Skocz do zawartości

[licznik] Sigma ROX 6.0 - Problem z kadencją


hsw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moi Mili, od 4 dni jestem posiadaczem urządzenia SIGMA ROX 6.0 CAD.


Samo urządzenie prezentuje się bardzo ciekawie ale mam problem z kadencją.


 


Otóż:


Podczas jazdy (ciągłe pedałowanie) pojawiają się chwilowe zaniki pomiaru kadencji.


Na wyświetlaczu ROX-a pojawia się na 1 sekundę wartość 0.


Oczywiście podczas jazdy cały czas pedałuję ze zbliżoną kadencją.


Urządzenie jest zamontowane zgodnie z instrukcją.


 


W załączeniu dwa zdjęcia przedstawiające zamontowane urządzenie


oraz screen z Sigma Data Center przestawiający wykres kadencji


i prędkości i widoczne na tym wykresie chwilowe spadki kadencji do zera.


 


Cad1jpg_eeqrxax.jpg


 


Cad2jpg_eeqrxaw.jpg


Cad3jpg_eeqrspq.jpg


 


Sigma-Dat_eeqrxas.jpg


 


Cad4jpg_eeqrsep.jpg


 


Jakieś sugestie?


 


Dzięki


Napisano

Tak jak kolega mówi, niektóre lampki mogą wpływać na problemy np. Mactronic Noise.

 

Pisałeś mi na pw. Że masz na mostku. Spróbuj dać na kierownicę może będzie lepsza widoczność urządzeń.

Zmierz jeszcze odległość czujnika od licznika.

 

Czujnik nie musi być pionowo, może być pochylony trochę w stronę korby.

Napisano

Tak. Problemy z transmisją. Używasz jeszcze jakiejś innej elektroniki na rowerze?

W torbie podsiodłowej mam małą czerwoną diodę.

Cad5jpg_eeqrswr.jpg

Nic więcej.

 

 

Tak jak kolega mówi, niektóre lampki mogą wpływać na problemy np. Mactronic Noise.

 

Pisałeś mi na pw. Że masz na mostku. Spróbuj dać na kierownicę może będzie lepsza widoczność urządzeń.

Zmierz jeszcze odległość czujnika od licznika.

 

Czujnik nie musi być pionowo, może być pochylony trochę w stronę korby.

 

Odległość czujnika od licznika to 90 cm - dodałem zdjęcie w 1 poście

 

Czujnik jest lekko przekrzywiony w stronę korby.

Napisano

Też miałem taki problem jak miałem ustawiony czujnik jak Ty czyli na całą długość korby. Pomogło właśnie przesunięcie czujnika możliwie do przodu. Pisałeś mi pw że próbowałeś go ustawić na przy krawędzi koła, spróbuj jeszcze raz, ustaw dobrze magnes i czujnik pochyl maksymalnie do magnesu żeby magnes go prawie ocierał jak dalej nie będzie działać to zmień baterie w czujniku i liczniku na raz polecam hurt.com.pl sam tam kupowałem razem z Roxem 6.0 CAD, tanio tam mają baterie.

Napisano

ok


@@hsw, Zauważyłeś czy czasem się to nie dzieje w jakichś określonych warunkach?

Przejechalem kilka godzin. Nie udalo mi sie znalezc optymalnych warunkow aby nie bylo opisanego problemu.

 

 

 

Też miałem taki problem jak miałem ustawiony czujnik jak Ty czyli na całą długość korby. Pomogło właśnie przesunięcie czujnika możliwie do przodu. Pisałeś mi pw że próbowałeś go ustawić na przy krawędzi koła, spróbuj jeszcze raz, ustaw dobrze magnes i czujnik pochyl maksymalnie do magnesu żeby magnes go prawie ocierał jak dalej nie będzie działać to zmień baterie w czujniku i liczniku na raz polecam hurt.com.pl sam tam kupowałem razem z Roxem 6.0 CAD, tanio tam mają baterie.

Jutro wezme ze soba podstawowe narzedzia i na trasie testowej bede wprowadzal korekty ustawienia czujnika i magnesu. Bede przesuwał czujnik i magnes po 5 mm.

Napisano

Mili koledzy, dalszy ciąg zabawy z ustawieniem ROX-a.

 

Przetestowałem 15 różnych ustawień.

Poniżej tabela i zdjęcia przedstawiające każde ustawienie i wynik pomiaru.

 

cad_test_tabela.jpg
 

 

Pomiar 1

cad_test_1.jpg
 

 

Pomiar 2 

cad_test_2.jpg
 

 

Pomiar 3

 

cad_test_3.jpg
 

 

Pomiar 4

cad_test_4.jpg

 

Pomiar 5

cad_test_5.jpg
 

 

Pomiar 6

cad_test_6.jpg

 

Pomiar 7

cad_test_7.jpg

 

Pomiar 8

cad_test_8.jpg
 

 

Pomiar 9 

cad_test_9.jpg

 

Pomiar 10

cad_test_10.jpg
 

 

Pomiar 11

cad_test_11.jpg
 

 

Pomiar 12

cad_test_12.jpg
 

 

Pomiar 13

cad_test_13.jpg
 

 

Pomiar 14

cad_test_14.jpg
 

 

Pomiar 15

cad_test_15.jpg
 

 

 

Moje wnioski:

 

1. zasięg urządzenia jest wystarczający i czujnik może być umieszczony nawet końcu widelca.

    Producent podaje zasięg 110cm. W moim przypadku jest 90cm.

 

2. Nie udało mi się znaleźć ustawienia w którym urządzenie działało bezbłędnie więc szukam dalej.

 

Kolejną rzeczą którą sprawdzę to kąt pomiędzy widelcem a miejscem gdzie jest przymocowany ROX

zgodnie z instrukcją max 30 st.

 

cad_test_instrukcja.png
 

 

 

 

 

Napisano

Dzień dobry. Nie wiem na jakich częstotliwościach to działa. Może zakłócenia pochodzą od smartfona (BT,WiFi)? Niezależnie od przyczyny czujnik jest do kitu jeśli tak trudno go ustawić

Napisano

to znów ja!

 

Kąt pomiędzy licznikiem a czujnikiem był za mały. Pod lewą stopkę czujnika podłożyłem 2mm pasek gumy.

Przeleciałem 10 km i wygląda na to, ze jest ok. 

Będę testował dalej ale to jest chyba (mam nadzieję) właściwy trop.

 

Poniżej wykres z Sigma Data Center.

Cad_test_wykres.jpg
 
Napisano

@@hsw,

 

Dlatego pytałem ...

 

 

 

Jaki wznios ma mostek ?
 

 

Ale skoro wolałeś przetestować 21 różnych ustawień nie skupiając się nad moim pytaniem to inna sprawa ...

 

Pytanie nie było bez zasadne ... miałem kiedyś dokładnie identyczną sytuacje ale z czujnikiem pulsu ...

W jednym rowerze gdzie mostek był +/- 4 st puls czytało aż miło a na rowerze gdzie mostek miał + 20 st ciągłe problemy ...

Po przeniesieniu licznika na kierownice wszystko wróciło do normy ... 

Anteny w liczniku/czujnikach nie bez powodu są ukierunkowane w bardzo wąskim zakresie ...

Na zawodach masz dookoła kilkunastu bajkerów, z których nawet połowa może mieć licznik w systemie STS.

 

Gratulacje że doszedłeś w końcu do tego "sam" ale mogłeś mieć sprawę " posprzątaną" już dawno bo twój mostek wygląda mi na nie mniej niż +/- 8 st a przy takim ustawieniu mojego licznika już się zaczynała zabawa z poszukiwaniem sygnału.

 

Pozdrawiam

Napisano

Gdzie zamawiałeś stajcję do komputera i ile dałeś?

 

W sumie dobry trop z tym kątem. Jak już zrobisz trochę km zdaj relację.

http://www.progres-sport.pl/index.php?p353,sigma-interfejs-stacja-dokujaca-rox5-0-rox6-0-nr-00120

 

dam znać

 

@@hsw,

 

Dlatego pytałem ...

 

 

 

 

 

Ale skoro wolałeś przetestować 21 różnych ustawień nie skupiając się nad moim pytaniem to inna sprawa ...

 

Pytanie nie było bez zasadne ... miałem kiedyś dokładnie identyczną sytuacje ale z czujnikiem pulsu ...

W jednym rowerze gdzie mostek był +/- 4 st puls czytało aż miło a na rowerze gdzie mostek miał + 20 st ciągłe problemy ...

Po przeniesieniu licznika na kierownice wszystko wróciło do normy ... 

Anteny w liczniku/czujnikach nie bez powodu są ukierunkowane w bardzo wąskim zakresie ...

Na zawodach masz dookoła kilkunastu bajkerów, z których nawet połowa może mieć licznik w systemie STS.

 

Gratulacje że doszedłeś w końcu do tego "sam" ale mogłeś mieć sprawę " posprzątaną" już dawno bo twój mostek wygląda mi na nie mniej niż +/- 8 st a przy takim ustawieniu mojego licznika już się zaczynała zabawa z poszukiwaniem sygnału.

 

Pozdrawiam

 

Zobaczymy, mam nadzieję, że sprawa jest załatwiona.

Po zaciągnięciu trytek na czujnik zabawa zaczyna się od nowa.

Urządzenie gubi sygnał....

 

ehh pół dnia dziś siedziałem nad tym i jak sie okazuje to nie koniec.

 

Zastanawia mnie czy czujnik nie jest uszkodzony.Takie kombinacje i tyle czasu

ile ja dziś straciłem na instalację tego urządzenia daje do myślenia.

 

Czy czujnik instalował ktoś na trytki?

 

Napisano

Licznik przeniesiony na kierownicę.

Za chwilę wybieram się na test.

Opad deszczu lekko mnie zatrzymał....:-)

 

 

 


CAM00161.jpg
 
Po wyjechaniu na trasę okazało się, że licznik działa prawidłowo.
Więc udałem się na godzinny trening.
 
Czas: 1:01:02
Dystans: 27,3 km
avg speed: 26,7
avg cad: 79
avg heart rate: 154
 
Cad_test_2_day.jpg
 
Napisano

Kurczę, tak czytam o Twoich problemach, a ja się zastanawiałem jak by u mnie działał czujnik na fullu, gdzie odległość czujnika od magnesu na korbie ulegałaby zmianie w trakcie pracy zawieszenia.

Napisano

Jeśli zachowane są odległości i kąty to nie powinno być problemu.

Wiele osób korzysta z pomiaru kadencji na fullach.

 

Kwestia regulacji.

 

 

Napisano

Masz rację, ale jestem dziwnie przekonany, ze os obrotu wahacza tylnego nie pokrywa się z osią suportu, więc regulacja będzie pewnie jeszcze trudniejsza niż u Ciebie.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Witam!

Miałem podobny problem, tracił mi się sygnał kadencji.

Mi pomogło umiejscowienie nadajnika tak by przechodził idealnie przez środek, od tej chwili nie mam żadnego problemu.

Rama Scalle 40 - nadajnik przy samych widełkach - nie mam zdjęcia by dodać.

Dodam tylko że gdy traciła mi się kadencja nadajnik zachowywał się poprawnie, przy niskich obrotach nie było problemu, dopiero przy kadencji powyżej 60 się traciło.

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja na przełaju przeniosłem go sobie obok koszyka z bidonem i działa jak marzenie, na mtb bez kombinacji na tylnim widelcu śmiga cały czas, przełaj tam ciągle gubił sygnał. Proponuje też zobaczyć czy bateria w liczniku nie jest zbyt słaba, bo u mnie to był jeden z powodów.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam, Rox'a 6.0 mam od ponad roku. Na początku nie było problemów, bo jeździłem w ciągu dnia. Zaczął się okres jesienno zimowy, wieczorne jazdy i zaczęły się problemy z synchronizacją. Wszystkiego. Nie działał pomiar prędkości, tętno, kadencja. Naprzemiennie, w różnych konfiguracjach. Skończyło się wymianą kompa. Później miałem przerwę w jeździe (zima+kręgosłup) i wraz z powrotem do jazdy zaczęły się od nowa problemy. Po pewnym czasie doszedłem do tego, o czym ktoś tu już pisał. Sigma ma problem ze współpracą z lampami led. Największe w momencie przyłączenia led'a w tryb niższego poboru prądu. Nie wiem po której stronie leży problem, licznika czy lampek. Jeżdżę z dwoma lampkami z przodu (mactronic nosie 500 i mały Moon) i Moon'em z tyłu. Jak włączę mactronica w "niższy" tryb świecenia, to licznik nie liczy niczego!!!!! Zawiesza sie nawet tętno. Lampka z tyłu, pomimo tego że jest umieszczona tuż pod siodełkiem "zawiesza" kadencję. Objawy są dokładnie jak opisane. Nie pomaga wymiana baterii, jedynie włączenie lampek w pełnym trybie. Będę pisał do dystrybutora Sigmy i do Mactronica. Może coś wywalczę. Napisze jak się to skończy. Pozdrawiam.

Napisano

Niemal wszystkie lampki które sterują mocą świecenia za pomocą PWM`a sieją w eterze syfem.

 

Miałem taki problem jeszcze w sigmie 1609 STS + Mactronic Scream ...

Pomogło maksymalne oddalenia licznika  od lampki przedniej, słowem lampka max na lewo na kierownicy licznik max na prawo ...

 

Co do kadencji nie pomogę bo mi lampka  pod siodełkiem nigdy nic nie zakłócała.

 

Pisanie do producentów jest bezcelowe, każdy stwierdzi że jego produkt jest OK i co najlepsze ... będzie to prawda :).

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...