Skocz do zawartości

[rower]Kross level a2


Rekomendowane odpowiedzi

Czemu ten temat tak mało przybiera "na wadze" ???? Rower konkretny za konkretne pianiążki, a tak mało postów i mało rozwoju .... Czemu nie może on się rozrastać przynajmniej jak temat o V6 - już nie wspominając o temacie o A4 . Wielka Szkoda .... Pozdrawiam !

Może dlatego że za podobne pieniadze, ba! nawet taniej jest Unibike Evolution a IMHO jest lepszy od A2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm ..... A ja śmiem wątpić w to, że Evo jest lepszy od A2. To jest moja subiektywna opinia. A cenę na feni.pl zawsze można zbić .... Mi się udało wynegocjować za A2 1200 zł. No to jednak wybierając między A2 a Evo - szczerze bym się zastanawiał i to poważnie .... Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesli ktos moze miec A2 za 1200-1300, to brac A2.

Czemu tak uważasz? :) Mnie najbardziej boli w Krossie A2 to, że w przeciwieństwie do A4 i A6 nie ma cieniowanej ramy. Z kolei w Unibike boli mnie jego waga. nie wiem jak jest z A2. Ale skoro A4 waży 13,5 tak?) to A2 pewnie przekroczy 14. Kross ma coprawda lepszego amora ale jak z resztą?

A piasty? Obręcze? Który ma lepsze.

Mam chrapkę na A4 ale z braku funduszy sądziłem że kupię evolution. Może mnie przekonasz do A2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mam i unika evo i a4.

I A4 prosto ze sklepu jest tylko nieco lepszy od unikaze sklepu.

Po osprzecie widze, że a4 jest tez nieco lepszy od a2, wiec a2 i unik są tej samej klasy.

 

Unik prosto ze sklepu waży 14,4 (14,6 z nózka).

A A2 pewno koło 14 kg, skoro a4 ważył 13,85.

 

I unik i a2 nie ma cieniowanej ramy, wiec ten element mają podobny.

Z osprzetem jest tak, że Acere w A4 nie musiałem regulować, a Alivio w Uniku już tak (mimo że niby lepsze).

Tylnie biegi mają takie same, przednia jest w sumie mało wazna, bo obie mają to do siebie, że działają :)

 

A2 ma niby lepszy amor (droższy, blokada, tłumienie lepsze), ale jest bardzo miekki i na ciezkie osoby raczej sie nie spisuje za dobrze.

Ale jak jesteś lżejszy niż 80 kg, powinien już pokazać, że jest lepszy.

 

O pisatach niewiele moge powiedziec, bo obie działały ok. Ale obrecze wydają mi sie lepsze w A2/A4.

Bo w Uniku musiałem centrować (choć nie musi to być wina obręczy tylko złego naciągu) a w A4 do dziś nic nie robiłem. Poza tym obrecze w A2/A4 są nieco lżejsze, minimalnie, ale jednak.

 

 

Poza tym A2 bedzie chyba łatwiej odchudzić od Unika evo.

Bo już ze sklepu może być lżejszy (nie wiem ile wazy A2 dokładnie, mniemam że z 14 kg, choć katalog pokazuje 13,5)

to jeszcze odchudzisz go na oponach o np:

- 800 g, unika tylko o 600 g (kupując te same)

- A2 ma kiere 350 g, unik 320 g

- mostek a2 ma 230 g, a Unika koło 170 g;

- pedały cięzsza ma zaś Unik.

 

Wiec A2 możesz szybko odchudzić z 14 na 13 kg,

 

a Unika z 14,4 na tylko 13,6 kg.

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

A2 przezyl swoj pierwszy maraton

Szklarska Poręba krotki dystans (37km)

Male podpsumowanie:

-Klocki na tyl zostaly zmienione przed maratonem na wyzej wymienione clarksy na morke warunki

-To jak opony zachowuja sie w blocie (kolo 5cm), na szutrowych zjazdach, luznych kamieniach i ciasnych zakretach to normalnie czysta poezja (niedocenialem ich bardzo)

-W gorach brak rogow bardzo doskiwiera na podjazach ale na zjazdach bardzo dobrze panuje sie nad rowerem dzieki szerokiej kierze

-Najbardziej po dupie dostala tylnia acera i suport, acera ma wytrzymac jeszcze troche i wymiana wiec sie nie przejmuje, a suport musze jutro rozebrac i zobaczyc co w nim "pyka"

-Stery suche czyte i bardzo szczelne

-Piasty jak na ta klase bardzi dobrze

-Jeszcze raz przekonalem sie ze a2 byl lepszym wyborem od evo (geometria)

-Amor rzeczywiscie jest miekki dla ciezkich osob (np mnie - 84kg) ale w gorach naprawde zachowywal sie pierwsza klasa - jestem bardzo zadowolony

-W gory pojechalem juz w SPDach ale przed samym startem zmienilem na platformy a z butow wykrcilem bloki bo mialem z nimi male problemy (za krotka sruba mocujaca)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po dość dlugiej przerwie powrot testu:

 

W rowerze dokonalem pare zmian:

-O pedalach i klockach juz chyba pisalem ale wspomne jeszcze raz:

>Klocki z tylu zostaly zamienione na Clarksy z wymiennymi okladzinami - teraz hamuja o wiele lepiej

>Pedaly to teraz SPD 520 + Buty M 072

-Dzieki Fiodorowi tylnia Acere zaminila piekna Deore '06z dlugim wozkiem i odwrotna sprezyna

-Przy okazji wymienilem linki do przerzutek na clarksy

-Sztyce No-name zastapilem TranzX-em (tak wiem ciezka cegla - no ale fundusze ograniczone)

 

Rower ma juz nabite ponad 1200km (wiem ze malo :)) w tym jeden maraton - sprawuje sie dobrze a nawet bardzo ;]

Czeka mnie tylko wymiana haka przerzutki

Jutro jakies foto po wrzucam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

hej,

 

znow pojawilo sie pare rzeczy o ktorych chcialem wam napisac:

1. "stara rura musi odejsc!" czyli zmienilem kokpit, teraz w jego wchodzi:

Mostek Kalloy UNO 110mm

Kierownica Ritchey Comp 560mm

Rogi Ritchey WCS 90mm

 

Rower sprawuje sie super

Stery stekaly ale juz nasmarowane i juz nie halasuja

 

Moj rower aktualnie wyglada tak:

http://4lo.bydg.pl/~snuffi/a2/rower.jpg

Edytowane przez snuffi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to mi się podoba - do roweru do XC nie pasuje kiera o rozmiarze powyżej 630 mm - a już nie raz takie rzeczy widziałem. Taka kiera to nada się tylko do "grawitacji". A tu proszę - 560 mm i kolega na pewno powie, że rower jest bardziej sterowny i skrętny ..... Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Maly update:

 

Nowy kokpit rzeczywiscie sprawdza sie lepiej na zakretach i podjazdach ale na poczatku na zjazdach byla kompletna tragedia :034: myslalem ze sie zabije, ale teraz jest juz ok.

 

No i maly incydent:

Urwalem hak przerzutki :) (polaczone z zerwaniem lancucha)

Kolo juz wycentrowane, nowy hak kupiony i zalony - wszystko jak dawniej

 

Swoja droga fajnie sie jechalo na napedzie przerobionym na singla :)

 

Pozdrawiam i zachecam innych uzytkonikow A2 do testow i dzielenia sie uwagami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mój kross ma przejechane około 1600 km. Niedawno sztyca zaczęła trzeszczeć w ramie. Wyjąłem, wyczyściłem i założyłem ponownie dając odrobinę smaru. Zamilkło. Pojawił się za to minimalny luz na łożyskach koła tylnego.

Klocki hamulcowe z przodu coraz mniej widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...