Tubaris Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 Witam, na rowerze jeżdżę bardzo dużo, natomiast nie znam się kompletnie na sprzęcie i specyfikacji. Mam pytanie, ponieważ aktualnie jeżdżę na oponkach 26x1,95. Czy jeśli zmienię je na 26x1,25 to będę mógł osiągać wyższą prędkość maksymalną? Czy po prostu prędkość maksymalna się nie zmieni, a jedynie się zmniejszy wkład siły do utrzymania tej prędkości?
jogi109 Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 Większe znaczenie ma bieznik opony, niż jej szerokość. Jeżeli zmienisz oponę z klockami 1,95 na gładką 1,25 to róznica będzie znaczna. Jezeli bieznik będzie bardzo podobny, to różnic kolosalnych nie oczekuj. Bardziej to odczujesz w przyspieszaniu, bo węższa opona, to lżejsza opona. Co do siły- jezeli obecnie jadąc maks prędkością zużywasz powiedzmy 350 watów, to przy mniejszych oporach wkładając tą samą ilość energii pojedziesz szybciej
Tubaris Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Napisano 25 Czerwca 2014 Mam takie oponki, tylko że ich środek jest całkowicie łysy, jedynie boczne te ząbki jeszcze są zauważalne. (opony nie zmieniane od 13 lat). http://www.rowermot.pl/pol_pl_Opona-rowerowa-KENDA-K831A-24X1-75-26X1-75-26X1-95-195_1.jpg Planuję zakup tych opon, bo w sklepie u mnie w mieście kosztują coś koło 28zł. http://allegro.pl/opona-26-x-1-25-kenda-kwest-eco-i4321932932.html Jeżdżę 90% asfalt / 10% drogi tego typu: http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,464244,20140312,glowna-droga-dojazdowa-do-tyliczek-odcinek-w-najlepszym-stanie.jpg Jeżdżę od 13 lat na rowerze Magnum Forte, on nie należy do lekkich, na moje oko waży ok. 14 kg. Blat mam tylko 38 i cały czas jeżdżę na 38/14 jakoś. Codziennie staram się robić minimum 25km, czasami też robię sobie czasówki na dystansie 15km i osiągam średnią prędkość 45km/h na tych łysych oponach. Wsiadając na 1,25 jaką mogę odczuć różnicę w czasówce? średnia dobije do 48km/h ?
robertrobert1 Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 Przejdź na Continental travelcontakt w wersji 1,75. Będziesz bardzo zadowolony na asfalcie a i po szutrach pojedzież bez najmniejszego ryzyka. Może być dla ciebie jedyny minus ...cena.
bzyko Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 osiągam średnią prędkość 45km/h na tych łysych oponach. Wsiadając na 1,25 jaką mogę odczuć różnicę w czasówce? średnia dobije do 48km/h ? Opony to raz. Dwa - to jeszcze zależy jakie masz przełożenia, czyli z jaką kadencją kręcisz przy tych 45 km/h. W wielu rowerach największy blat z przodu i najmniejszy trybik kasety z tyłu po prostu nie pozwalają technicznie na szybszą jazdę. Trzeba to wtedy modyfikować. Trzy - przy prędkościach jakie osiągasz, duży wpływ ma już opór powietrza. Czyli nie wiem jak u Ciebie to wygląda, ale jeżeli się da (np: zmieniając mostek lub kierę dwa razy giętą odwracając do góry nogami) zmień pozycję na bardziej pochyloną. Jeszcze dwa słowa co do opon. Wybieraj takie, które mają wysoką wartość ciśnienia maksymalnego i pompuj na maxa. Zastosuj powyższe, odczujesz różnicę kolosalną. Powodzenia w biciu własnych rekordów.
BikoBiko Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 Blat mam tylko 38 i cały czas jeżdżę na 38/14 jakoś Codziennie staram się robić minimum 25km, czasami też robię sobie czasówki na dystansie 15km i osiągam średnią prędkość 45km/h na tych łysych oponach. Normalnie szacun. Na takim blacie średnia na 15 km 45km/h - myślę, że spokojnie możesz się zapisać do kadry Polski. Na szosówce ponad 50 jak drut
Tubaris Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Napisano 25 Czerwca 2014 Czekaj, idę zobaczyć jaki mam blat i na jakim trybie w kasecie jeżdżę. Jeżdżę z licznikiem i wyszło mi 44,56 km/h. Kadencję mam dość dużą, jakieś 2 obroty korbą na sekundę. EDIT: Jednak mam aż 42/14.
bzyko Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 Poeksperymentuj z przełożeniami bo potencjał u Ciebie widze jest. Zarówno z przodu możesz założyć większy blat, a jak nadal będzie mało to zmień kasetę. 14 z tyłu to dużo, są 11 No i reszta tak jak pisałem.
Kiciok Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 42/14, koła 26, grube opony i średnia 45km/h? Wyreguluj licznik, bo Cię okłamuje.
BikoBiko Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 42/14, koła 26, grube opony i średnia 45km/h? Wyreguluj licznik, bo Cię okłamuje. No toć napisałem wyżej. A skoro niemożliwe bo takie lub zbliżone wyniki robi kadra Polski na szosówkach, to co zostaje? - zła wartość obwodu koła wprowadzona w liczniku. Żeby prosto potwierdzić to przemierz te 15 km co robisz na mapach np. google czy targeo. i zobaczysz mniej więcej różnicę.
Shootee Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 A jeżeli on mieszka gdzieś wysoko? Na przykład na Kilimandżaro? To taka średnia jest możliwa
Kiciok Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 My się śmiejemy, ale jeśli ktoś nie ma wyczucia prędkości z jaką się porusza, a kupił licznik z fabrycznie ustawioną jakąś kosmiczną wartością obwód koła 4000mm, to co się dziwić?
Shootee Napisano 25 Czerwca 2014 Napisano 25 Czerwca 2014 Kiciok ja rozumiem, między 15 a 30 można nie czuć, ale 45 to trochę za dużo żeby nie czuć Tym bardziej że autor jeździ 13 tym sprzętem Zresztą było pytanie o oponę, czy prędkość wzrośnie, a nie było tego właściwszego czy nie jest za wąska.
BikerLight Napisano 26 Czerwca 2014 Napisano 26 Czerwca 2014 Kadencję mam dość dużą, jakieś 2 obroty korbą na sekundę. Oznacza to kadencję 120. Miejsce w pro peletonie zapewnione
Mandanara Napisano 26 Czerwca 2014 Napisano 26 Czerwca 2014 Czekaj no kumie, wezmę kalulator.Z twoim napędem 42-14 i kołami 26/1,95 fizycznie niemożliwe jest abyś osiągał srednią prędkość 45 km/h bo byś musiał kręcić korbami 130 razy na minutę. A tyle to nawet Armstrong by nie utrzymał przez dwadzieścia minut z całym swoim wagonem EPO.Sprawdź ustawienia licznika, a jeśli masz możliwość zweryfikuj prędkość GPS-em. Oponka na asfalty się nada, ale taka wąska będzie bardzo kiepska na szutrach, oraz w deszczu. Cudów nie ma w oponach za trzy dychy.
Kiciok Napisano 26 Czerwca 2014 Napisano 26 Czerwca 2014 Autor tematu wczoraj wieczorem jeszcze był na forum. Przeczytał, załamał się i ma dość roweru
qusiu Napisano 26 Czerwca 2014 Napisano 26 Czerwca 2014 Albo prościej zmierz czas w jaki pokonujesz odcinek z punktu A do punktu B i zastosuj prosty wzór v=s/t. v - prędkość s - droga t - czas Podstawy fizyki czasami się na coś przydają
mapmen Napisano 26 Czerwca 2014 Napisano 26 Czerwca 2014 Czekaj no kumie, wezmę kalulator. Z twoim napędem 42-14 i kołami 26/1,95 fizycznie niemożliwe jest abyś osiągał srednią prędkość 45 km/h bo byś musiał kręcić korbami 130 razy na minutę. A tyle to nawet Armstrong by nie utrzymał przez dwadzieścia minut z całym swoim wagonem EPO. Kadencję 130 to autor robi nie mając chyba SPD, wiec jest potencjał by kręcił szybciej.
Tubaris Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Napisano 26 Czerwca 2014 Racja, pomyliłem się z tymi 45km/h, teraz na mapie topograficznej zmierzyłem sobie odległość i wyszło mi coś koło 30-31km/h. Dobry ubaw mieliście, ja w sumie też jak Wasze odpowiedzi przeczytałem Z przodu mam 1,95 a z tyłu 2,10, za chwilę jadę do sklepu po 1,25, zamontuję i zdam relację jak się jeździ i jaką różnicę czuję
erzurum Napisano 26 Czerwca 2014 Napisano 26 Czerwca 2014 W ogóle to zła nazwa tematu, bo przecież chodzi Ci o średnią prędkość a nie maksymalną. Maksymalna niewiele się będzie różnić bez względu na laczki, natomiast na średniej to 2-3 km jesteś w stanie zyskać.
jogi109 Napisano 26 Czerwca 2014 Napisano 26 Czerwca 2014 Jakaa masz obręcz? Żeby sie nie okazało, że opona jest za wąska.
Tubaris Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Napisano 26 Czerwca 2014 Ciekawiło mnie zarówno Vmax jak i Vavg. Nie wiem, nie znam się na sprzęcie. Byłem w sklepie z rowerem i gość powiedział że na moją obręcz i dętkę którą mam aktualnie spokojnie wejdą te oponki. Kupiłem jednak 1,50 slicki. Idę teraz montować, ciekawe jak się będzie jeździło.
qusiu Napisano 26 Czerwca 2014 Napisano 26 Czerwca 2014 Ja również niedawno zmieniłem terenowe 1.95 na slicki 1.5 średnia prędkość wzrosła o ok. 2 km/h
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.