Skocz do zawartości

[opona] 1,95 a 1,25 - prędkość maksymalna?


Tubaris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, na rowerze jeżdżę bardzo dużo, natomiast nie znam się kompletnie na sprzęcie i specyfikacji.

Mam pytanie, ponieważ aktualnie jeżdżę na oponkach 26x1,95. Czy jeśli zmienię je na 26x1,25 to będę mógł osiągać wyższą prędkość maksymalną? Czy po prostu prędkość maksymalna się nie zmieni, a jedynie się zmniejszy wkład siły do utrzymania tej prędkości?

Napisano

Większe znaczenie ma bieznik opony, niż jej szerokość. Jeżeli zmienisz oponę z klockami 1,95 na gładką 1,25 to róznica będzie znaczna. Jezeli bieznik będzie bardzo podobny, to różnic kolosalnych nie oczekuj. Bardziej to odczujesz w przyspieszaniu, bo węższa opona, to lżejsza opona.

Co do siły- jezeli obecnie jadąc maks prędkością zużywasz powiedzmy 350 watów, to przy mniejszych oporach wkładając tą samą ilość energii pojedziesz szybciej :)

 

 

Napisano

Mam takie oponki, tylko że ich środek jest całkowicie łysy, jedynie boczne te ząbki jeszcze są zauważalne. (opony nie zmieniane od 13 lat).

http://www.rowermot.pl/pol_pl_Opona-rowerowa-KENDA-K831A-24X1-75-26X1-75-26X1-95-195_1.jpg

 

Planuję zakup tych opon, bo w sklepie u mnie w mieście kosztują coś koło 28zł.

http://allegro.pl/opona-26-x-1-25-kenda-kwest-eco-i4321932932.html

 

Jeżdżę 90% asfalt / 10% drogi tego typu:

http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,464244,20140312,glowna-droga-dojazdowa-do-tyliczek-odcinek-w-najlepszym-stanie.jpg

 

Jeżdżę od 13 lat na rowerze Magnum Forte, on nie należy do lekkich, na moje oko waży ok. 14 kg.

Blat mam tylko 38 i cały czas jeżdżę na 38/14 jakoś.

 

Codziennie staram się robić minimum 25km, czasami też robię sobie czasówki na dystansie 15km i osiągam średnią prędkość 45km/h na tych łysych oponach. Wsiadając na 1,25 jaką mogę odczuć różnicę w czasówce? średnia dobije do 48km/h ?

Napisano

 

 

osiągam średnią prędkość 45km/h na tych łysych oponach. Wsiadając na 1,25 jaką mogę odczuć różnicę w czasówce? średnia dobije do 48km/h ?

Opony to raz.

 

 Dwa - to jeszcze zależy jakie masz przełożenia, czyli z jaką kadencją kręcisz przy tych 45 km/h. W wielu rowerach największy blat z przodu i najmniejszy trybik kasety z tyłu po prostu nie pozwalają technicznie na szybszą jazdę. Trzeba to wtedy modyfikować.

 

Trzy - przy prędkościach jakie osiągasz, duży wpływ ma już opór powietrza. Czyli nie wiem jak u Ciebie to wygląda, ale jeżeli się da (np: zmieniając mostek lub kierę dwa razy giętą odwracając do góry nogami) zmień pozycję na bardziej pochyloną.

 

Jeszcze dwa słowa co do opon. Wybieraj takie, które mają wysoką wartość ciśnienia maksymalnego i pompuj na maxa.

 

 Zastosuj powyższe, odczujesz różnicę kolosalną. Powodzenia w biciu własnych rekordów.

Napisano

 

 

Blat mam tylko 38 i cały czas jeżdżę na 38/14 jakoś

 

Codziennie staram się robić minimum 25km, czasami też robię sobie czasówki na dystansie 15km i osiągam średnią prędkość 45km/h na tych łysych oponach.

Normalnie szacun.

Na takim blacie średnia na 15 km 45km/h - myślę, że spokojnie możesz się zapisać do kadry Polski.

Na szosówce ponad 50 jak drut :P

Napisano

Czekaj, idę zobaczyć jaki mam blat i na jakim trybie w kasecie jeżdżę. Jeżdżę z licznikiem i wyszło mi 44,56 km/h. Kadencję mam dość dużą, jakieś 2 obroty korbą na sekundę.

 

EDIT: Jednak mam aż 42/14.

Napisano

Poeksperymentuj z przełożeniami bo potencjał u Ciebie widze jest. Zarówno z przodu możesz założyć większy blat, a jak nadal będzie mało to zmień kasetę. 14 z tyłu to dużo, są 11 No i reszta tak jak pisałem.

Napisano

42/14, koła 26, grube opony i średnia 45km/h?

 

Wyreguluj licznik, bo Cię okłamuje.

 

No toć napisałem wyżej.

A skoro niemożliwe bo takie lub zbliżone wyniki robi kadra Polski na szosówkach, to co zostaje? - zła wartość obwodu koła wprowadzona w liczniku.

Żeby prosto potwierdzić to przemierz te 15 km co robisz na mapach np. google czy targeo. i zobaczysz mniej więcej różnicę.

Napisano

My się śmiejemy, ale jeśli ktoś nie ma wyczucia prędkości z jaką się porusza, a kupił licznik z fabrycznie ustawioną jakąś kosmiczną wartością obwód koła 4000mm, to co się dziwić? :)

Napisano

Kiciok ja rozumiem, między 15 a 30 można nie czuć, ale 45 to trochę za dużo żeby nie czuć ;) Tym bardziej że autor jeździ 13 tym sprzętem ;)  Zresztą było pytanie o oponę, czy prędkość wzrośnie, a nie było tego właściwszego czy nie jest za wąska.

Napisano

Czekaj no kumie, wezmę kalulator.
Z twoim napędem 42-14 i kołami 26/1,95 fizycznie niemożliwe jest abyś osiągał srednią prędkość 45 km/h bo byś musiał kręcić korbami 130 razy na minutę. A tyle to nawet Armstrong by nie utrzymał przez dwadzieścia minut z całym swoim wagonem EPO.
Sprawdź ustawienia licznika, a jeśli masz możliwość zweryfikuj prędkość GPS-em.

Oponka na asfalty się nada, ale taka wąska będzie bardzo kiepska na szutrach, oraz w deszczu. Cudów nie ma w oponach za trzy dychy.

Napisano

Albo prościej zmierz czas w jaki pokonujesz odcinek z punktu A do punktu B i zastosuj prosty wzór v=s/t.

v - prędkość

s - droga

t - czas

 

Podstawy fizyki czasami się na coś przydają:)

Napisano

Czekaj no kumie, wezmę kalulator.

Z twoim napędem 42-14 i kołami 26/1,95 fizycznie niemożliwe jest abyś osiągał srednią prędkość 45 km/h bo byś musiał kręcić korbami 130 razy na minutę. A tyle to nawet Armstrong by nie utrzymał przez dwadzieścia minut z całym swoim wagonem EPO.

Kadencję 130 to autor robi nie mając chyba SPD, wiec jest potencjał by kręcił szybciej.
Napisano

Racja, pomyliłem się z tymi 45km/h, teraz na mapie topograficznej zmierzyłem sobie odległość i wyszło mi coś koło 30-31km/h.

Dobry ubaw mieliście, ja w sumie też jak Wasze odpowiedzi przeczytałem :)

 

Z przodu mam 1,95 a z tyłu 2,10, za chwilę jadę do sklepu po 1,25, zamontuję i zdam relację jak się jeździ i jaką różnicę czuję :)

Napisano

W ogóle to zła nazwa tematu, bo przecież chodzi Ci o średnią prędkość a nie maksymalną.

Maksymalna niewiele się będzie różnić bez względu na laczki, natomiast na średniej to 2-3 km jesteś w stanie zyskać.

 

Napisano

Ciekawiło mnie zarówno Vmax jak i Vavg. Nie wiem, nie znam się na sprzęcie. Byłem w sklepie z rowerem i gość powiedział że na moją obręcz i dętkę którą mam aktualnie spokojnie wejdą te oponki. Kupiłem jednak 1,50 slicki. Idę teraz montować, ciekawe jak się będzie jeździło.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...