Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

ostatnio dostałem do ogólnego przeglądu kilka amortyzatorów i w przypadku Suntoura mam problem z rdzą który wydaje mi się bardzo niepokojący, a mianowicie trzy widelce: Raidon z 2010, XCM z 2012, oraz XCT z 2013 noszą ślady korozji.

Rozważmy XCT, jeździł on niecały rok, rekreacyjnie, nie widział wody ani śniegu i w tej chwili jego golenie wyglądają tak jak na zdjęciu w załączniku (w pozostałych jest tylko gorzej, ale nie mam fotek).

Korozja dotyczy tylko lewej goleni, amortyzator pracował z przednią tarczą 180 mm, a rdza widoczna jest tuż pod uszczelkami (nie widać jej przed rozebraniem widelca).

Moje pytanie jest następujące: jak usunąć ten osad (papier ścierny na gładkie golenie?) i jak zapobiegać ponownemu osadzaniu się rdzy? A może nie ma sensu się tym zajmować?

post-132502-0-48726900-1403091980_thumb.jpg

Napisano

Raidona potraktowałem drobnym papierem ze wsparciem wody, pomogło bo nie było to głębokie, odrdzewiacze nie działają, to znaczy nie usuwają tego osadu.

Pytanie jak to zabezpieczyć żeby nie wracało?

  • Mod Team
Napisano

Recepta jest bardzo prosta: po każdej jeździe golenie dokładnie wyczyścić szmatką, nie zaszkodzi stosowanie Brunoxa. Raz do roku zrobić serwis, rozebrać, wyczyścić dokładnie, nasmarować, poskładać, jeździć dalej. Tak traktowany amortyzator posłuży latami.

Napisano

To niestety słaba recepta, ponownie posłużę się przykładem XCT bo znam całą jego historię i był on wyjątkowo zadbany, wydaje mi się, ze wina leży raczej po stronie uszczelek które zbierają wodę w tym rowku w którym są osadzone wewnątrz widelców

  • Mod Team
Napisano

To dobra recepta, ale dotyczy amortyzatorów, nie produktów amortyzatoropodobnych takich jak XCM czy XCT. W tych uginaczach są bardzo kiepskie uszczelki i jedyna rada żeby rdza nie łapała to unikać jakiejkolwiek wilgoci, bo nawet jazda w deszczu możne zaszkodzić.

Napisano

Miałem to samo w XCM'ie, lecz tam ślady rdzy były już nawet większe, mimo dbania o niego. Kolega ma za to Raidona z 2011 roku i po jakichś 400-500km golenie były idealne, lecz to może być kwestia innych uszczelek, bo w końcu lagi 32mm.

Napisano (edytowane)

Jak już ci pojawiła się ta korozja to już po ptakach. Sam miałem to i kombinowałem różnym sposobem i nic nie pomogło. Do XCT i XCM produkują słabę uszczelki bo powinny mieć wargę do góry a nie do środka 

 

Poniżej Fotka w załączniku

Górna uszczelka pokazuję wargę do środka co woda szybko wpływa do środka

zaś ta od dołu ma wargi od góry gdzie pracując na goleni woda wogóle się nie dostaje do środki

 

Dobrze tego nie widać lez w rzeczywistości jest inaczej

 

Na drugiej fotce macie dokładnie pokazane jaki bubel fabrycznie dają przez co woda wpływa bez problemu do środka

 

 

 

 

post-170385-0-04060300-1403209463_thumb.jpg

post-170385-0-08759500-1403209679_thumb.jpg

Edytowane przez ACTIVIA
Napisano

Dzięki za odp, w skrócie opowiem co z tym zrobiłem: papierek ścierny, bardzo drobny z wodą zebrał to praktycznie do zera.

Zauważyłem, że rdza jest na wysokości otworu który jest poniżej uszczelek więc pewnie tam się zbiera syf, wyłożyłem go stałym smarem, nie wiem czy to coś pomoże, ale generalnie nie ma sensu nic innego z tym robić.

Napisano

Dziwne że rdza nie wydała się na bieżąco od samej pracy amorka. Mam wielu znajomych którzy mają takie wyroby amortyzatoro-podobne z tą małą różnicą że nie serwisowane nigdy i takich kwiatków nie ma. A wiem bo cześć z nich po tym czasie bez serwisu w końcu rozebrałem.

Napisano

Rdza jest poniżej zakresu pracy, przesuwa się w dół po ugięciu niczego nie dotykając (nie licząc tych ścianek na samym początku)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...