poliglota Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Witam wszystkich Mam mały problem z pracą mojego amortyzatora przedniego Epicon z blokadą skoku w manetce chyba z 2009 roku. Amor mam 3 lata i posiadał ustawienie na 80 mm, w tym roku serwis ustawił mi na 120 mm. Po 2 tygodniach jazdy pojawiły się luzy. Także podczas hamowania (szczególnie przy niewielkich prędkościach) amortyzator wpada w wibracje/drgania. Czy mój model nadawał się do takiej modyfikacji, czy można zlikwidować luzy? Moja waga to 100 kg, a rower to spec hardrock. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 A może to luzy na sterach ? Jeżeli jednak na epiconie to nic poza wymianą ślizgów się nie da zrobić a i tego chyba nikt się nie podejmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) Ze slizgami jest duży problem bo co roku nowej kolekcji są inne tuleje ślizgowe. Sam już próbowałem to robić, lecz nowych fabrycznie zakupić nie idzie, jedynie kombinując z innych lag, Jeśli chciał byś usunąć te luzy to pozostało ci wymienić dolne lagi - golenie Edytowane 19 Czerwca 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Ze slizgami jest duży problem bo co roku nowej kolekcji są inne tuleje ślizgowe. Sam już próbowałem to robić, lecz nowych fabrycznie zakupić nie idzie, jedynie kombinując z innych lag, Jeśli chciał byś usunąć te luzy to pozostało ci wymienić dolne lagi - golenie Witam. Mnie bardziej martwi to, że luzy pojawiły się 2 tygodnie po serwisie i podniesieniu amora przez serwis. Może do mojej ramy wysokość była za duża? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Różnie bywa. teraz sam widzisz jakie są efekty, choc nigdy takiego przypadku nie miałem. Teraz ci nic nie pozostało, tylko wymiana całych lag na nowe. Gdybyś potrzebował jakieś to pisz na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Luzy się nie wyczarowały, po prostu przy 120 są bardziej wyczuwalne niż przy 80mm... co jest raczej jasne. Nie panikuj i śmigaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Nowe ślizgi, golenie... Zacząłbym od sprawdzenia, czy śruby u dołu widelca są przykręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Nawet gdyby były niedokręcone śruby to nie spowodowały by luzów w tulejach ślizgowych, jedynie dziwny skok góra - dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Sprawdzałem i śruby są dokręcone. Sam amor pracuje normalnie, jedynie podczas max i min dociśnięcia wykazuje się stukami co strasznie drażni. Może polecicie mi jakiś amor do 1200 zł myślałem o skoku 120 mm, tylko nie wiem czy mój rower taki może mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 co Ci stuka? To nie przez luzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Stukanie powoduje brak podkładki gumowej w sprężynie negatywnej. Widocznie po tym przeglądzie w serwisie zapomnieli o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Nie masz przypadkiem lekkiego luzu góra-dół takiego paru mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Nie masz przypadkiem lekkiego luzu góra-dół takiego paru mm? tak, taki zaczął też występować u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 To uszczelka przesuwająca się na tłoku. Musiałbyś kupić wyższą uszczelkę U, niestety Suntour pakuje tam ciut za niską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Faktycznie jak rozebrałem amor to na lewej goleni gdzie znajduje się komora z olejem lekko się ruszała i obijała o ścianki. Nawet sam myślałem aby tam jakieś gumki powkładać dla lepszej sztywności. Teraz to pewnie już za późno bo na goleni nie zostaje charakterystyczny oring z kurzu przy górnych uszczelkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.