lukas1 Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Witam jako nowy na forum,Od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem Specialized Carve Pro 2013 xxl.Od samego poczatku rodzi mi sie pytanie jak z wytrymlascia rowru i kompnentow- moja wago to 115-118kg.To moj pierwszy rower od 12 lat, wczesniej mialem Gianta na sztywno i pamietam ze wyrabiala sie po czasie elementy mocowania kierownicy i widelcaMam gorace pytanie do was dotyczxace wzmocnienia mego speca.Jakie elementy powinienem wzmocnic ( na razie zmienilem kierwonice na low risera i manetki na Deore XT. Chcialbym umocnic go jak sie da Reszta wyglada takFrame:Specialized M4 SL Aluminium, 29er frame w/ XC geometry, fully butted w/ smooth welding, tapered headtube and seat tube, forged post mount 160mm disc dropouts, alloy replaceable derailleur hangerFork:FOX Evolution series Float 29, CTD damper, tapered alloy steerer, CTD damper, open 9mm dropout, external rebound adjust, 100mm travelFront Derailleur:SRAM X7, 2X10, 34.9mm clampRear Derailleur:Shimano Deore XT Shadow Plus, 10-Speed, GS cageNumber of Gears:20Shifters:Shimano Deaore XTChainset:Custom SRAM S1250 2pc, 10-speed XC double for 29er, GXPChainrings:36/22, AluminiumBottom Bracket:SRAM GXP BB for 2pc, 73mm shellCassette:SRAM PG 1030, 10-speed cassette, 11-36Chain:KMC X-10L, 10-speed w/ hollow outer links and reusable Missing LinkPedals:Alloy 1pc. body and cage, w/ reflectors, 9/16"Front Brake:Custom Avid Elixir 5R SL, hydraulic disc w/ alloy backed super light pads, 180mm rotorRear Brake:Custom Avid Elixir 5R SL, hydraulic disc w/ alloy backed super light pads, 160mm rotorBrake Levers:Avid Elixir 5R SL, hydraulic lever, tool-less reach adjustHandlebars:Flat bar, 6061 double butted alloy, 700mm wide, 10 degrees backsweep, 4 degrees upsweep, 31.8mmStem:Specialized 3D forged 6061 alloy, 4 bolt clamp, 7 degrees rise, 31.8mmHeadset:Integrated 1-1/8" upper and 1-1/2" lower threadless, Campy-style, full cartridge bearingsGrips:Specialized BodyGeometry XCT, Kraton rubber w/ gel, closed end, 132mm, lock-onRims:Carve SL Disc, 29", alloy double-wall, sleeve joint, 26mm, 32hFront Hub:Specialized MTB disc hub, alloy, Hi Lo flange, cartridge bearings, alloy axle, QR, 32hRear Hub:Specialized MTB disc hub, alloy, Hi Lo flange, cartridge bearings, steel axle, steel cassette body, QR, 32hSpokes:Stainless, 2.0mm (14g)Front Tyre:Specialized Ground Control, 29×2.1″, Kevlar bead, 60TPIRear Tyre:Specialized Ground Control, 29×2.1″, Kevlar bead, 60TPITubes:Presta valveSaddle:Specialized BodyGeometry Carve SL, hollow Cr-Mo rails, 143mm widthSeatpost:Specialized 2 bolt head, forged alloy, 12.5mm offset, micro adjust, 27.2mm, 350mm or 400mmSeat Binder:31.8mm, forged alloy QR, brass washer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Ciekawi mnie do jakiego ciśnienia pompujesz tego Fox'a W zasadzie jeśli będziesz się tylko bujać wokół komina to raczej nic się nie złamie.Ja tam bym nic nie wymieniał bo to nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas1 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Heja, Foxa mam na 120 psi ale chyba upuszcze na 115 bo za twardo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Polecę Ci dwie rzeczy: -sztyca thomson Elite 410mm - bardzo ważne bo można rozwalić ramę w kominku przy ruszającej się sztycy a Thomson nie dość że jest mocny to bardzo precyzyjnie wykonany tolerancja wymiaru na poziomie -0.03mm. -mocne koła na szerokich obręczach np ZTR FLOW EX ze szprychami Sapim Strong lub nie cieniowane 2.2mm, piasty bez znaczenia, do tego szerokie oponki ok. 2.3 cala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas1 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Dzienx, dzis zamowilem mostek zipp 70 mm 17 stopni I kiere risera speca 750 oba z 7050 . Co do sztycy jestem ciekaw bo nie moglem znalezsz opisu dokladnego mojej seryjnej sztycy? O kolach slysze Juz ktorys raz , pomecze te I pozniej bede pytal Fajny sprzet robi ten Thompson , jak I Rotor Myslalem tez o 400mm Rotor S3X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Nie wiem czy dasz radę podjeżdżać z mostkiem 70, ja po krótkich testach wróciłem do 100. Naprawdę zainwestuj w sztycę Thomsona im szybciej tym lepiej, przy tej masie (waże podobnie) i ostrej jeździe błyskawicznie rozwala się węzęł podsiodłowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 No,faktycznie bo w tej Kopenhadze to mają kamieniste zjazdy jak w Beskidach Jeśli masz kasę i koniecznie chcesz ją wydać to możesz się bawić w upgrade'y.Jako pierwsze wywaliłbym te badziewne elixiry i zamontowałbym porządne hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas1 Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 A w Rudzie slaskiej macie same kamieniste zjazdy ? w okolicach kopenhagi jest troche tras mtb :-) Elixiry dzilaja spoko ale chcialem lepiej i dalem za duzo silencera SWISS cos tam do klockow i pozniej juz bylo tylko gorzej, wymienilem na inne i teraz przy hamowaniu jest taki metaliczny dzwiek i chrobotanie, po kalibracji si epolepszylo ale jest roznica duza pomiedzy klockiem Elixir a tym nowym( niepamietam nazwy) do leo2, widze ze moja zonka pochodzi z sasiedzwtwa ( Gdynia-Dabrowa) Thomson zamowiony :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Severian - W trójmieście też nie ma kamienistych zjazdów a rozwaliłem dwie ramy na węźle podsiodłowym. Pozdrowienia dla żonki. Hamulców Avida można używać zamiast dzwonka Polecam hamulce Shimano z nowej serii, mam XT 785 i hamuję jednym palcem, dobra moc i super modulacja. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez leo2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas1 Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 pomecze te Avidy- so ok ddla mnie tylko musze powalczyc z tym dzwiekiem to z przodu ok nic i cisza ale z tylu harmonia ale nie na klockach avida tylko tych niebiskich A2Z Performance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas1 Napisano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 i hamulce jak nowe :-) wyciagnalem te A2Z Performance i wlozylem oryginalne ktore wygladaly na nie do uzycie poprzez zle zaaplikowany Swiss cosc tam silencer ( cos jak pasta z baza metalowa) ale aby pozby csie tego syfu uzylem lekko papieru sciernego do powierzchni i kantow leciuchno. terz zadnych dzwiekow bo te wczesniejsze to podczas chamowania wprowadzaly rower w rezonans- beznadziejne uczucie. moze sa dobre n ajakies rajdy czy cos bo jak pociagnalem lewarek mocniej to bez dzwieku hamowaly jak zylety ale to bylo troche za ostro. nie zawsz ejadac ma ochote hamowac na maxa a prz pochamowywaniu szlak mnie trafial od tych dzwiekow mam chyba kombinacj na budowe kol pod siebie Stans Flow EX rims + DT Swiss 350 hubs with either DT Swiss Competition or Sapim Race spokes with DT Swiss prolock spoke nipples chyba nie tanio ale.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas1 Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Witam Koledzy z ponownym meczacym mnie pytaniem, chodzi mi o to czy warto placic dwa razy tyle za korbe XTR w stosunku do XT ? Oraz czy kaseta SRAM PG1030 jest lepsza od Shimano XT ? Pewnie juz nieraz przerabine ale nie za bardzo mode znalezsc, dziekujez gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Na pewno nie warto bo jakiejś konkretnej różnicy nie odczujesz.Podobnie ma się sprawa z kasetami-różnica jest praktycznie żadna.Oczywiście zaraz znajdzie się ktoś kto będzie przekonywał,że się mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas1 Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 tak tez mysle tyle czy bedzie wspolpracowac przod- korba XT(plan)-przezutka SRAM X7(jest) tyl - kaseta SRAM PG1030(jest), przezutka XT deore Shadow Plus(jest) manetki przod i tyl DEORE XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas1 Napisano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2014 maly upgrade plus niewidzoczne sna fotce siedzisko SqLab 611 Active Ti sztyca mostek Pedaly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi