Skocz do zawartości

[bagażnik samochodowy/przepisy] na dach czy na hak ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Rowniez zastanawiam sie na kupnem uchwytu rowerowego na dach .. mam na oku dwie pozycje Homar 2 i Homar 3 http://www.feuvert.pl/e-sklep/uchwyty-rowerowe.html . Korzystal z nich moze ktorys z Forumowiczow?? A moze wybrac cos innego?

Jeszcze z innej beczki, taki uchwyt mam rozumiec bedzie w pelni bezpieczny .. bo nie chcialabym przezyc jakiejs przygody ze spadajacym rowerem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

mocowanie rowerów od tyłu byłoby super bo nie zasłania świateł.


Najpierw musiałbyś mieć odpowiednio wysoką klapę bagażnika, żeby zamontować rower tak, jak na drugim zdjęciu.

Poza tym wygląda dość ryzykownie - nie widzę na tym zdjęciu, żeby siodło było w jakikolwiek sposób przytwierdzone do zderzaka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wysoka klapa bagażnika? Mam kombi i rower za kierownicę jest łapany do szyby. W moim wypadku to odpada bo wożę również szosę.

 

Ogólnie to raczej ciekawostka bo kosztuje to prawie 2 kzł.

 

A te przyssawki nie są takie prostacke, pompuje się je pompką i robi podciśnienie, które zgodnie z teorią ma trzymać kilka dni. W momencie spadku ciśnienia wyskakuje bolec i mozna podpompować. 

 

Smiesznie to brzmi, muszę napompowac bagażnik ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2 bagażniki dachowy na Fiata Ciqnquecento i na hak do Fiata Seicento. Z tego drugiego jestem bardzo zadowolony samoróbka światła od przyczepy ale działa.

Przy tak lekkim aucie to są zalety tego rozwiązania i wady. Na hak bagażnik waży więcej co poprawia także trakcje pojazdu bo może przybranie na wadze ma swoje wady ale akurat przy tak lekkim aucie ładnie dociąża tył i zwiększa zdolności jezdne pojazdu. Spalanie na obu bagażnikach jest podobne  Dach=większy opór powietrza Hak=Większa waga.

Bagażnika na hak pod żadnym pozorem nie zamieniłbym na dachowy. Gdyby nie problemy z kompatybilnością (inne metody mocowania kuli) dachowego bagaznika bym nawet nie kupował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FWD ale z przodu jest silnik więc dociązenie tyłu trochę pomaga. Tak z innej beczki kumpel ma Seicento 1.6 16v 120hp. I sam mi mówił że żeby się to drogi trzymało trzeba mieć bagażnik cegieł (bardziej chodzi o przenośnie) ale dociążenie tyłu według mnie pomaga

Zawieszenie przednie wysokość >153,7-153,7 Zawieszenie tylne  >185-185

Więc lekkie dociążenie tyłu pomaga trochę w lepszej sterowności (samochód tak nie pływa) natomiast bagażnik dachowy podnosi wysokość środka ciężkości co przekłada się na gorszą sterowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widział ktoś takie wynalazki

 

196139d1353983605-seasucker-bike-rack-bi

 

795854d1367609695-seasucker-bike-rack-ow

 

Sukker.jpg

 

ta opcja mnie bardzo kusi, mając garaż podziemny, nie mając haka, mocowanie rowerów od tyłu byłoby super bo nie zasłania świateł.

Też mi się spodobał ten pomysł. Ceny trochę nieatrakcyjne (ok. 700zł za zestaw na 1 rower) ale prostota, estetyka oraz uniwersalność zastosowania rewelacyjne !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a widział ktoś takie wynalazki

 

196139d1353983605-seasucker-bike-rack-bi

 

 

Sporo samochodów typu Mazda Miata czy Porsche Carrera używa tego typu mocowan. Widziałem to nawet na Lamborghini z kilka lat temu. Te przyssawki są bardzo mocne. Rower z całą pewnością nie spadnie podczas normalnej jazdy. Ale nie sądzę aby wytrzymały obciążenie w czasie jakiejś większej stluczki, szczególnie przy cięższym rowerze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja preferuję te na hak. Miałam na dach i trzeba bardzo uważać. Wolniej jechać, opór wiatru jest dość duży więc wszytsko z roweru musi być zdjęte (bidony, jakieś lampki, tasiemki itp). No i jesczze jeden prozaiczny powód. Jestem niezbyt silną kobietką;) więc wrzucenie ich na dach jest bardzo ciężkie, szczególnie jak rower jest większy...

Witam

 

Planuję zakup bagażnika i zastanawiam się nad wersją.

Na dach czy na hak ?

 

Wstępnie wybrałem na dach, ponieważ bazowy i moduły na 2-3 rowery to koszt ok. 1500 pln a na hak cena podobna , tylko problemem jest to iż nie mam haka , więc dochodzi dodatkowy koszt ok. 500 pln + montaż.

 

Który Waszym zdaniem jest lepszy ?

Nigdy nie miałem bagażnika i przy wstępnie wybranym na dach , zastanawia mnie jedna sprawa ... czy da się jechać jakąś trasą szybkiego ruchu ok. 120-130 km/h , mam na myśli opór powietrza ?

Ten montowany na hak stawia na pewno mniejszy opór to jego zaleta , podobnie jak montaż na niższej wysokości , wadą pewnie jest to iż żeby się dostać do bagażnika trzeba zdemontować cały zestaw.

Zaletą dachowego jest to iż nie muszę kupować haka , wadą montaż mniej komfortowy niż na haku, bo wysoko i większy opór.

Proszę o opinie i doświadczenia :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...