Skocz do zawartości

[Śląsk] Godny zaufania serwis Giant


Doca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Jestem z Rybnika, szukam godnego zaufania serwisu Giant na terenie Śląska. Moj NRS 3 ma juz prawie 9 lat i jak sadze konieczny jest przeglad totalny, rozebranie na czesci pierwsze i konserwacja wszystkiego. Prosze tylko nie odpowiadac, ze taki watek juz byl. Opinie sprzed 5 lat uwazam za nieaktualne. Dla przykladu sklep i serwis "Bike System" w moim miescie byl kiedys rewelacyjny. Kiedys. W tej chwili naprawde obawiam sie juz oddac rower gdziekolwiek. Co moge, robie sam. Jednak konserwacja amortyzatorow czy zawiasow troche mnie jeszcze przerasta. Z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NWC w Rudzie Śląskiej,ogarną tego Twojego Gianta bo to przecież nie jest rakieta kosmiczna ... Jeśli będzie chciał zrobić "wszystko" to i 400 będzie zbyt mało.Za serwis amortyzatorów (chociaż nie wiem co tam siedzi) spokojnie krzykną 300 ;) A tu jeszcze trza rozebrać zawias i ewentualnie wymienić łożyska.Jakieś 100-150 plus robocizna.Dalej wymieniamy linki i pancerze,powiedzmy 50-100 pln.a jak kolega będzie miał pecha to w 9 letnim rowerze napęd będzie miał do wymiany etc etc ;) Lista nie ma końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NWC w Rudzie Śląskiej,ogarną tego Twojego Gianta bo to przecież nie jest rakieta kosmiczna ... Jeśli będzie chciał zrobić "wszystko" to i 400 będzie zbyt mało.Za serwis amortyzatorów (chociaż nie wiem co tam siedzi) spokojnie krzykną 300 ;) A tu jeszcze trza rozebrać zawias i ewentualnie wymienić łożyska.Jakieś 100-150 plus robocizna.Dalej wymieniamy linki i pancerze,powiedzmy 50-100 pln.a jak kolega będzie miał pecha to w 9 letnim rowerze napęd będzie miał do wymiany etc etc ;) Lista nie ma końca.

 

Rakieta to nie jest, ale wierz mi, ze "fachowcy" potrafia nie takie rzeczy spartolic;)

 

Czy warto w pewnej chwili rower sprzedac i kupic nowy/nowy uzywany, zamiast wymieniac kolejne podzespoly, to zupelnie osobny watek, jak sadze. Pewnie ktos juz to wszystko sprawdzil, obliczyl... Ale nie chodzi tylko o ekonomie. Ja po prostu ten rowerek lubie, uwazam go za wyjatkowo udana konstrukcje. Wydaje mi sie tez, ze zostal doskonale poskladany, przez te lata wszystko smigalo bezszelestnie. W tym Bike Systemie naprawde kiedys odwalali swietna robote. Mocno powatpiewam, czy uda sie go ponownie tak dobrze zlozyc;>

 

Co do rzeczy, ktore nalezaloby zrobic, to chyba zdziebko przesadzasz. Rower naprawde jest w bardzo dobrym stanie. Chodzi raczej o konserwacje pewnych elementow, zeby dzialaly dluzej. O linkach i innych napedach mi tu nie pisz, bo takie rzeczy sie wymienia na biezaco przeciez:P Nie wiem, po ilu latach smaruje sie zawiasy. Niektorzy twierdza, ze dopoki dzialaja, to lepiej nie ruszac...;] Amortyzatory raczej trzeba, bo do tej pory byly robione chyba tylko raz. Tylny nie zdradza objawow "suchosci", przedni w niewielkim stopniu stracil plynnosc. Poniewaz rok temu pozwolilem sobie wreszcie na hamulce tarczowe, co niestety w moim przypadku wiazalo sie z wymiana kol, pozostaje nam jeszcze chyba tylko korba. Tak wiec: amortyzatory, zawiasy i korba??

 

Z korba se tam moze jakos poradze. W koncu tarczowki jak montowalem, to tez robilem to po raz pierwszy:P Ale amorki i zawiasy to chyba juz wyzsza szkola jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie na ile możliwy jest serwis zawieszenia - jeśli dobrze pamiętam to trzy z czterech zawiasów są na łożyskach ślizgowych - te musiałbyś zdobyć u przedstawiciela Gianta, pozostaje kwestia dostępności (ślizgi są z reguły robione do danej ramy/serii/modelu, nie da się ich zamienić na ślizgi z innej ramy/roweru. 

Żeby stwierdzić koniecznośc wymiany należy wymontować amortyzator i poruszać zawiasami - najlepiej każdym z osobna po odpięciu elementów ramy od jej reszty. 

Nawet jeśli ślizgi są nieuszkodzone to na pewno wymagają czyszczenia - zawieszenie od momentu gdy jest nowe do chwili mocnego zabrudzenia łożysk zaczyna pracować coraz toporniej/bardziej tępo - można tego nie czuć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do rzeczy, ktore nalezaloby zrobic, to chyba zdziebko przesadzasz. Rower naprawde jest w bardzo dobrym stanie. Chodzi raczej o konserwacje pewnych elementow, zeby dzialaly dluzej. O linkach i innych napedach mi tu nie pisz, bo takie rzeczy sie wymienia na biezaco przeciez:P Nie wiem, po ilu latach smaruje sie zawiasy. Niektorzy twierdza, ze dopoki dzialaja, to lepiej nie ruszac...;] Amortyzatory raczej trzeba, bo do tej pory byly robione chyba tylko raz. Tylny nie zdradza objawow "suchosci", przedni w niewielkim stopniu stracil plynnosc. Poniewaz rok temu pozwolilem sobie wreszcie na hamulce tarczowe, co niestety w moim przypadku wiazalo sie z wymiana kol, pozostaje nam jeszcze chyba tylko korba. Tak wiec: amortyzatory, zawiasy i korba??

 

 

 

Odkręć tylny amortyzator i pobaw się zawieszeniem.Zdziwię się,jeśli nie będzie jakiegoś luzu lub łożyska nie będą zapiaszczone.To wszystko oczywiście zależy od przebiegu i warunków w jakich jeździłeś.Zabrzmi obcesowo ale prawie 10letnia rama praktycznie bez serwisu to dla mnie ruina.

Wiesz ja zawsze jestem zaskoczony gdy przychodzi mi płacić.Żeby nie było,że nie ostrzegałem :)

 

Zwracanie się do Giant Polska lub jego przedstawicieli  z prośbą o cokolwiek nie ma sensu.Przerabiałem ten temat gdy koniecznie chciałem nabyć "rebuild kit" do Trance'a z 2006 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrzmi obcesowo ale prawie 10letnia rama praktycznie bez serwisu to dla mnie ruinNawet jeśli ślizgi są nieuszkodzone to na pewno wymagają czyszczenia - zawieszenie od momentu gdy jest nowe do chwili mocnego zabrudzenia łożysk zaczyna pracować coraz toporniej/bardziej tępo - można tego nie czuć. 

 

Coz, albo tak dobrze sie obchodze ze swoim rowerem, albo jest tak, jak pisze Tobo - pewnych rzeczy sie nie zauwaza, bo postepuja stopniowo:

 

Tobo: Nawet jeśli ślizgi są nieuszkodzone to na pewno wymagają czyszczenia - zawieszenie od momentu gdy jest nowe do chwili mocnego zabrudzenia łożysk zaczyna pracować coraz toporniej/bardziej tępo - można tego nie czuć. 

 

 

W tym drugim przypadku moge znow tylko miec pretensje do serwisu wiadomego sklepu, ze uspili moja czujnosc;/ Byc moze juz dawno mialo to byc zrobione.

 

Dziekuje za odpowiedzi, prosze o wiecej, cos w koncu wybiore. Licze, ze odezwa sie tez jacys ludzie z mojej najblizszej okolicy. Ciekawy jestem, gdzie teraz serwisuja swoje rowery mieszkancy Rybnika. Bo wczesniej Bike System byl wlasciwie jedynym slusznym wyborem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli muszę to korzystam z tego serwisu niedaleko Bielska-Białej:

http://www.alda.bielsko.pl/sklep_alda_bystra.html

 

Gościu jest bardzo tani i konkretny. Możesz się z nim nawet skontaktować przez forum i podpytać o możliwość serwisu (użytkownik yamaha1) .

 

Z innych znanych mi  w okolicy Bielska korzystałem jeszcze z serwisu w sklepie Koral i Twomark. Aczkolwiek są trochę drożsi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze niestety z blizszej okolicy nikt sie na razie nie odezwal. Dzis natomiast ktos mnie oswiecil, ze amortyzatory przewaznie serwisanci i tak odsylaja po prostu do producenta. W takiej sytuacji zastanawianie sie nad wyborem "godnego zaufania serwisu" troche traci sens ;] Moze rame tez po prostu powinienem odeslac do Gianta? Jesli tak to wyglada, to ten watek generalnie mozna zamknac:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz, watek chyba umarl ;| Nie moge powiedziec, zebym sie niczego nie dowiedzial, ale tez nadal tak naprawde nie wiem, co mam zrobic. Serwisy jednak robia takie rzeczy na miejscu. Skoro nie jest konieczny jakis Bog-wie-jaki autoryzowany serwis, poszukam czegos w blizszej okolicy. Tematu watku niestety nie da sie zmodyfikowac, z tego co widze, wiec chyba zaloze nowy. W kazdym razie dziekuje za odpowiedzi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...