hsw Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 Moi Mili, od 4 dni jestem posiadaczem urządzenia SIGMA ROX 6.0 CAD. Samo urządzenie prezentuje się bardzo ciekawie ale mam problem z kadencją. Otóż: Podczas jazdy (ciągłe pedałowanie) pojawiają się chwilowe zaniki pomiaru kadencji. Na wyświetlaczu ROX-a pojawia się na 1 sekundę wartość 0. Oczywiście podczas jazdy cały czas pedałuję ze zbliżoną kadencją. Urządzenie jest zamontowane zgodnie z instrukcją. W załączeniu dwa zdjęcia przedstawiające zamontowane urządzenie oraz screen z Sigma Data Center przestawiający wykres kadencji i prędkości i widoczne na tym wykresie chwilowe spadki kadencji do zera. Jakieś sugestie? Dzięki
mklos1 Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 Tak. Problemy z transmisją. Używasz jeszcze jakiejś innej elektroniki na rowerze?
KartofeL Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 Tak jak kolega mówi, niektóre lampki mogą wpływać na problemy np. Mactronic Noise. Pisałeś mi na pw. Że masz na mostku. Spróbuj dać na kierownicę może będzie lepsza widoczność urządzeń. Zmierz jeszcze odległość czujnika od licznika. Czujnik nie musi być pionowo, może być pochylony trochę w stronę korby.
sjj54161 Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 · Ukryte przez Fenthin, 20 Czerwca 2014 - Brak powodu Ukryte przez Fenthin, 20 Czerwca 2014 - Brak powodu http://enjoymoneyflow.com/kucyk9010
hsw Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Napisano 20 Czerwca 2014 Tak. Problemy z transmisją. Używasz jeszcze jakiejś innej elektroniki na rowerze? W torbie podsiodłowej mam małą czerwoną diodę. Nic więcej. Tak jak kolega mówi, niektóre lampki mogą wpływać na problemy np. Mactronic Noise. Pisałeś mi na pw. Że masz na mostku. Spróbuj dać na kierownicę może będzie lepsza widoczność urządzeń. Zmierz jeszcze odległość czujnika od licznika. Czujnik nie musi być pionowo, może być pochylony trochę w stronę korby. Odległość czujnika od licznika to 90 cm - dodałem zdjęcie w 1 poście Czujnik jest lekko przekrzywiony w stronę korby.
rzezniol Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 W tym ustawieniu powinien działać bez problemu ... Jaki wznios ma mostek ? Pozdro
mklos1 Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 @@hsw, Zauważyłeś czy czasem się to nie dzieje w jakichś określonych warunkach?
KartofeL Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 Też miałem taki problem jak miałem ustawiony czujnik jak Ty czyli na całą długość korby. Pomogło właśnie przesunięcie czujnika możliwie do przodu. Pisałeś mi pw że próbowałeś go ustawić na przy krawędzi koła, spróbuj jeszcze raz, ustaw dobrze magnes i czujnik pochyl maksymalnie do magnesu żeby magnes go prawie ocierał jak dalej nie będzie działać to zmień baterie w czujniku i liczniku na raz polecam hurt.com.pl sam tam kupowałem razem z Roxem 6.0 CAD, tanio tam mają baterie.
hsw Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Napisano 20 Czerwca 2014 ok @@hsw, Zauważyłeś czy czasem się to nie dzieje w jakichś określonych warunkach? Przejechalem kilka godzin. Nie udalo mi sie znalezc optymalnych warunkow aby nie bylo opisanego problemu. Też miałem taki problem jak miałem ustawiony czujnik jak Ty czyli na całą długość korby. Pomogło właśnie przesunięcie czujnika możliwie do przodu. Pisałeś mi pw że próbowałeś go ustawić na przy krawędzi koła, spróbuj jeszcze raz, ustaw dobrze magnes i czujnik pochyl maksymalnie do magnesu żeby magnes go prawie ocierał jak dalej nie będzie działać to zmień baterie w czujniku i liczniku na raz polecam hurt.com.pl sam tam kupowałem razem z Roxem 6.0 CAD, tanio tam mają baterie. Jutro wezme ze soba podstawowe narzedzia i na trasie testowej bede wprowadzal korekty ustawienia czujnika i magnesu. Bede przesuwał czujnik i magnes po 5 mm.
hsw Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 Mili koledzy, dalszy ciąg zabawy z ustawieniem ROX-a. Przetestowałem 15 różnych ustawień. Poniżej tabela i zdjęcia przedstawiające każde ustawienie i wynik pomiaru. Pomiar 1 Pomiar 2 Pomiar 3 Pomiar 4 Pomiar 5 Pomiar 6 Pomiar 7 Pomiar 8 Pomiar 9 Pomiar 10 Pomiar 11 Pomiar 12 Pomiar 13 Pomiar 14 Pomiar 15 Moje wnioski: 1. zasięg urządzenia jest wystarczający i czujnik może być umieszczony nawet końcu widelca. Producent podaje zasięg 110cm. W moim przypadku jest 90cm. 2. Nie udało mi się znaleźć ustawienia w którym urządzenie działało bezbłędnie więc szukam dalej. Kolejną rzeczą którą sprawdzę to kąt pomiędzy widelcem a miejscem gdzie jest przymocowany ROX zgodnie z instrukcją max 30 st.
konec Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 Dzień dobry. Nie wiem na jakich częstotliwościach to działa. Może zakłócenia pochodzą od smartfona (BT,WiFi)? Niezależnie od przyczyny czujnik jest do kitu jeśli tak trudno go ustawić
hsw Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 to znów ja! Kąt pomiędzy licznikiem a czujnikiem był za mały. Pod lewą stopkę czujnika podłożyłem 2mm pasek gumy. Przeleciałem 10 km i wygląda na to, ze jest ok. Będę testował dalej ale to jest chyba (mam nadzieję) właściwy trop. Poniżej wykres z Sigma Data Center.
KartofeL Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 Gdzie zamawiałeś stajcję do komputera i ile dałeś? W sumie dobry trop z tym kątem. Jak już zrobisz trochę km zdaj relację.
rzezniol Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 @@hsw, Dlatego pytałem ... Jaki wznios ma mostek ? Ale skoro wolałeś przetestować 21 różnych ustawień nie skupiając się nad moim pytaniem to inna sprawa ... Pytanie nie było bez zasadne ... miałem kiedyś dokładnie identyczną sytuacje ale z czujnikiem pulsu ... W jednym rowerze gdzie mostek był +/- 4 st puls czytało aż miło a na rowerze gdzie mostek miał + 20 st ciągłe problemy ... Po przeniesieniu licznika na kierownice wszystko wróciło do normy ... Anteny w liczniku/czujnikach nie bez powodu są ukierunkowane w bardzo wąskim zakresie ... Na zawodach masz dookoła kilkunastu bajkerów, z których nawet połowa może mieć licznik w systemie STS. Gratulacje że doszedłeś w końcu do tego "sam" ale mogłeś mieć sprawę " posprzątaną" już dawno bo twój mostek wygląda mi na nie mniej niż +/- 8 st a przy takim ustawieniu mojego licznika już się zaczynała zabawa z poszukiwaniem sygnału. Pozdrawiam
hsw Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 Gdzie zamawiałeś stajcję do komputera i ile dałeś? W sumie dobry trop z tym kątem. Jak już zrobisz trochę km zdaj relację. http://www.progres-sport.pl/index.php?p353,sigma-interfejs-stacja-dokujaca-rox5-0-rox6-0-nr-00120 dam znać @@hsw, Dlatego pytałem ... Ale skoro wolałeś przetestować 21 różnych ustawień nie skupiając się nad moim pytaniem to inna sprawa ... Pytanie nie było bez zasadne ... miałem kiedyś dokładnie identyczną sytuacje ale z czujnikiem pulsu ... W jednym rowerze gdzie mostek był +/- 4 st puls czytało aż miło a na rowerze gdzie mostek miał + 20 st ciągłe problemy ... Po przeniesieniu licznika na kierownice wszystko wróciło do normy ... Anteny w liczniku/czujnikach nie bez powodu są ukierunkowane w bardzo wąskim zakresie ... Na zawodach masz dookoła kilkunastu bajkerów, z których nawet połowa może mieć licznik w systemie STS. Gratulacje że doszedłeś w końcu do tego "sam" ale mogłeś mieć sprawę " posprzątaną" już dawno bo twój mostek wygląda mi na nie mniej niż +/- 8 st a przy takim ustawieniu mojego licznika już się zaczynała zabawa z poszukiwaniem sygnału. Pozdrawiam Zobaczymy, mam nadzieję, że sprawa jest załatwiona. Po zaciągnięciu trytek na czujnik zabawa zaczyna się od nowa. Urządzenie gubi sygnał.... ehh pół dnia dziś siedziałem nad tym i jak sie okazuje to nie koniec. Zastanawia mnie czy czujnik nie jest uszkodzony.Takie kombinacje i tyle czasu ile ja dziś straciłem na instalację tego urządzenia daje do myślenia. Czy czujnik instalował ktoś na trytki?
rzezniol Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 Przenieś licznik chwilowo na kierownicę ... Postaw go poziomo będziesz wiedział czy to wina wzniosu mostka czy uszkodzonego czujnika kadencji ... Pozdro
hsw Napisano 22 Czerwca 2014 Autor Napisano 22 Czerwca 2014 Licznik przeniesiony na kierownicę. Za chwilę wybieram się na test. Opad deszczu lekko mnie zatrzymał....:-) Po wyjechaniu na trasę okazało się, że licznik działa prawidłowo. Więc udałem się na godzinny trening. Czas: 1:01:02 Dystans: 27,3 km avg speed: 26,7 avg cad: 79 avg heart rate: 154
Andys Napisano 23 Czerwca 2014 Napisano 23 Czerwca 2014 Kurczę, tak czytam o Twoich problemach, a ja się zastanawiałem jak by u mnie działał czujnik na fullu, gdzie odległość czujnika od magnesu na korbie ulegałaby zmianie w trakcie pracy zawieszenia.
hsw Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Napisano 23 Czerwca 2014 Jeśli zachowane są odległości i kąty to nie powinno być problemu. Wiele osób korzysta z pomiaru kadencji na fullach. Kwestia regulacji.
Andys Napisano 23 Czerwca 2014 Napisano 23 Czerwca 2014 Masz rację, ale jestem dziwnie przekonany, ze os obrotu wahacza tylnego nie pokrywa się z osią suportu, więc regulacja będzie pewnie jeszcze trudniejsza niż u Ciebie.
kovvaI Napisano 30 Października 2014 Napisano 30 Października 2014 Witam! Miałem podobny problem, tracił mi się sygnał kadencji. Mi pomogło umiejscowienie nadajnika tak by przechodził idealnie przez środek, od tej chwili nie mam żadnego problemu. Rama Scalle 40 - nadajnik przy samych widełkach - nie mam zdjęcia by dodać. Dodam tylko że gdy traciła mi się kadencja nadajnik zachowywał się poprawnie, przy niskich obrotach nie było problemu, dopiero przy kadencji powyżej 60 się traciło.
Andrewwojownik Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Ja na przełaju przeniosłem go sobie obok koszyka z bidonem i działa jak marzenie, na mtb bez kombinacji na tylnim widelcu śmiga cały czas, przełaj tam ciągle gubił sygnał. Proponuje też zobaczyć czy bateria w liczniku nie jest zbyt słaba, bo u mnie to był jeden z powodów.
Jacek_K Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Witam, Rox'a 6.0 mam od ponad roku. Na początku nie było problemów, bo jeździłem w ciągu dnia. Zaczął się okres jesienno zimowy, wieczorne jazdy i zaczęły się problemy z synchronizacją. Wszystkiego. Nie działał pomiar prędkości, tętno, kadencja. Naprzemiennie, w różnych konfiguracjach. Skończyło się wymianą kompa. Później miałem przerwę w jeździe (zima+kręgosłup) i wraz z powrotem do jazdy zaczęły się od nowa problemy. Po pewnym czasie doszedłem do tego, o czym ktoś tu już pisał. Sigma ma problem ze współpracą z lampami led. Największe w momencie przyłączenia led'a w tryb niższego poboru prądu. Nie wiem po której stronie leży problem, licznika czy lampek. Jeżdżę z dwoma lampkami z przodu (mactronic nosie 500 i mały Moon) i Moon'em z tyłu. Jak włączę mactronica w "niższy" tryb świecenia, to licznik nie liczy niczego!!!!! Zawiesza sie nawet tętno. Lampka z tyłu, pomimo tego że jest umieszczona tuż pod siodełkiem "zawiesza" kadencję. Objawy są dokładnie jak opisane. Nie pomaga wymiana baterii, jedynie włączenie lampek w pełnym trybie. Będę pisał do dystrybutora Sigmy i do Mactronica. Może coś wywalczę. Napisze jak się to skończy. Pozdrawiam.
rzezniol Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Niemal wszystkie lampki które sterują mocą świecenia za pomocą PWM`a sieją w eterze syfem. Miałem taki problem jeszcze w sigmie 1609 STS + Mactronic Scream ... Pomogło maksymalne oddalenia licznika od lampki przedniej, słowem lampka max na lewo na kierownicy licznik max na prawo ... Co do kadencji nie pomogę bo mi lampka pod siodełkiem nigdy nic nie zakłócała. Pisanie do producentów jest bezcelowe, każdy stwierdzi że jego produkt jest OK i co najlepsze ... będzie to prawda . Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.