Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Shimano vs SRAM


fylyp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym sie poradzić bikerów jeżdżących na przerzutkach obu firm. Zamierzam kupić przerzutke (ok. 70-90zł). Jeżdże w FR i potrzebuje dokładnie zmieniać przełożenia na cięższe przy dużych prędkościach. Pytanie brzmi: produkt której firmy lepiej sobie z tym poradzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulturę pracy zdecydowanie lepszą ma SRAM, zwłaszcza jeśli chodzi o szybkość i dokładność przerzuceń.

Tyle, że dla ciebie będzie miał jedną (no, dwie) wadę: za długi wózek i trochę słabą sprężynę napinającą ów wózek, co we FR objawi się ciągłym tłuczeniem łańcucha o ramę.

Aha - jeszcze jeden plus - jedziesz np. na 6ce a przed tobą nagle podjazd - no to robisz grip shiftem pół obrotu i zaraz jedziesz na 2ce - w drugą stronę też działa bez problemu. Zresztą - co przełożenie linek 1:1, to 1:1.

PS Jest jedna fajna rzecz - przerzutki Suntoura. Jest taka z krótkim wózkiem, za jakieś 70 zeta, działa i z manetkami SRAM i Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten suntour to model XCM (nie mam dokładnego linka) - w sklepie koło mnie jest za 79PLN.

SRAM X-7 to faktycznie zaj. przerzutka - ale skąd ją wyhaczyć za 119 zeta??? Jak ktoś wie, niech zaraz mowi!!!

PS W moim 4.0 sprężyna jest nie za mocna - może teraz się poprawili? Ale i tak kultura pracy jest nieporownywalna z Shimano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywan sachsa quartz'a, nabylem na allego za jakies 80-90zl (nie pamietam dokladnie).

Dziala to to z manetkami shimano (a w zasadzie w systemie shimano bo manetki mam sram attack) i dziala swietnie, dodatkowo masz stystem D.I.R.T. czyli linka na koncu, przy przerzutce, jest prosta co zmniejsza opory linki w pancerzu i jeszcze lepiej sie przerzuca. Szczerze polecam ten sprzet, chociaz jak jezdzisz z FR to musisz sie liczyc ze zawsze kompozytowe przerzytki beda mnije trwale (kruche) niz shimano.

Sam polamalem srama 9 (przod) przy sciaganiu (sic!).

 

POzdr.

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i własnie to jest największa wada Srama-plastikowe przerzutki, plastikowe klamki hamulców...

Raczej była. Najwyraźniej nie oglądałeś nowszych produktów z serii x-generation, ciężko w nich cokolwiek połamać. No i sram już nie robi klamek - pozwolił aby Avid się tym zajął.

 

Wracając do tematu - X7 będzie bardzo dobrym wyborem, jeżeli nie masz kasy spróbuj poszukać gdzieś SX5 - też powinna być niezła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SRAM X-7 to faktycznie zaj. przerzutka - ale skąd ją wyhaczyć za 119 zeta??? Jak ktoś wie, niech zaraz mowi!!!

 

Na allegro?:) Ja kupowalem hm.. 2tyg temu sram x.9 to widzialem kilka sztuk x.7 za 119-129zl i w sumei zastanawialem sie czy nie kupic bo sporo bym oszczędzil ale jednak wbralem sredni wozek i mniejszą wagę zamiast 100zl:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przypadkiem nie jest model do Shimanoskiego systemu 1:2? Bo o kulturze i możliwościach SRAMa decyduje głównie właśnie ich 1:1!

Jak ktoś wie coś konkretniej na temat tych przerzutek (tzn. sprawdzał je w praktyce) - niech pisze.

 

kilka postow wczesniej napisalem o niej wlasnie.

Chodzi doskonale, wczesniej mialem stx rc i mysle, ze sachs chodzi nawet troche lepiej (no ale sachs jest nowy a stx byl uzywany i sie skonczyl niedawno).

Jest lekka aczkolwiek pewnie niezbyt wytrzymala choc dla mnie (xc, miasto) jest ok.

Przerzytki z seri sachsa pracujace w systemie shimano maja patent zwany D.I.R.T. co niewatpliwie wplywa na ich kulture pracy.

Srama nigdy nie mialem wiec do nich porownywac nie moge :)

 

POzdr.

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...