Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Mod Team
Napisano

 

 

  W dniu 20.01.2015 o 10:52, WeronikaX napisał:
taki uchwyt mam rozumiec bedzie w pelni bezpieczny

Jeżeli będziesz pamiętać że samochód zrobił się wyższy to będzie ok.

Może jednak trochę więcej wydać i zainteresować się Thule.

Napisano

a widział ktoś takie wynalazki

 

196139d1353983605-seasucker-bike-rack-bi

 

795854d1367609695-seasucker-bike-rack-ow

 

Sukker.jpg

 

ta opcja mnie bardzo kusi, mając garaż podziemny, nie mając haka, mocowanie rowerów od tyłu byłoby super bo nie zasłania świateł.

 

  • Mod Team
Napisano

Mam nadzieję że cena uchwytów nie idzie w parze z ceną samochodów na których są prezentowane. ;)

Ale w sumie ciekawy pomysł. Tylko jak patrzę na uginający się dach przy myciu mojego samochodu to się zastanawiam czy ta puszka po piwie to wytrzyma.

  • Mod Team
Napisano

 

 

  W dniu 22.01.2015 o 09:39, wojtas7 napisał:
mocowanie rowerów od tyłu byłoby super bo nie zasłania świateł.


Najpierw musiałbyś mieć odpowiednio wysoką klapę bagażnika, żeby zamontować rower tak, jak na drugim zdjęciu.

Poza tym wygląda dość ryzykownie - nie widzę na tym zdjęciu, żeby siodło było w jakikolwiek sposób przytwierdzone do zderzaka.
Napisano

Dlaczego wysoka klapa bagażnika? Mam kombi i rower za kierownicę jest łapany do szyby. W moim wypadku to odpada bo wożę również szosę.

 

Ogólnie to raczej ciekawostka bo kosztuje to prawie 2 kzł.

 

A te przyssawki nie są takie prostacke, pompuje się je pompką i robi podciśnienie, które zgodnie z teorią ma trzymać kilka dni. W momencie spadku ciśnienia wyskakuje bolec i mozna podpompować. 

 

Smiesznie to brzmi, muszę napompowac bagażnik ;-)

Napisano

Ja mam 2 bagażniki dachowy na Fiata Ciqnquecento i na hak do Fiata Seicento. Z tego drugiego jestem bardzo zadowolony samoróbka światła od przyczepy ale działa.

Przy tak lekkim aucie to są zalety tego rozwiązania i wady. Na hak bagażnik waży więcej co poprawia także trakcje pojazdu bo może przybranie na wadze ma swoje wady ale akurat przy tak lekkim aucie ładnie dociąża tył i zwiększa zdolności jezdne pojazdu. Spalanie na obu bagażnikach jest podobne  Dach=większy opór powietrza Hak=Większa waga.

Bagażnika na hak pod żadnym pozorem nie zamieniłbym na dachowy. Gdyby nie problemy z kompatybilnością (inne metody mocowania kuli) dachowego bagaznika bym nawet nie kupował.

  • Mod Team
Napisano

 

 

  W dniu 23.01.2015 o 15:44, BorucGT napisał:
akurat przy tak lekkim aucie ładnie dociąża tył i zwiększa zdolności jezdne pojazdu.

Czyżby napęd na tył? ;)

Jak dla mnie obciążenie tyłu pogarsza sterowność samochodu, szczególnie przy tak lekkim świerszczu.

Napisano

FWD ale z przodu jest silnik więc dociązenie tyłu trochę pomaga. Tak z innej beczki kumpel ma Seicento 1.6 16v 120hp. I sam mi mówił że żeby się to drogi trzymało trzeba mieć bagażnik cegieł (bardziej chodzi o przenośnie) ale dociążenie tyłu według mnie pomaga

Zawieszenie przednie wysokość >153,7-153,7 Zawieszenie tylne  >185-185

Więc lekkie dociążenie tyłu pomaga trochę w lepszej sterowności (samochód tak nie pływa) natomiast bagażnik dachowy podnosi wysokość środka ciężkości co przekłada się na gorszą sterowność.

Napisano

ja posiadam bagażnik firmy SARIS BONES RS  na trzy rowery i jest rewelacyjny szybki w montażu i demontażu ok 1min 30 sec . pasuje praktycznie na każdy rodzaj samochodu sedan combi bus ml x5 itp itd ... 

post-182148-0-98004300-1422749762_thumb.jpg

Napisano
  W dniu 22.01.2015 o 09:39, wojtas7 napisał:

a widział ktoś takie wynalazki

 

196139d1353983605-seasucker-bike-rack-bi

 

795854d1367609695-seasucker-bike-rack-ow

 

Sukker.jpg

 

ta opcja mnie bardzo kusi, mając garaż podziemny, nie mając haka, mocowanie rowerów od tyłu byłoby super bo nie zasłania świateł.

Też mi się spodobał ten pomysł. Ceny trochę nieatrakcyjne (ok. 700zł za zestaw na 1 rower) ale prostota, estetyka oraz uniwersalność zastosowania rewelacyjne !

  • 4 tygodnie później...
Napisano
  W dniu 22.01.2015 o 09:39, wojtas7 napisał:

a widział ktoś takie wynalazki

 

196139d1353983605-seasucker-bike-rack-bi

 

 

Sporo samochodów typu Mazda Miata czy Porsche Carrera używa tego typu mocowan. Widziałem to nawet na Lamborghini z kilka lat temu. Te przyssawki są bardzo mocne. Rower z całą pewnością nie spadnie podczas normalnej jazdy. Ale nie sądzę aby wytrzymały obciążenie w czasie jakiejś większej stluczki, szczególnie przy cięższym rowerze.
Napisano
  W dniu 22.01.2015 o 09:39, wojtas7 napisał:

795854d1367609695-seasucker-bike-rack-ow

 

 

 mocowanie rowerów od tyłu byłoby super bo nie zasłania świateł.

 

Tylko trzeba czerwoną chorągiewkę zawiesić, bo wystaję ponad pół metra.

 

Napisano

te przyssawki są o tyle ciekawe, że pompuje się je normalną pompką, wysysając powietrze. Podcisnienie wg producenta ma trzymac kilka dni, a gdy spada to wysuwa się czerwony bolec alarmując właściciela. Ciekawie to brzmi - idę napompowac bagażnik.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ja preferuję te na hak. Miałam na dach i trzeba bardzo uważać. Wolniej jechać, opór wiatru jest dość duży więc wszytsko z roweru musi być zdjęte (bidony, jakieś lampki, tasiemki itp). No i jesczze jeden prozaiczny powód. Jestem niezbyt silną kobietką;) więc wrzucenie ich na dach jest bardzo ciężkie, szczególnie jak rower jest większy...

  W dniu 20.06.2014 o 06:16, peepeepee napisał:

Witam

 

Planuję zakup bagażnika i zastanawiam się nad wersją.

Na dach czy na hak ?

 

Wstępnie wybrałem na dach, ponieważ bazowy i moduły na 2-3 rowery to koszt ok. 1500 pln a na hak cena podobna , tylko problemem jest to iż nie mam haka , więc dochodzi dodatkowy koszt ok. 500 pln + montaż.

 

Który Waszym zdaniem jest lepszy ?

Nigdy nie miałem bagażnika i przy wstępnie wybranym na dach , zastanawia mnie jedna sprawa ... czy da się jechać jakąś trasą szybkiego ruchu ok. 120-130 km/h , mam na myśli opór powietrza ?

Ten montowany na hak stawia na pewno mniejszy opór to jego zaleta , podobnie jak montaż na niższej wysokości , wadą pewnie jest to iż żeby się dostać do bagażnika trzeba zdemontować cały zestaw.

Zaletą dachowego jest to iż nie muszę kupować haka , wadą montaż mniej komfortowy niż na haku, bo wysoko i większy opór.

Proszę o opinie i doświadczenia :-)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.