Skocz do zawartości

[koła] xc, do 300 zł,


Bejker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Postanowiłem zacząć przerabiac rower z v brake na tarcze (w zasadzie 3/4 roweru potrzeba nowe) i szukam sobie kół.
Znalazłem 2 komplety:
http://allegro.pl/kola-26-lozyska-tarcza-kas-rodi-novatec-grafit-i4334250138.html
i
http://allegro.pl/kola-26-mtb-generation-xc-hb-m475-fh-m475-tarcze-i4350949306.html
Co o nich myślicie ? Wiem że nie są to najlepszej jakości koła ale wydają się ok. . Chyba że lepiej kupić koło przód lepsze i dopiero w przyszłym roku myśleć o tyle ? Albo na tył dać dość dobre koło pod vki (pełno różnych okazji i można za około 150 zł wyrwać koło na 4 maszynowych novateca na tył)? Obecnie z tyłu mam wolnobieg i nowa oś się skrzywiła po niecałym miesiącu... Chyba że ktoś ma amortyzator typu xcr 2014 który ma mocowanie pod v brake i tarcze jednoczesnie (chodzi mi głównie o regulacje tłumienia i blokade). Bo te nowe niestety nie mają i trzeba się przerzucić na tarcze co jest bardzo kosztowne.

Napisano

Żaden ze mnie ekspert, ale niedawno sam przeszedłem z V-ek na hydrauliki i mam kilka wniosków. Jeżeli nie chcesz jednorazowo wpompować w rower wypłaty, zacznij od piast, kup takie z mocowaniem pod tarcze; te Novateki z podanych przez Ciebie kół Rodi są niczego sobie. Przepleć te koła co masz na nowe piasty, pojeździsz sobie póki co na nowych piastach - zawsze milej :thumbsup: Potem rozglądaj się za używanymi zestawami hamulców (swoje Elixiry 3 wyrwałem za 230 zł z tarczami; trzeba niestety doliczyć adaptery i ewentualne nowe klocki). Obręcze w zależności jakie masz teraz, mogą zostać na sam koniec. Osobiście uzbierałem wszystkie te elementy i potem za jednym zamachem je zamontowałem.
 Czyli:

1. piasty,

2. hamulce,

3. obręcze.

Jeżeli chcesz koniecznie całe koła, to te Rodi jak najbardziej mogłyby być, aczkolwiek z 30 zł tańsze by mogły być... Osobiście wolę koszty rozłożyć w czasie.

 

Jeszcze jedno, nie zauważyłem że nie masz w amortyzatorze mocowań pod tarcze. Koszta niestety wzrosną przez to sporo... Zatem między punt 1 i 2 trzeba jeszcze dać wymianę amortyzatora :whistling:

Napisano

i Do tego jeszcze kaseta, przerzutka, łańcuch i manetki.  W zasadzie planuje ale nie mam pewnosci ze SCOTT uzna mi gwarancję na rame. Jeśli nie to będę musiał kupić jakiś komplet np. northtec sorang za 1500 zł na xct i hydraulice. Mam obręcze shinig. Do tego potrzebowałbym szprychy, nyple i zaplatanie to około 100 zł. Pozatym naprawdę czuć dużą różnice między vkami a hydrauliką ? Sam miałem pod nogami hydraulike może 20 min i to w nowym rowerze z niedotartymi klockami. Znajomy ma w seryjnym xct + hamulce tektro i robią się luzy. Z xcrem będzie podobnie ? Waże niecałe 60 kg. Poszukiwanie amortyzatora aktualne

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...