Tadeus Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Drodzy, Błyskawiczne pytanie, bo ja chyba upośledzony jestem i jak wyszukuje, to za każdym razem znajduje tematy, w których chodzi o coś zupełnie innego Chce dać łańcuch pod 8rz (HG-40) do kasety 9rz (HG50). Będzie śmigało zupełnie bez problemu, czy będzie śmigało ale tak sobie, czy ktoś testował i był jakiś problem ze względu na większą szerokość tego łańcucha? Bo znalazłem tylko, że może działać, bez szczegółów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Z wikipedii: Podział ze względu na szerokośćSzerokość wewnętrzna, czyli między blaszkami wewnętrznymi wynosi: 1/8" dla napędów bez przerzutek zewnętrznych 3/32" dla napędów wyposażonych w przerzutki zewnętrzne 11/128" dla napędów z kasetami 9-rzędowymi Szerokość zewnętrzna, czyli długość sworzni: 5,9 - 6,2 mm dla 10-rzędowych kaset 6,6 - 6,8 mm dla 9 7,1 - 7,2 mm dla 8 Więc jak widać - ząbek 9-rzędowej kasety wejdzie w "oczko" 8 biegowego łańcucha (odwrotnie może być problem), za to 8 biegowy łańcuch ze względu na trochę większą szerokość może zawadzać o sąsiednie zębatki 9-rzędowej kasecie, zwłaszcza przy większych przekosach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 No ja wiem, że jest inna szerokość. Tylko interesuje mnie, czy to stanowi realny problem przy prawdziwym użytkowaniu. Jakbym był genialnym matematykiem to może i bym sobie to z tych odległości i potencjalnych przekosów wyliczył, ale matmy nawet na maturze nie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Ja też nie miałem, ale chciałeś przecież szczegóły Moim zdaniem będzie OK jeśli ograniczysz przekosy, ale lepiej by było założyć 9-biegowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Wiem wiem, ale skąpy jestem, bo dopiero co kupowałem łańcuch 8rz i mi go szkoda wywalać. W ogóle zastanawiam się, czy nie machnąć sobie szosowej kasety 12-25. Więcej przydatnych przełożeń, mniejsza waga - z minusów - gorzej nagle przeskoczyć od miękkich do twardych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Ja tak zrobiłem. Rower: cross, koła 28". Oryginalnie było: korba 48/38/28, kaseta 11-34 Teraz jest: korba 48/38/28, kaseta 13-26 Będzie: korba 42/32/22, kaseta 12-21. Wszystko na 8 biegów, nie czuję potrzeby przechodzić na 9. Przerzutka tylna - Sora z krótkim wózkiem. Z miękkich do twardych przeskakuję przednią przerzutką. Z tyłu najczęściej 4-5 bieg - wszystkie tarcze na korbie ogarniają bez problemu. Opony też coraz bardziej szosowe, aktualnie Schwalbe Marathon Racer 700x30c. W terenie nie jeżdżę, więcej niż 40 km/h (w porywach, przeważnie max 35 km/h) nie jeżdżę, a na ulice Warszawy bardziej się przydaje ciaśniejsze stopniowanie biegów niż szeroki zakres. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 No ja tak pewnie ze 60% po lasach i podmokłych łąkach, leśnych wydmach i dołach, często z sakwami, ale mimo wszystko z korbą MTB raczej niespecjalnie widzę zapotrzebowanie na zębatki większe niż 25. Ciekaw jestem, czy moja tylna alivio z długim wózkiem bez problemu łyknie kasetę szosową. A sens 9rz względem 8rz jest taki sam jak wyboru kasety szosowej, więcej użytecznych przełożeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Łyknie, jeździłem tak przez jakiś czas zanim zmieniłem na Sorę. W drugą stronę mógłby być problem. A kaseta szosowa ósemka wyjdzie taniej niż wymiana napędu na 9-rzędowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 No jasne, że wychodzi taniej, ale dopłata jest nieznaczna w momencie, w którym i tak wymieniasz kasetę/łańcuch. Wtedy to tylko kwestia wrzucenia obecnej manetki na tył na allegro i kupienia nowej pod 9rz, dopłata pewne ze 30zł. A kasety szosowe 8rz wcale nie są dużo tańsze od 9rz. Oczywiście nie zachęcam, tylko ostatnio sam to obliczałem i różnica finansowa jest naprawdę niewielka, co mnie zdziwiło na tyle, że wybrałem 9rz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 No to w takim razie... też się zastanowię Chociaż przyznam, że staram się odłożyć na motor - niedługo będzie można jeździć 125cc na prawo jazdy kategorii B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 A wy to tak teoretycznie czy z praktyki ? bo już którąś kasetę tak ujeżdżam Polecam jak każdemu connexa 800 działa dobrze, jest duzy zapas regulacyjny na tyle, z przodu troszkę gorzej jak sie także mam przerzutkę 9sp ale nie ma rzeczy nie możliwych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KolegaMisia Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Polecam jak każdemu connexa 800 Czy ten łańcuch nie ociera o sąsiednią koronkę na kasecie? Słychać jakieś szuranie? Zastanawiam się nad tym łańcuchem do napędu 9s ale mam obawy że napęd będzie zbyt głośny. Ps. próbowałem z łańcuchem 8s, jakimś Taya o szerokości 7,2 mm i było zbyt głośno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Łańcuch sam w sobie nie jest jakoś wybitnie cichy, accent był dużo lepszy pod tym względem. Jednak to najtańszy z tych nie do zdarcia łańcuchów wiec to że jest troszkę głośny ... mi nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Chce dać łańcuch pod 8rz (HG-40) Nie idź tą drogą... ten łańcuch to zło. Skonstruowany w celu zmylenia świadomego rowerzysty zaopatrzonego w przymiar do łańcucha i badającego rozciągnięcie raz na tydzień. Tydzień wcześniej przymiar zawiadiacko opiera się o rolki... by tydzień później wpaść miedzy nie jak śliwka w kompot. Surprise! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek76 Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Nie qmam. Po co to robić ? Skoro kaseta jest 9 rzędowa to taki łańcuch tez musi być, ale jak chcesz mieć potem kłopot z kasetą... Tu trochę więcej wyjaśnienia http://www.bike.pl/wiadomosc/59/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Powód, dla którego to robię jest prosty. Dopiero co kupiłem łańcuch pod 8 rzędów. I jeśli mogę go użyć z napędem 9rzędów i w ten sposób zaoszczędzić 40-50zł na kupnie nowego, dedykowanego, to chętnie bym to zrobił, bo ostatnio wpadło mi parę niezaplanowanych wydatków A co do tego zalinkowanego artykułu, to to: Często poruszanym problemem jest możliwość stosowania 8-o rzędowego łańcucha do napędów 9-o rzędowych. Niestety taka możliwość praktycznie nie istnieje, ponieważ w kasetach 9-o rzędowych odstęp pomiędzy sąsiednimi trybami jest mniejszy niż w przypadku kaset 8-o rzędowych. Z tego też powodu szerszy łańcuch zaczepiałby o sąsiedni (większy) tryb kasety uniemożliwiając prawidłową pracę całego napędu. brzmi trochę jakby autor nigdy nie próbował, tylko posiadał wiedzę zasłyszaną gdzieś od osób trzecich, którzy pewnie też nie próbowali. No, ale ok, dotychczasowa wypadkowa tego tematu świadczy o tym, że można, ale tylko jeśli nie przeszkadza nam głośniejsza praca napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Nie qmam. Po co to robić ? No to nie kumaj ... connex ok 50zł ... C9 .ok 100zł ... 1C9 = 2xonnex800. C9=connex800 ( nie do końca ale nie mam znaku w przybliżeniu pod ręką) co może świadczyć o tym że na 8 rzędowym łańcuchu przejedziesz prawie 2x tyle za ta samą kase. Skoro kaseta jest 9 rzędowa to taki łańcuch tez musi być Z twojego rozumowania można wyciągną wniosek że jak coś producent przewidział na daną kategorię, np 9 rzędów pod żadnym pozorem nie można tego stosować nigdzie indziej ale tylko jeśli nie przeszkadza nam głośniejsza praca napędu. Moj napęd pracuje zazwyczaj bezszelestnie, teraz jest brudny i zmęczony i trochę suchy. Ale opracowuje nowa metodę smarowania póki co mi sie nie chce myć napędu by to sprawdzać. Tak czy inaczej zastosowanie łańcucha 8 przy 9sp kasecie nie powoduje głośnej pracy napędu ... oczywiście zależy jaki to łańcuch, jedne sa ciche inne nie, ale to nie wina ich szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek76 Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Bylo pytanie, to odpowiedzialem jak ja uwazam. Ceny sa jakieś sa. Nie trzeba zaraz Connexa kupowac. Ja uzywam lancuchow Sram lub Shimano i też się kreci :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Pewnie ze nie trzeba Ja na takim secie jeżdżę od prawie 10 lat ... a czemu ? bo nikt mi wtedy nie powiedział ze ma być inny łańcuch ... Ja uzywam lancuchow Sram lub Shimano i też się kreci :-) Od tego one są w sprzedaży by je kupować a jak ktoś lubi przepłacać producenci takich ludzi kochają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.