Kowal1986 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Witam, jest takie mądre powiedzenie " Chcesz coś zrobić dobrze - zrób to sam". W zeszłym roku robiłem przegląd mojego Fox-a 100 RL w serwisie na Ursynowie (nazwa serwisu zaczyna się na A......). Chwalą się na stronie, że mają autoryzację Fox-a. Wczoraj serwis postanowiłem zrobić sam, ponieważ ostatnio musiałem wracać do nich z reklamacją (po serwisie zaczęło rzygać olejem z lewej uszczelki). Odkręcam pokrywę sprężyny powietrznej, a tam zonk. Wylewa mi sie przynajmniej 20ml oleju (powinno być tam 5ml Fox Fluid, a to co się wylało na 100% wygląda jak Fox Green 10wt). Od razu wyjaśniło się, czemu nigdy amorka nie mogłem dobić i czemu był narowisty - nic dziwnego, gdyż pomniejszyli mi komorę powietrza przez wlanie zbyt dużej ilości oleju Zlewam olej z lewej lagi - prawie nic nie wyleciało. Sądzę, że wyjaśnieniem jest fakt, że fachowiec kompletnie się na niczym nie znał i zamiast wlać 20ml do lagi, a 5ml do sprężyny zrobił to na odwrót - dodatkowo nie miał Fox Fluid, więc wszędzie zalał Fox Green. Nie tego spodziewałby się człowiek po autoryzowanym serwisie... Na szczęście "fachowość" serwisu nie spowodowała widocznych uszkodzeń (lagi i ślizgi bez zarysowań) - prawdopodobnie uchroniłem lewą lagę przed zatarciem, ponieważ jakiś czas temu robiłem szybki serwis uszczelek zgodnie z instrukcją Fox-a:http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/Dust_Wiper_Seal_Quick_Clean.htm . Amor ma bardzo delikatny luz, ale po ponad 5kkm przebiegu, pewnie i tak by się pojawił. Zalałem wczoraj wszystko tak jak trzeba (155ml Green - prawa laga, 20ml Green- lewa, 5ml - Fluid do sprężyny) i amor działa jak marzenie. Poniżej fotki tego, co wylało mi się ze sprężyny powietrzne ( w kubku i na kartonie - nie spodziewałem się, że aż tyle się wyleje i nie zdążyłem podłożyć kubka): http://zapodaj.net/images/ac192c3bc4c52.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 zdjęcia niedziałają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 ja akurat zwłaszcza do lewej lagi leje parę ml więcej nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 zdjęcia niedziałają Dziwne. U mnie bez problemu działa jak kliknę w link. ( http://zapodaj.net/images/ac192c3bc4c52.jpg ) @ abstinent: Wlałem 25ml do lewej. Więcej się bałem, aby nie wywaliło mi uszczelek. Powiedź ile można bez problemu wlać, aby było bezpiecznie 30ml, czy więcej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 ja chyba jakieś 27 wlałem i ok jest te 30 też przejdzie pewnie z drugiej strony im więcej to pewno inaczej pracuje amor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Raczej zmiany w funkcjonaowaniu się nie zauważy. Jedynie zmniejszenie objetości powietrza, kosztem wlania większej ilości oleju, który jest nieściśliwy, może w skrajnym wypadku doprowadzić do wypchnięcia uszczelek kurzowo-olejowych przy dużym ściśnięciu amora - taka jest teoria. Z drugiej strony więcej oleju starczy na dłuzej. Nastepnym razem wleję trochę ponad 30ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 To jeszcze się pochwal ile za tą usługę zapłaciłeś. Znając Airbike policzyli jakbyś u nich silnik odrzutowy serwisował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Ceny standardowe jak w każdym autoryzowanym serwisie Fox-a, czyli 109 zl za wymiane oleju i 142 zł za uszczelki kurzowo olejowe 32mm (serwis robiony w 2013). Szkoda tylko, że jakość usługi nie taka jaka powinna być w autoryzowanym serwisie. Niestety odkąd zacząłem trochę poważniej jeździć dochodzę do jednego wniosku - rower trzeba robić samemu, bo serwisy to strata czasu i kasy. Próbowałem już kilku i wszedzie podobnie. Jedynie Velmar jeszcze mnie nie zawiódł, ale ceny mają trochę wyższe, jednak prawdopodobne za jakość trzeba zapłacić. Powoli kompletuję narzędzia i poza wymianą sterów, suportu i poważniejszym centrowaniem kół wszystko mogę już ogarnąć. Jedyny problem to chroniczny brak czasu na dłubanie (praca wyjazdowa). P.S. Właśnie wróciłem z roweru i nie mogę się nadziwić jak soczyście i liniowo może pracować Fox jeśli nie ma ponad 20ml oleju w sprężynie powietrznej ;-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 13 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Temat został usunięty. Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu - podobny temat już istnieje - narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności. Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.