Skocz do zawartości

[opona] 1,95 a 1,25 - prędkość maksymalna?

Tubaris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, na rowerze jeżdżę bardzo dużo, natomiast nie znam się kompletnie na sprzęcie i specyfikacji.

Mam pytanie, ponieważ aktualnie jeżdżę na oponkach 26x1,95. Czy jeśli zmienię je na 26x1,25 to będę mógł osiągać wyższą prędkość maksymalną? Czy po prostu prędkość maksymalna się nie zmieni, a jedynie się zmniejszy wkład siły do utrzymania tej prędkości?

Napisano

Większe znaczenie ma bieznik opony, niż jej szerokość. Jeżeli zmienisz oponę z klockami 1,95 na gładką 1,25 to róznica będzie znaczna. Jezeli bieznik będzie bardzo podobny, to różnic kolosalnych nie oczekuj. Bardziej to odczujesz w przyspieszaniu, bo węższa opona, to lżejsza opona.

Co do siły- jezeli obecnie jadąc maks prędkością zużywasz powiedzmy 350 watów, to przy mniejszych oporach wkładając tą samą ilość energii pojedziesz szybciej :)

Napisano

Mam takie oponki, tylko że ich środek jest całkowicie łysy, jedynie boczne te ząbki jeszcze są zauważalne. (opony nie zmieniane od 13 lat).

http://www.rowermot.pl/pol_pl_Opona-rowerowa-KENDA-K831A-24X1-75-26X1-75-26X1-95-195_1.jpg

Planuję zakup tych opon, bo w sklepie u mnie w mieście kosztują coś koło 28zł.

http://allegro.pl/opona-26-x-1-25-kenda-kwest-eco-i4321932932.html

Jeżdżę 90% asfalt / 10% drogi tego typu:

http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,464244,20140312,glowna-droga-dojazdowa-do-tyliczek-odcinek-w-najlepszym-stanie.jpg

Jeżdżę od 13 lat na rowerze Magnum Forte, on nie należy do lekkich, na moje oko waży ok. 14 kg.

Blat mam tylko 38 i cały czas jeżdżę na 38/14 jakoś.

Codziennie staram się robić minimum 25km, czasami też robię sobie czasówki na dystansie 15km i osiągam średnią prędkość 45km/h na tych łysych oponach. Wsiadając na 1,25 jaką mogę odczuć różnicę w czasówce? średnia dobije do 48km/h ?

Napisano