Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Chyba jeszcze nikt nie pisał o tej oponie, w takim razie kilka moich spostrzeżeń :)

 

Szukałem opony uniwersalnej, takiej która da radę na asfalcie i pagórkowatym Śląsku, ale i przede wszystkim poradzi sobie w górach. Wcześniej jeździłem na Crossmarkach i można powiedzieć, że byłem z nich zadowolony.

Mam u siebie ww. rozmiar w podstawowej wersji zwijanej (aramid), póki co zrobiłem na nich jakieś kilkaset kilometrów w tym 3 wypady w Beskidy. Pierwsze co rzuciło się w oczy po założeniu to balon jest konkretny, pierwsze jazdy potwierdziły że to bardzo szybka opona, w porównaniu z Crossmarkiem odczuwalne zwiększenie prędkości :)

W terenie opona spisuje się wyśmienicie, koło klei się do podłoża i jedzie tam gdzie chcemy. Bieżnik jest dosyć miękki (do tego jeszcze powrócę) i na wszelakich technicznych podjazdach, z korzeniami czy kamieniami, o jakie w Beskidach nie problem idzie jak czołg, tutaj przeszkodą jest tylko utrzymanie odpowiedniej kadencji, a jesteśmy w stanie wjechać wszędzie :) Podobnie na zjazdach opona klei się do kamieni i nawet na mega stromych zjazdach po kamcolach (choćby z Czantorii w kierunku Soszowa) manewrowanie to nie problem, żadnych uślizgów.

Teraz to co mnie najbardziej boli w tej oponie - żywotność. Bieżnik schodzi szybko i ma tendencję do "rwania" klocków, o ile na tylnej oponie to nie dziwi, to już na przedniej tak. Może po części zależy to od stylu jazdy (jeżdżę raczej agresywnie, nie schodzę z roweru na trudniejszych kamienistych sekcjach i zdarza mi się zblokować tylne koło na zjeździe), a może i z niskiego ciśnienia, aczkolwiek ciśnienie na poziomie 2 bar czy ciut poniżej to chyba nie aż tak mało? No i ścianki boczne, oplot zaczyna wychodzić, nie tak jak w Continentalach, ale i tak wydaje mi się, że jest gorzej niż w Crossmarku, który dał radę na kilkunastu wypadach w góry.

Póki co opona ma u mnie na 4 z plusem i jeśli tylko tył wytrzyma do końca roku to następny komplet będzie taki sam :)

Edytowane przez MartinH
Napisano

Jednak co użytkownik to inna opinia ;) jak ja używałem CM a po nich Ikonów (pomiędzy Rocket Ron, ale to chyba nie zmieniło mojego postrzegania konkretnych opon) to faktycznie różnica w prędkości była ogromna na korzyść Ikonów, ale błoto, kamienie czy ogólnie inna nawierzchnia niż asfalt, szuter czy ubita twarda droga nie rokowały żadnych szans na pozytywny przejazd, a przynajmniej takie miałem odczucia. Co do zużycia to masz absolutną rację, ogólnie trwałość nie jest mocną stroną Maxxisa bo CM też strasznie szybko przepadły

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Jeżdżę na droższej wersji, bo tej wyposażonej w powłokę ochronną EXO. http://biketires.pl/product-pol-3676-Opona-zwijana-Maxxis-IKON-EXO-29x2-20-120TPI-29er.html Używam tej opony w rowerze startowym, a startuję tylko w górskich maratonach. Przy takiej jeździe jedna opona starcza mi na około 3 sezony. Nie zaobserwowałem urywania klocków. Oprócz bardzo mokrych wyścigów, gdzie zakładam Nobby Nica, oblatuje na niej w zasadzie wszystkie rodzaje nawierzchni. Balon jest mega szeroki, co w połączeniu z kołem 29 gwarantuje świetną trakcję na piachu. Moim zdaniem opona idealna.

Napisano

Jeżdżę EXO 3C już drugi sezon, zero problemów z trwałością. Opona szybka i relatywnie przyczepna. Daje się na niej ogarniać XC na nizinach i jakieś relatywnie proste szlaki w górach.

 

Wady:

- na mokrym robi się nerwowo.

- zaiście głośna na asfalcie.

Napisano

Mój tylny Ikon 2.2 po jakiś 2000 km w tym kilkunastu wypadach w góry wylądował w kącie w garażu, tylnego bieżnika już prawie nie ma, nie hamuję tylnym hamulcem "na szlak", wykończyło ją niskie ciśnienie i beskidzkie kamcole ;) Ale opona zdecydowanie godna polecenia, na suchym nie miałem lepszej.

 

Teraz testuję kombinację Ardent 2.25 / Ikon 2.2, jutro pierwszy test w beskidach to będę mógł porównać te dwie opony :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...