jogi109 Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 YO! Zrobiłem dziś ghetto na Airplane 29 i Rocket Ron i Smart Sam. Do tego odpowiednio 70ml i 50 ml mleczka hutchinson. RR poszedł gładko, ale z sama podczas pompowania kompresorem troche sie ulało. Poza tym nie chce sie uszczelnić. Są mikro dziurki w jednym miejscu, plus rant chyba nie do końca dobrze przylega. Dolać więcej mleczka, czy czekać do rana? Powietrze schodzi dość szybko. W 4h na pewno byłby flak.
BikerLight Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 @@jogi109 Podłóż sobie zwykła opaskę na obręcz (czyli taką stosowaną do dętek) to zmniejszy tolerancję opona - obręcz. Plus mały tip - podczas układania opony zaczynasz od miejsca gdzie jest wentyl a kończysz po przeciwległej stronie czyli odwrotnie niż przy klasycznym wariancie opona - dętka.
jogi109 Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 Dałem opaske. Opona złapała, i napompowałą sie do 5 barów, ale powoli schodzi z niej powietrze. Spuściłem całkowicie, dolałem mleczka, klejem wulkanizaycjnym z zew. zaakleiłem tą dziurkę i w poniedziałek napompuję kompresorem opone. Zobaczymy. Problem jest jeszcze taki, że SS na styku z obręczą ma "tarkę" która nie chce sie dobrze ułozyć i będzie sie długo uszczelniać. Rocket Ron ma normalną stopkę, gładką, a mimo to w 3 miejscach cichutko syczy. Ale powietrze schodzi dużo wolniej. Nabiłem maks cisnienie, zobacze co będzie rano. Jak na pierwszy raz to i tak sprawnie poszło.
miskov17 Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 Opona nowa, wyjęta z pudełka? W razie dalszych problemów napompuj na noc z dętką na 4atm, opona się ułoży i bez problemu uszczelni. I trochę mało mleczka, na 29" bezpiecznie jest lać przynajmniej 100ml.
BikerLight Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 Dobra, też mam Smart Samy 1.75 (drut) na mleczku i powiem tak z mojego doświadczenia - jeśli "tarka" nie chce się dobrze ułożyć to na dzień dobry dajesz strzał z kompresora (4bar) bez mleczka na mydlinach. Opona musi wskoczyć na swoje miejsce i utrzymać ciśnienie przez kilka minut a dopiero potem jest sens dawać mleczko i robić właściwe uszczelnianie
jogi109 Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 Opona używana. LUDZIE, ALE OPONA SIE NAPOMPOWAŁA I TRZYMA TO POWIETRZE W SOBIE! TYLKO PO 4H JEST FLAK! No, może nie flak. Nie mniej jednak powietrze schodzi powolutku, a tak nie może być
BikerLight Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 @@jogi109 I po co taki krzyk? Daj mydliny na oponę i wentyl i zobacz gdzie powietrze uchodzi. A ponadto tjublesów nie pompujemy na 5 bar tylko max 3 na start z mleczkiem
jogi109 Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 I jak tak zrobie to sie dzieje. Nagle jakby była nieszczelność na całym obwodzie. Ciekawa sytuacja. W poniedziałek popróbuję, dam znać jak to wyszło.
BikerLight Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 Rozwiązanie zagadki jest proste - dałeś za duże ciśnienie z mleczkiem, maksymalnie dajesz startowo 3 bar. Ponadto jak jest problem z utratą ciśnienia pomiędzy oponą a obręczą kładziesz całe koło poziomo po 10 minut z każdej strony. Efekt gwarantowany (zazwyczaj)
darekc Napisano 23 Czerwca 2014 Napisano 23 Czerwca 2014 Moje SS niedrutowane puszczały powietrze bokami na całym obwodzie, aż było słychać syk. Mydliłem je i widoczne były małe bąbelki na bocznych ściankach, wystarczyło na parę minut położyć koło na bok i powtórzyć to samo w drugą stronę i do dziś opona ładnie uszczelniona i trzyma ciśnienie.
TheGie Napisano 23 Czerwca 2014 Napisano 23 Czerwca 2014 BikerLight, ostatnio robiłem koło, w prawdzie nie ghetto, a opona Geax Saguaro TNT+taśma robocza+mleczko+obręcz dt Swiss x430 i na start dostarczyłem 4 bary. Uszczelniło się bez problemów, po czym spóściłem trochę powietrza do 2.8.
ukaniex Napisano 23 Czerwca 2014 Napisano 23 Czerwca 2014 Opony przed uszczelnianiem (nieprzystosowane do TL) powinno się przelecieć delikatnie papierem ściernym, po czym zalać mlekiem tak by zaschło. Po tym opona uszczelnia się jak zła.
jogi109 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Napisano 23 Czerwca 2014 Finitio. RoRo nabiłem do maks ciśnienia, zrobiła się i trzyma juz drugą dobę bez problemu. SS zrobiłem drugie podejście. Dolałem troszkę mleczka (tak 10-20 ml), zalałem tą dziurke, gdzie najwięcej uciekało klejem wulkanizacyjnym, pojechałem na stacje. Napompowałem około 1,5bara (maks 2bary), zacząłem ją kręcić, trząść, podrzucać, obrać (xD) i, przypadkowo, wcisnąłem ją i szybciutko zeszło powietrze. Za drugim razem nabiłem więcej, tak do 4 barów, uszczelniła się sama, mleczka tylko troszeczke wyszło przy krawędziach (przy RoRo właściwie wogóle nie wyciekło). Dałem na 10 minut na bok, potem na drugi bok, w międzyczasie dobrze nią kręcąc i trzęsąc. Teraz, po około 1h jest takie samo ciśnienie (mierzone "na czuja", nie posiadam manometru). Także dziękuję za pomoc
BikerLight Napisano 23 Czerwca 2014 Napisano 23 Czerwca 2014 BikerLight, ostatnio robiłem koło, w prawdzie nie ghetto, a opona Geax Saguaro TNT+taśma robocza+mleczko+obręcz dt Swiss x430 i na start dostarczyłem 4 bary. Uszczelniło się bez problemów, po czym spóściłem trochę powietrza do 2.8. Śledziłem Twój wątek Co do ciśnienia podczas uszczelniania powiem tak: wysokie ciśnienie podczas zalania mleczkiem raczej nie pomaga szczególnie podczas problemowych kombinacji opona - obręcz. Ale każdy ma swoje doświadczenia w temacie, w moim przypadku na ciśnieniu startowym powyżej 3bar mleczko "kipiało" na obręczy i za nic nie chciało się uszczelnić, na niższym poszło w mgnieniu oka Teraz oponki dzielnie znoszą ciśnienia robocze rzędu 3,5 - 3,8 bar, jeśli oczywiście mam fantazję na takim jeździć
jogi109 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Napisano 23 Czerwca 2014 Względem dętek Maxxis 185g/szt, udało mi się zrzucić po 50g na koło. Myslę, ze to dobry wynik. Zobaczymy tylko, czy nie trzeba będzie dolać mleczka, no i jak to bedzie działać Taki BTW: komplet moich kół, gotowych do jazdy z kasetą, tarczami, powietrzem etc., waży 4500g. Dużo?
ukaniex Napisano 23 Czerwca 2014 Napisano 23 Czerwca 2014 To 1,5 kg wiecej niż mój zestaw, a nie jeżdzę na chudych oponkach.
jogi109 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Napisano 23 Czerwca 2014 O.o policzyłeś kasetę i tarcze ? Oczywiście 29er.
leo2 Napisano 23 Czerwca 2014 Napisano 23 Czerwca 2014 Względem dętek Maxxis 185g/szt, udało mi się zrzucić po 50g na koło. Myslę, ze to dobry wynik. Zobaczymy tylko, czy nie trzeba będzie dolać mleczka, no i jak to bedzie działać Taki BTW: komplet moich kół, gotowych do jazdy z kasetą, tarczami, powietrzem etc., waży 4500g. Dużo? Nie przejmuj się masą mleczka, nie uczestniczy w ruchu obrotowym i nie zwiększa momentu bezwładności.
jogi109 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Napisano 23 Czerwca 2014 A, no to w takim razie po 140g na koło. Juz coś
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.