Skocz do zawartości

[Rower] Specialized Carve Pro - wzmocnienie


lukas1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jako nowy na forum,

Od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem Specialized Carve Pro 2013 xxl.
Od samego poczatku rodzi mi sie pytanie jak z wytrymlascia rowru i kompnentow- moja wago to 115-118kg.
To moj pierwszy rower od 12 lat, wczesniej mialem Gianta na sztywno i pamietam ze wyrabiala sie po czasie elementy mocowania kierownicy i widelca

Mam gorace pytanie do was dotyczxace wzmocnienia mego speca.

Jakie elementy powinienem wzmocnic ( na razie zmienilem kierwonice na low risera i manetki na Deore XT.

Chcialbym umocnic go jak sie da

Reszta wyglada tak
Frame:
Specialized M4 SL Aluminium, 29er frame w/ XC geometry, fully butted w/ smooth welding, tapered headtube and seat tube, forged post mount 160mm disc dropouts, alloy replaceable derailleur hanger
Fork:
FOX Evolution series Float 29, CTD damper, tapered alloy steerer, CTD damper, open 9mm dropout, external rebound adjust, 100mm travel
Front Derailleur:
SRAM X7, 2X10, 34.9mm clamp
Rear Derailleur:
Shimano Deore XT Shadow Plus, 10-Speed, GS cage
Number of Gears:
20
Shifters:
Shimano Deaore XT
Chainset:
Custom SRAM S1250 2pc, 10-speed XC double for 29er, GXP
Chainrings:
36/22, Aluminium
Bottom Bracket:
SRAM GXP BB for 2pc, 73mm shell
Cassette:
SRAM PG 1030, 10-speed cassette, 11-36
Chain:
KMC X-10L, 10-speed w/ hollow outer links and reusable Missing Link
Pedals:
Alloy 1pc. body and cage, w/ reflectors, 9/16"
Front Brake:
Custom Avid Elixir 5R SL, hydraulic disc w/ alloy backed super light pads, 180mm rotor
Rear Brake:
Custom Avid Elixir 5R SL, hydraulic disc w/ alloy backed super light pads, 160mm rotor
Brake Levers:
Avid Elixir 5R SL, hydraulic lever, tool-less reach adjust
Handlebars:
Flat bar, 6061 double butted alloy, 700mm wide, 10 degrees backsweep, 4 degrees upsweep, 31.8mm
Stem:
Specialized 3D forged 6061 alloy, 4 bolt clamp, 7 degrees rise, 31.8mm
Headset:
Integrated 1-1/8" upper and 1-1/2" lower threadless, Campy-style, full cartridge bearings
Grips:
Specialized BodyGeometry XCT, Kraton rubber w/ gel, closed end, 132mm, lock-on
Rims:
Carve SL Disc, 29", alloy double-wall, sleeve joint, 26mm, 32h
Front Hub:
Specialized MTB disc hub, alloy, Hi Lo flange, cartridge bearings, alloy axle, QR, 32h
Rear Hub:
Specialized MTB disc hub, alloy, Hi Lo flange, cartridge bearings, steel axle, steel cassette body, QR, 32h
Spokes:
Stainless, 2.0mm (14g)
Front Tyre:
Specialized Ground Control, 29×2.1″, Kevlar bead, 60TPI
Rear Tyre:
Specialized Ground Control, 29×2.1″, Kevlar bead, 60TPI
Tubes:
Presta valve
Saddle:
Specialized BodyGeometry Carve SL, hollow Cr-Mo rails, 143mm width
Seatpost:
Specialized 2 bolt head, forged alloy, 12.5mm offset, micro adjust, 27.2mm, 350mm or 400mm
Seat Binder:
31.8mm, forged alloy QR, brass washer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecę Ci dwie rzeczy:

-sztyca thomson Elite 410mm - bardzo ważne bo można rozwalić ramę w kominku przy ruszającej się sztycy a Thomson nie dość że jest mocny to bardzo precyzyjnie wykonany tolerancja wymiaru na poziomie -0.03mm.

-mocne koła na szerokich obręczach np ZTR FLOW EX ze szprychami Sapim Strong lub nie cieniowane 2.2mm, piasty bez znaczenia, do tego szerokie oponki ok. 2.3 cala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzienx, dzis zamowilem mostek zipp 70 mm 17 stopni I kiere risera speca 750 oba z 7050 . Co do sztycy jestem ciekaw bo nie moglem znalezsz opisu dokladnego mojej seryjnej sztycy? O kolach slysze Juz ktorys raz , pomecze te I pozniej bede pytal

Fajny sprzet robi ten Thompson , jak I Rotor

Myslalem tez o 400mm Rotor S3X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dasz radę podjeżdżać z mostkiem 70, ja po krótkich testach wróciłem do 100.

Naprawdę zainwestuj w sztycę Thomsona im szybciej tym lepiej, przy tej masie (waże podobnie) i ostrej jeździe błyskawicznie rozwala się węzęł podsiodłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Rudzie slaskiej macie same kamieniste zjazdy ? w okolicach kopenhagi jest troche tras mtb :-)

Elixiry dzilaja spoko ale chcialem lepiej i dalem za duzo silencera SWISS cos tam do klockow i pozniej juz bylo tylko gorzej, wymienilem na inne i teraz przy hamowaniu jest taki metaliczny dzwiek i chrobotanie, po kalibracji si epolepszylo ale jest roznica duza pomiedzy klockiem Elixir a tym nowym( niepamietam nazwy)

 

do leo2, widze ze moja zonka pochodzi z sasiedzwtwa ( Gdynia-Dabrowa)


Thomson zamowiony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Severian - W trójmieście też nie ma kamienistych zjazdów a rozwaliłem dwie ramy na węźle podsiodłowym.

Pozdrowienia dla żonki.

Hamulców Avida można używać zamiast dzwonka ;)

Polecam hamulce Shimano z nowej serii, mam XT 785 i hamuję jednym palcem, dobra moc i super modulacja.

Edytowane przez leo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i hamulce jak nowe :-) wyciagnalem te A2Z Performance i wlozylem oryginalne ktore wygladaly na nie do uzycie poprzez zle zaaplikowany Swiss cosc tam silencer ( cos jak pasta z baza metalowa) ale aby pozby csie tego syfu uzylem lekko papieru sciernego do powierzchni i kantow leciuchno.

 

terz zadnych dzwiekow bo te wczesniejsze to podczas chamowania wprowadzaly rower w rezonans- beznadziejne uczucie. moze sa dobre n ajakies rajdy czy cos bo jak pociagnalem lewarek mocniej to bez dzwieku hamowaly jak zylety ale to bylo troche za ostro. nie zawsz ejadac ma ochote hamowac na maxa a prz pochamowywaniu szlak mnie trafial od tych dzwiekow

 

mam chyba kombinacj na budowe kol pod siebie

Stans Flow EX rims + DT Swiss 350 hubs with either DT Swiss Competition or Sapim Race spokes with DT Swiss prolock spoke nipples

 

chyba nie tanio ale....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Koledzy z ponownym meczacym mnie pytaniem,

 

chodzi  mi o to czy warto placic dwa razy tyle za korbe XTR w stosunku do XT ?

Oraz czy kaseta SRAM PG1030 jest lepsza od Shimano XT ?

 

Pewnie juz nieraz przerabine ale nie za bardzo mode znalezsc,

 

dziekujez gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...