nopel Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Witam. Pewnie wielu z was.. właściwie dziwi się o co mi chodzi.Mianowicie, jeżdżę troche ostrzej. Nie nazwe tego dh. Raczej enduro. Lotów wyższych niż 1.5-2m nie robię. Ale, chodzi o stabliność podczas lotu.Przejechałem się na rowerze cloud storm+55 czyli sztywniak 160mm skok przód, i podczas lotu - idealnie - nie lecę w przód,ani w tył, ląduję "na raz" (nie odbijam sie po wyladowaniu) A na moim canyonie?Wylatuję, i gdy oderwie się mi przednie koło, czuję, jak damper powoduje, iż tylne koło "odbija" i wyrzuca mnie na dzioba. W locie nie umiem zrobić, aby rower mi nie dziobował.Ponadto, gdy wyląduję, wręcz odbijam się od lądowania.I bynajmniej - nie jest to wina domaina, a raczej mojego Foxa DHX4.0. Wydaje mi sie, ze spręzyna 350LBS to za dużo jak na moje 60kg. PS: czy warto sie wymienic za DHX5 powietrznego?Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majql Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Próbowałeś zwiększyć tłuminie w damperze? Jeśli masz ustawione na minimum czyli zaieszenie odbija jak sprężyna to nie ma się co dziwić że wybija tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Zjedź z krawężnika z tyłkiem na siodle i uniesionymi z pedałów nogami i zaobserwuj jak zachowa się zawieszenie? Ile razy się ugnie? Prawidłowo ustawione tłumienie powinno sposowdować jedno ugięcie i drugie minimalne, po czym zawias powinien się uspokoić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 No niestety, fulla, zwłaszcza o dużym skoku, 150 w góre, trzeba umieć zestroić tak by było ok. tutaj już, przy każdej trafie pasuje kręcić przy damperze by było optymalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nopel Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Bo ogólnie jestem tak zdemotywowany, że zaraz sztywniaka kupię Panowie, a nie wydaje wam się że to zbyt twarda spręzyna?Jak bardzo sprężyna powinna być skręcona w damperze? Bo ta jest na max. rozkręconoa, tak bardzo jak się da żeby nie latała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Zwiększ tłumienie w damperze i tyle. Masz źle ustawione zawieszenie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Zacznij może od podstaw i upewnij się, że masz dobrą pozycję na rowerze. Jeżeli przed wybiciem przeniesiesz ciężar ciała na tył, polecisz na dziób. Weź przy tym poprawkę na rożnicę w geo obu rowerów. Być może było tak, że w jednym środek ciężkości osiągałeś z dupą z tyłu, w drugim już nie jest to potrzebne - ale przeniosłeś nawyk i lądujesz na froncie. Potem dopiero pogmerałbym przy damperze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Sol a nie wydaje ci się że jeżeli po wylądowaniu tył wyrzuca go w górę to powodem jest zbyt szybkie odbicie tyłu ? Bo mi owszem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Niewykluczone, ale rozumiem że problemem jest przede wszystkim to, że nie udaje się posadzić roweru równo na dwóch kołach, bo ciągle nurkuje. Jak mi ostatnio wytłumaczyli praktycy, częstym błędem jest właśnie dawanie dupska na tył z przekonaniem, że to załatwi sprawę. A to tylko pogarsza. Dlatego najpierw spróbowałbym posadzić rower równo - co oczywiście nie przeszkadza kręcić w międzyczasie przy damperze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Przy dropach i skokach tłumienie powinno mieć większa wartość niż do zwykłej jazdy, jak masz ustawianie kompresji to tam tez bym zaglądną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.