Skocz do zawartości

[autoryzowany serwis FOX] Przestroga przed niby fachowcami


Kowal1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jest takie mądre powiedzenie " Chcesz coś zrobić dobrze - zrób to sam".

 

W zeszłym roku robiłem przegląd mojego Fox-a 100 RL w serwisie na Ursynowie (nazwa serwisu zaczyna się na A......). Chwalą się na stronie, że mają autoryzację Fox-a.

 

Wczoraj serwis postanowiłem zrobić sam, ponieważ ostatnio musiałem wracać do nich z reklamacją (po serwisie zaczęło rzygać olejem z lewej uszczelki).

 

Odkręcam pokrywę sprężyny powietrznej, a tam zonk. Wylewa mi sie przynajmniej 20ml oleju (powinno być tam 5ml Fox Fluid, a to co się wylało na 100% wygląda jak Fox Green 10wt). Od razu wyjaśniło się, czemu nigdy amorka nie mogłem dobić i czemu był narowisty - nic dziwnego, gdyż pomniejszyli mi komorę powietrza przez wlanie zbyt dużej ilości oleju

 

Zlewam olej z lewej lagi - prawie nic nie wyleciało.

 

Sądzę, że wyjaśnieniem jest fakt, że fachowiec kompletnie się na niczym nie znał i zamiast wlać 20ml do lagi, a 5ml do sprężyny zrobił to na odwrót - dodatkowo nie miał Fox Fluid, więc wszędzie zalał Fox Green. Nie tego spodziewałby się człowiek po autoryzowanym serwisie...

 

Na szczęście "fachowość" serwisu nie spowodowała widocznych uszkodzeń (lagi i ślizgi bez zarysowań) - prawdopodobnie uchroniłem lewą lagę przed zatarciem, ponieważ jakiś czas temu robiłem szybki serwis uszczelek zgodnie z instrukcją Fox-a:http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/Dust_Wiper_Seal_Quick_Clean.htm . Amor ma bardzo delikatny luz, ale po ponad 5kkm przebiegu, pewnie i tak by się pojawił.

 

Zalałem wczoraj wszystko tak jak trzeba (155ml Green - prawa laga, 20ml Green- lewa, 5ml - Fluid do sprężyny) i amor działa jak marzenie.

 

Poniżej fotki tego, co wylało mi się ze sprężyny powietrzne ( w kubku i na kartonie - nie spodziewałem się, że aż tyle się wyleje i nie zdążyłem podłożyć kubka):

 

http://zapodaj.net/images/ac192c3bc4c52.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia niedziałają

Dziwne. U mnie bez problemu działa jak kliknę w link. ( http://zapodaj.net/images/ac192c3bc4c52.jpg )

 

@ abstinent:

 

Wlałem 25ml do lewej. Więcej się bałem, aby nie wywaliło mi uszczelek. Powiedź ile można bez problemu wlać, aby było bezpiecznie 30ml, czy więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zmiany w funkcjonaowaniu się nie zauważy. Jedynie zmniejszenie objetości powietrza, kosztem wlania większej ilości oleju, który jest nieściśliwy, może w skrajnym wypadku doprowadzić do wypchnięcia uszczelek kurzowo-olejowych przy dużym ściśnięciu amora - taka jest teoria. Z drugiej strony więcej oleju starczy na dłuzej.

 

Nastepnym razem wleję trochę ponad 30ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny standardowe jak w każdym autoryzowanym serwisie Fox-a, czyli 109 zl za wymiane oleju i 142 zł za uszczelki kurzowo olejowe 32mm (serwis robiony w 2013). Szkoda tylko, że jakość usługi nie taka jaka powinna być w autoryzowanym serwisie.

 

Niestety odkąd zacząłem trochę poważniej jeździć dochodzę do jednego wniosku - rower trzeba robić samemu, bo serwisy to strata czasu i kasy. Próbowałem już kilku i wszedzie podobnie. Jedynie Velmar jeszcze mnie nie zawiódł, ale ceny mają trochę wyższe, jednak prawdopodobne za jakość trzeba zapłacić.

 

Powoli kompletuję narzędzia i poza wymianą sterów, suportu i poważniejszym centrowaniem kół wszystko mogę już ogarnąć. Jedyny problem to chroniczny brak czasu na dłubanie (praca wyjazdowa).

 

P.S. Właśnie wróciłem z roweru i nie mogę się nadziwić jak soczyście i liniowo może pracować Fox jeśli nie ma ponad 20ml oleju w sprężynie powietrznej ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Mod Team

Temat został usunięty.

 

Prawdopodobna przyczyna usunięcia:

- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu

- podobny temat już istnieje

- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.

 

Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...