Skocz do zawartości

[Gary Fisher HiFi Pro] Sugerowane modyfikacje


ArgosKugel

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien Dobry 

 

Nabyłem  taką oto ramę :

http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?year=2009&brand=Gary+Fisher&model=HiFi+Pro

 

na kołach

Mavic Crossmax SL disc CL

Moje pytanie brzmi :

Jakie Hamulce (w temacie tarczowych hamulców hydraulicznych jestem zupełnie zielony poza tym że wiem że przy tych kołach jestem ograniczony sposobem mocowania tarczy do center lock ) , będę wdzięczny za sugestie .

Generalnie punktem wyjścia jest OEM'owa konfiguracja

i chciał bym żeby użyte komponenty były co najmniej tej samej klasy (najlepiej jak by heble były lżejsze nawet nieznacznie ale jednak) .

 

Pytanie drugie

Zastanawiam się również nad napędem , chciał bym dwa blaty z przodu tylko nie wiem czy w połączeniu z kasetą dziesięcio czy dziewięcio rzędową ?

Sram/Shimano?

Hamulce -  docelowo używane 

cały napęd - nowy

na razie pomińmy kwestie ceny napiszcie co jest godne uwagi / co powinienem wiedzieć/ na co zwrócić uwagę?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi/sugestie

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem fajna rama ;) chociaż jak uzywana to może być lekko zjechana, ale to taki offtop. Wracając do twoich pytań.

Jeżeli chcesz aby sprzęt był o klasę wyżej od tego co jest w specyfikacji fabrycznej to za dużego pola do manewru nie masz. Zostaje pełne xt lub xtr jeżeli chodzi o shimano, natomiast jeżeli chodzi o srama to x0,xx lub myślę że x9 ktore jest porównywalne z xt-kiem. Co do firmy to kto co lubi. Sram jest nieco droższy (lub nawet dużo droższy), ciut lżejszy od japońskiej konkurencji. Dodatkowo sramy są dokładniejsze i po dobrym wyregulowaniu lepiej chodzą. Chociaż wiadomo że przy osprzęcie za kilka tysięcy "lepiej pracują" to różnice rzędu setnych części milimetra. Jeżeli wybierać napęd z dwoma przełożeniami z przodu to tylko 10sp. Zatem odpada dylemat działania manetek. Jak może się orientujesz do napędów 9rzędowych shimano było wierne systemowi 2:1. teraz przeszli na coś zbliżonego do srama czyli do systemu 1:1. Ogólnie mówiąc jest to związane z ilością wyciąganej linki.

Co do hamulców to ja proponowałbym CI shimano. Na pewno siła działania i trwałość jest na plus. Nie ma jakiś carbonowych klamek które pękają czy przestają poprawnie działać. W najwyższym modelu czyli xtrze jest kilka wersji. Jedna dedykowana pod XC-lżejsza bez zbędnych regulacji dla zredukowania masy oraz druga wersja trail która posiada regulację skoku klamki, jest nieco cięższa. ta wersja jest dedykowana do enduro tak więc powinna sie nadać do twojego roweru ;) Na avidach nigdy nie jeździłem dlatego z doświadczenia mogę coś napisać tylko o shimano.

Cięzko coś mówić nie wiedząc jaki masz budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne uwagi 

budżet na hamulce to powiedzmy 400 pln

 

jeśli zaś chodzi o napęd piszesz : "Jeżeli wybierać napęd z dwoma przełożeniami z przodu to tylko 10sp. Zatem odpada dylemat działania manetek. Jak może się orientujesz do napędów 9rzędowych shimano było wierne systemowi 2:1. teraz przeszli na coś zbliżonego do srama czyli do systemu 1:1."

 

Mógł byś wyjaśnić mi o co chodzi ? dlaczego odpada  dylemat działania manetek , "10sp" ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zasadę działania przerzutek. Tak jak pisałem przerzutki produkcji shimano do napędów 9 rzędowych były w systemie 1:2 natomiast sram w napędach 9sp mial ESP czyli stosunek 1:1. Ten stosunek to nic innego jak obrót manetki : ruch przerzutki. Zatem system 1:1 jest dokładniejszy, bardziej precyzyjny i mniej podatny na długotrwałe przeciążenia (bo mała deregulacja w systemie 1:2 bardziej wpływa na ruch przerzutki względem systemu 1:1). Dlatego też wiele osób stawało przed dylematem sram czy shimano właśnie ze względu na ciąg linki. Obecnie shimano zrobiło coś podobnego do 1:1. Nie jest to ten sam system (stąd brak kompatybilności sram-shimano) jednak zasada działania znacząco się przybliżyła, a co za tym idzie precyzja działania napędu nawet w trudnych warunkach polepszyła się.
Zajrzyj do działu kompatybilność napędów i poczytaj o czym. Każdy zachwala swój napęd, więc ciężko jest podpowiedzieć. Ja np uzywam 9rzedowego shimano, ale jak w końcu zacznę budować nowy rower to przechodzę na srama. A to tylko dlatego, że sram jako jedyny w napędach 10 rzędowych oferuje manetki obrotowe z których korzystam na dzień dzisiejszy i bardzo przypadły mi do gustu.
Co do hamulców to za 400zł to możesz się rozglądać za XTkami lub formulą RX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zasadę działania przerzutek. Tak jak pisałem przerzutki produkcji shimano do napędów 9 rzędowych były w systemie 1:2 natomiast sram w napędach 9sp mial ESP czyli stosunek 1:1. Ten stosunek to nic innego jak obrót manetki : ruch przerzutki. Zatem system 1:1 jest dokładniejszy, bardziej precyzyjny i mniej podatny na długotrwałe przeciążenia (bo mała deregulacja w systemie 1:2 bardziej wpływa na ruch przerzutki względem systemu 1:1). Dlatego też wiele osób stawało przed dylematem sram czy shimano właśnie ze względu na ciąg linki. Obecnie shimano zrobiło coś podobnego do 1:1. Nie jest to ten sam system (stąd brak kompatybilności sram-shimano) jednak zasada działania znacząco się przybliżyła, a co za tym idzie precyzja działania napędu nawet w trudnych warunkach polepszyła się.

Zajrzyj do działu kompatybilność napędów i poczytaj o czym. Każdy zachwala swój napęd, więc ciężko jest podpowiedzieć. Ja np uzywam 9rzedowego shimano, ale jak w końcu zacznę budować nowy rower to przechodzę na srama. A to tylko dlatego, że sram jako jedyny w napędach 10 rzędowych oferuje manetki obrotowe z których korzystam na dzień dzisiejszy i bardzo przypadły mi do gustu.

Co do hamulców to za 400zł to możesz się rozglądać za XTkami lub formulą RX.

Dzięki za konkretna informację 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...