MiszynImposybul Napisano 17 Czerwca 2014 Napisano 17 Czerwca 2014 Witam. Mam pytanie na temat moich opon. Posiadam w moim rowerku takie o to opony: http://zapodaj.net/5050cdd5550d5.jpg.html - conitinental to dobry szajs jest - co nie Niestety kiedy byłem na przeglądzie rowru gościu powiedział że niedługo oponki trzeba będzie wymienić szczególnie przednia: zdjęcia przód: http://zapodaj.net/df0a18848d6ce.jpg.html http://zapodaj.net/3eb80f3f0429c.jpg.html zdjęcia tył: http://zapodaj.net/caf048cd5fdcb.jpg.html http://zapodaj.net/e86ff23e69b21.jpg.html Razem z rowerem dostalem od gościa oponkę kenda koncept(jak się później dowiedział od gościa w serwise - jest lekko używana) Zdjęcia: http://zapodaj.net/47403523c7015.jpg.html http://zapodaj.net/01f7a22ed53df.jpg.html Teraz pytanko: jak wymienić te opony(i czy w ogóle na razie wymieniać) 1. Zostawić Kende i dokupić kolejną kende( albo inną oponę) 2. Kupić continentale 3. Albo kupić jeszcze jakieś inne - polecacie jakieś. Ogólnie się zastanaiwam jak to jest kupiłem rowerek za 380zł. Czy faktycznie te opony dadzą mi jakąś mega siłę. Nie wiem czy jest sens kupywać drogie opony do takiego roweru. Jest to mój pierwszy rower szosowy i się tak zastanawiam kupić lepsze,gorszę? PS. Jak już piszę to się was przy okazji zapytam. Może to będzie dziwne pytanie - dlaczego moim rowerem nie da się jeździć szybciej niż 25km/h na godzinę Jest to uzależnione od mojej kondycji, technologi roweru, opon, napędu. Zawszę myślałem i myślę że jak wsiądę na taki super nowy rower technologicznie rower to z łatwością osiągnąłbym prędkość 40km na godzinę. Wiem na pewno się mylę ale niech mnie ktoś uświadomi, konkretnego laika rowerowego jak to jest - czy to technika robi z Ciebie zawodnika czy trening. Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość
Kiciok Napisano 17 Czerwca 2014 Napisano 17 Czerwca 2014 Opony są już stare, spękane... wymienić musisz. dlaczego moim rowerem nie da się jeździć szybciej niż 25km/h na godzinę Czym to mierzysz? Taką prędkość, to można składakiem rozwinąć. Albo masz tylko takie wrażenie, albo coś z rowerem jest nie tak - uszkodzona piasta, trące o obręcz hamulce...?
MikeSkywalker Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 Oponki masz do wymiany, jak w sprzęt nie chcesz inwestować to dokup drugą do tej co dostałeś i śmigaj. Nie musi być taka sama, niestety po szosie nie jeżdżę to nie doradzę ale mam na przodzie w treku Kendę Kwest, zrobiła już ponad 10 tysięcy km i ma się dobrze. Jeśli chodzi o prędkość to musisz mieć coś do naprawy/regulacji, bo na szosowych oponach 30 km/h to żaden wyczyn a 40 bez problemu można osiągnąć.
Ziemko Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 1. Zostawić Kende i dokupić kolejną kende( albo inną oponę)2. Kupić continentale 3. Albo kupić jeszcze jakieś inne - polecacie jakieś. 1. Najlepiej. Tanie i w miarę trwałe. 2. Jeśli zależy ci na niskiej wadze. Niestety nie są to zbyt trwałe opony. 3. Poszukaj sobie jakiś CST. Takie http://www.cstpoland.pl/700c/60.html lub te http://www.cstpoland.pl/700c/59.html Może niezbyt lekkie ale bardzo trwałe i kosztują "grosze". Zawszę myślałem i myślę że jak wsiądę na taki super nowy rower technologicznie rower to z łatwością osiągnąłbym prędkość 40km na godzinę. Wiem na pewno się mylę ale niech mnie ktoś uświadomi, konkretnego laika rowerowego jak to jest - czy to technika robi z Ciebie zawodnika czy trening. Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość Jak pisał MikeSkywalker, średnia 30km/h na szosówce nie jest jakimś wyczynem. Lepiej porządnie sprawdź sprzęt czy czasem nie ociera. Zacznij od piast bo może porządnie nasmaruj. Łańcuch też. Jednym słowem po kolei eliminuj możliwe przyczyny.
MiszynImposybul Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Napisano 19 Czerwca 2014 a jak mam dobrać tą rozmiarówkę tych opon? I czy co nie podałeś nie mają jakiegoś takiego grubego bieżnika? Na oponie mam napisane: 700x23C C173 23-622 Co oznaczają poszczególne liczby?
Ziemko Napisano 19 Czerwca 2014 Napisano 19 Czerwca 2014 700x23C to rozmiar opony 700 oznacza średnicę koła a 23C to szerokość bieżnika. Oznaczenie 23-622 to po prostu inny sposób oznaczenia. Te co podałem naprzeciw Twoich faktycznie są szeroki i to niemal dwukrotnie ale o ile zmieszczą się w widełki to nie widzę problemu. To masz coś węższego http://www.cstpoland.pl/700c/72.html http://www.cstpoland.pl/700c/71.html
MiszynImposybul Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 a i jeszcze mam pytanko. Zauważyłem że max. powietrza w kendzie to 110psi, w continentalu to 120psi natomiast w cst jest to 6,8bar(czyli najmniej). Jak ma się powietrze w oponie do jazdy(zwiekszenie szybkosci jazdy, komfortu jazdy). Czy najlepiej brać tą która ma największą możliwość pompowania(będzie ona narażona na szybsze pęknięcie? Czy jest dobrym pomysłem mieszanie takich opon np. 120 i 110 psi. Kurde, taki wybór aż człowiekowi się od razu miesza. A i jak zmierzyć np. że teraz mam 23C a będzie mi pasowała 25C(czy będzie w ogóle pasować). Mam tutaj: http://allegro.pl/opona-rowerowa-cst-700x25c-c-732-25-622-gazelle-i4328126216.html 25C oraz http://allegro.pl/szosowa-opona-rowerowa-cst-c-740-700x23c-i4336246640.html 23C jak sądze na szerszych będzie się wolniej jeździło, tak?
Ziemko Napisano 22 Czerwca 2014 Napisano 22 Czerwca 2014 Generalnie im większe ciśnienie tym jazda mniej komfortowa ale rower zyskuje na oporach. Innymi słowy im większe ciśnienie tym mniejsze opory toczenia ale mniejszy komfort jazdy. Jednak czemu w CST jest tylko 87psi to nie mam pojęcia. No bez przesady miedzy 23 a 25 jest tylko 2mm różnicy. W widełki spokojnie powinna się zmieścić. Ktoś kiedyś stwierdził ostatnio (chyba w bB) że jeśli między oponą a widełkami jest 1cm prześwitu to wszystko jest w najlepszym porządku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.