Yhym Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Cześć Przyszła pora złożyć rower "Pod siebie" z uwagi że uwielbiam rower i zarazem turystyke to wybór padł na MTB/ XC Długo szukałem ramy a zależało mi na tym by była nowa a z wzg. że mam 183cm wzrostu wybór padł na rame Leader fox Evolution 2014 http://allegro.pl/rama-leader-fox-evolution-2014-hit-cenowy-22-cale-i4358084858.html Tak jak w temacie szukam amortyzatora w dość ograniczonej kasie który będzie coś wart... Rozglądam się za SR Suntour bo na allegro jest ich dosć sporo i cieszą się dobrą opinią ale jaki wybrać? modele XCM są w dobrych cenach bo ok 180zł ale z tego co wyczytałem to nie warto tego kupować? Jestem zielony więc proszę o wyrozumiałość i moje pytanie? - Jaki amortyzator wstawić do kwoty 250zł dodam że nie musi być nowy ale uszanowany! - Na co mam zwrócic uwage aby zachować geometrie ramy przy wyborze amortyzatora? - Jakie ma znaczenie przy wyborze amortyzatora czy ruła jest z góry gwintowana czy też nie? Pozdrawiam wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 22" przy 183cm może być za dużo. Zacznijmy od końca. Gwintowane rury stosujemy ze sterami skręcanymi. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by zastosować taką do sterów ahead czy gładką nagwintować, ale po co? Druga sprawa, dziś gwintowane rury spotkasz w zasadzie tylko w widelcach z calową sterówką. Aby zachować geometrię, trzeba zastosować widelec o odpowiedniej wysokości. Biorąc pod uwagę, że to współczesna rama XC, dowolny widelec o skoku 80-100mm będzie ok. Przy 250zł nie ma szału - XCR. Nic lepszego nowego nie kupisz. Używane? Pewnie jakieś starsze Manitou by się znalazły. Ale i Skareb, i Axel, i stary R7 miały golenie 28mm. Pytanie, czy przy Twojej wadze (przy 183cm do wagi piórkowej pewnie się nie zaliczasz) to dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...