matkell Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Witajcie, ostatnio dostałem do ogólnego przeglądu kilka amortyzatorów i w przypadku Suntoura mam problem z rdzą który wydaje mi się bardzo niepokojący, a mianowicie trzy widelce: Raidon z 2010, XCM z 2012, oraz XCT z 2013 noszą ślady korozji. Rozważmy XCT, jeździł on niecały rok, rekreacyjnie, nie widział wody ani śniegu i w tej chwili jego golenie wyglądają tak jak na zdjęciu w załączniku (w pozostałych jest tylko gorzej, ale nie mam fotek). Korozja dotyczy tylko lewej goleni, amortyzator pracował z przednią tarczą 180 mm, a rdza widoczna jest tuż pod uszczelkami (nie widać jej przed rozebraniem widelca). Moje pytanie jest następujące: jak usunąć ten osad (papier ścierny na gładkie golenie?) i jak zapobiegać ponownemu osadzaniu się rdzy? A może nie ma sensu się tym zajmować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Kup jakiś odrdzewiacz. Jak papierem to tylko wodnym do polerki. Jeśli to jest odad na goleniach powinno pomóc, jeśli są już wżery to po ptakach, jak mówią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Raidona potraktowałem drobnym papierem ze wsparciem wody, pomogło bo nie było to głębokie, odrdzewiacze nie działają, to znaczy nie usuwają tego osadu. Pytanie jak to zabezpieczyć żeby nie wracało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Recepta jest bardzo prosta: po każdej jeździe golenie dokładnie wyczyścić szmatką, nie zaszkodzi stosowanie Brunoxa. Raz do roku zrobić serwis, rozebrać, wyczyścić dokładnie, nasmarować, poskładać, jeździć dalej. Tak traktowany amortyzator posłuży latami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 To niestety słaba recepta, ponownie posłużę się przykładem XCT bo znam całą jego historię i był on wyjątkowo zadbany, wydaje mi się, ze wina leży raczej po stronie uszczelek które zbierają wodę w tym rowku w którym są osadzone wewnątrz widelców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 To dobra recepta, ale dotyczy amortyzatorów, nie produktów amortyzatoropodobnych takich jak XCM czy XCT. W tych uginaczach są bardzo kiepskie uszczelki i jedyna rada żeby rdza nie łapała to unikać jakiejkolwiek wilgoci, bo nawet jazda w deszczu możne zaszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Miałem to samo w XCM'ie, lecz tam ślady rdzy były już nawet większe, mimo dbania o niego. Kolega ma za to Raidona z 2011 roku i po jakichś 400-500km golenie były idealne, lecz to może być kwestia innych uszczelek, bo w końcu lagi 32mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) Jak już ci pojawiła się ta korozja to już po ptakach. Sam miałem to i kombinowałem różnym sposobem i nic nie pomogło. Do XCT i XCM produkują słabę uszczelki bo powinny mieć wargę do góry a nie do środka Poniżej Fotka w załączniku Górna uszczelka pokazuję wargę do środka co woda szybko wpływa do środka zaś ta od dołu ma wargi od góry gdzie pracując na goleni woda wogóle się nie dostaje do środki Dobrze tego nie widać lez w rzeczywistości jest inaczej Na drugiej fotce macie dokładnie pokazane jaki bubel fabrycznie dają przez co woda wpływa bez problemu do środka Edytowane 19 Czerwca 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Dzięki za odp, w skrócie opowiem co z tym zrobiłem: papierek ścierny, bardzo drobny z wodą zebrał to praktycznie do zera. Zauważyłem, że rdza jest na wysokości otworu który jest poniżej uszczelek więc pewnie tam się zbiera syf, wyłożyłem go stałym smarem, nie wiem czy to coś pomoże, ale generalnie nie ma sensu nic innego z tym robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Dziwne że rdza nie wydała się na bieżąco od samej pracy amorka. Mam wielu znajomych którzy mają takie wyroby amortyzatoro-podobne z tą małą różnicą że nie serwisowane nigdy i takich kwiatków nie ma. A wiem bo cześć z nich po tym czasie bez serwisu w końcu rozebrałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Rdza jest poniżej zakresu pracy, przesuwa się w dół po ugięciu niczego nie dotykając (nie licząc tych ścianek na samym początku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.