Skocz do zawartości

[Koła]Dylema w wyborze kół Mavic Crossmax SLR VS Shimano XTR WH-M985


uczaj25

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie jestem przed wyborem nowych kół ,zamieniam ze starych XT , a więc interesują mnie dwa modele Shimano XTR WH-M985 lub Mavic Crossmax SLR 2013.Zależy mi na systemie UST ,jestem bardzo przyzwyczajony do tego systemu i trochę bał bym się jak bym miał świadomość że mam zwykłą dętkę ,która w każdej chwili może się przebić.Co do kół Mavic Crossmax SLR to z tego co czytałem są świetne ale są droższe od xtr o 1000zł ,więc spoglądam w stronę XTR.Możecie coś powiedzieć o kołach XTR 985 ,mają one maszynowe łożyska

Napisano

Kulki w XTR to jak dla mnie nieporozumienie w xt rozumiem ,ale w najwyższej półce.Obręcz Crest nie jest dostosowana do UST

Napisano

Mam pytanko powoli skłaniam się do złożenia kół ,tak jak wcześniej pisałem zależy mi na systemie bezdętkowym ,a więc obręcz ztr można przerobić na system bezdętkowy ,naklejając specjalną taśmę na koło i moje pytanie brzmi czy za każdym razem kiedy będę zmieniał płyn to muszę taśmę wymieniać na nową ?. Możecie mi polecić jakieś komponenty kół na pewno piasty DT 240S słyszałem że są dobre na koła mam 2000zł do 2300zł.Oczywiście składanie kół będę musiał zlecić jakiejś firmie wiem ,że w bikestacji składają.

Napisano

Taśmę naklejasz raz, o ile jej nie uszkodzisz podczas zmieniania opon to nie musisz jej wymieniać, raczej ciężko ją uszkodzić tak że spokojnie możesz wychodzić z założenia ze taśma starczy Ci na kilka sezonów.

 

Ja od siebie mogę Ci zaproponować następujący zestaw kół:

Piasty DT 350s w wersji Straight Pull 28h z przodu i 32h z tyłu

Obręcze ZTR Crest przód 28h tył 32h

Szprychy Pillar PSR X-tra 1420 - szprychy aero o dobrej wadze

Całość kosztuje u mnie 1750zł

Wagę zależna od rozmiaru kół, w Twoim temacie nie mogę doczytać się czy chodzi o koła 26 cali czy 29er

dla 26 cali około 1410gramów, dla 29er około 1480gramów

Piasty 350s w wersji straight pull są niewiele cięższe od 240s standardowych, a mocowanie szprych tego typu zapewnia lepszą sztywność.

Cena kół też zdecydowanie niższa niż 240s, a działanie mechanizmu zapadkowego i uszczelnienie takie samo.

 

 

Napisano

wczoraj wystosowałem do Bikestacji zapytanie o złożenie kół do 2000zł zaproponowali mi taką konfigurację

 

Obręcze NoTubes Crest 26" czarna
Szprychy DT Swiss Aerolite czarne
Nyple DT Swiss czerwone prolock alu
Piasty DT Swiss 240s centerlock srebrne
Waga kół wyniesie ok 1390g.

 

Cena :1900zł

 

Co sądzicie o tym zestawie

Napisano

Na XTR-ach nie jezdzilem. Na SLR-ach 2 sezony i jak dla mnie sa swietne. Zero problemow z centrowaniem, luzami itp. Tylko raz po pierwszych paruset kilomerach regulowalem lozyska. Nie oszczedzam ich. Jezdze na UST bez mleczka. Pare razy bylem wrecz pewien, ze bedzie klopot a tu nic. Opony Schwalbe RaRa przod FaAl tyl. Kola sa bardzo sztywne i przyzwoicie lekkie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Kulki w XTR to jak dla mnie nieporozumienie w xt rozumiem ,ale w najwyższej półce

Tylko kulki zapewniają najniższe możliwe opory toczenia :P Trzeba sie z nimi bawić, ale jednak. Jak masz błotny maraton i zapaćkasz rower po ośki, to tylko wyjmujesz kulki czyścisz, i składasz i masz nową piastę jak ci się do maszyny naleje błota to już praktycznie po łożysku ... dlatego są tam kuki, to nie jest piasta do lansu. nie wspominając że średnica kulek jest chyba 2x większa :P

Napisano

Ma pytanko do obręczy ZTR Crest pasują opony Schwalbe Rocket Ron TL Ready pytam się bo w xt obręcz miała specjalne ranty do opony UST czy Ready

  • Mod Team
Napisano

Absolutnie pasują, śmigam na Alpine (ten sam system) od kilku sezonów i zero problemów - polecam. Tubeless Ready + Płyn to o wiele lżejsze rozwiązanie od UST i wbrew pozorom pewniejsze. Ostatnio wyciągnąłem 7 kolców akacji z jednej opony, nawet nie wiedziałem że je mam. Ciekawe jak byłoby w ust? :D

Od siebie dopiszę: kołom systemowym mówię nie? Czemu? Zniszcz obręcz w SLR'ach to się dowiesz. W starym modelu slr miałem taką historię to dystrybutor krzyknął 900zł za obręcz, plus ekstra za przekładkę i jeszcze chcieli wmówić konieczność wymiany wszystkich szprych hehe po 20zł szutka :D

Łożyska kulkowe? A czemu by nie? W dobrym wydaniu są o wiele sztywniejsze, trwałe i dają niższe opory. Zabrudzą się to przeczyścisz i śmigasz dalej. Właśnie w XTR mają jak największy sens, bo jeśli są zrobione na wysokim poziomie to służą latami. Może obecnie to nie ta jakość co za czasów szarego xtr'a ale jednak cały czas wysoki poziom. Oczywiście trzeba doglądać i serwisować ale jak to się ma na tle regularnego wybijania, wbijania i kupowania łożysk maszynowych?

Obecnie najekonomiczniejszą, najlżejszą i dostępną opcją są kółka składane. Nie wiem ile ważysz ale brałbym 240S+Apline+CN Spoke Mac 424 Areo ew jeśli ważysz powyżej 85kg albo masz 29-er'a to Cresty i jakieś sztywniejsze bocznie szprychy.

Na zamówienie z bikestacji weź poprawkę, że ich koła od razu należy odesłać do poprawy naciągu komuś kto ma o tym pojęcie. Notorycznie widziałem ich kola ledwo napięte.

Kółka składane mają też tą zaletę, że jeśli coś padnie, to bez problemu kupujesz tą część, są o wiele dostępniejsze i tańsze niż w przypadku kół systemowych. Jedyny problem to znalezienie dobrego zaplatacza.

Napisano

Maniak, Ty jakis "niszczyciel" normalnie jestes :) Czasem naprawde trudno pojac co ludziska robia ze sprzetem, nie tylko rowerowym by doprowadzic go do zaglady w niespotykanie krotkim czasie.Troszke OT ale...swego czasu pytam zanjomego jak tam jego "nowy" samochod. On na to, ze wszystko super, musial tylko sprzeglo wymienic i uszczelke pod glowica. Auto mialo jakies 80 tys. a gosciu mial techniczne wyksztalcenie!!

Napisano

Dzięki za odpowiedzi , a mam jakąś alternatywę jeśli chodzi o składanie kół oprócz Bikestacji .Przeglądałem inne sklepy i nigdzie nie oferują składania kół.Kółka pod 26 cali ,moja aktualna waga to 82Kg.

Napisano

Dawid Ci pisał że u niego możesz poskładać koła i polecam bardzo dobry fachowiec w tej dziedzinie. Tu jego strona www.daveo.pl

  • Mod Team
Napisano

Maniak, Ty jakis "niszczyciel" normalnie jestes :) Czasem naprawde trudno pojac co ludziska robia ze sprzetem...

 

Generalnie nigdy z SLR'ami nie miałem jakiś większych problemów. Nawet nie musiałem ich centrować bo to bardzo solidne kółka a miałem wypust produkowany we Francji a nie Rumunii więc nie łapały luzów bez powodu.

Na dosyć szybkim, kamienistym zjeździe w Karpaczu, bardzo brutalnie przeciąłem oponę, nagła utrata ciśnienia i jazda na flaku przez 20-40metrów zanim udało mi się zatrzymać tak aby inni nie zdmuchnęli mnie  z trasy. Felga pozaginane  ranty i pa pa. Udało mi się ją reanimować, nawet trzymała ciśnienie ale do ust już jej nie ufałem, poza tym koła nie dało się wyprostować idealnie. Poszła na allegro za 80zl jako uszkodzona dla kogoś kto skasował zupełnie.

Ogólnie z wad SLRów:

-stosunkowo nie duża sztywność boczna (poczułem dopiero po przesiadce na koła składane)

-trzeszczące nyple od pyłu i brudu który się wciska miedzy obręcz a nyple (zmora mavicków ale idzie to "leczyć" i z tym żyć)

-cudowne bębenki na ślizgu ceramicznym który trzeba regularnie smarować, przynajmniej co pół roku, sam zaglądam raz na 2-3miechy  (oryginalny smar 80zł za buteleczkę 50ml ), o ile pamiętam w nowym modelu na białych piastach zmieniono już konstrukcję bębenka. Nie konserwowany, łapie straszny opór i zaciąga łańcuch, potem dostaje luzów i upośledza zmianę biegów, w dalszej kolejności się wyciera i utrwala ten efekt.

-cena nowego bębenka 350zł :) a gdy go ostro zapuścimy i wytrze się alu główka piasty to nie mamy po co go zamawiać bo i tak kiwania bębenka nie skasujemy, zostaje tylko wymiana piasty

-w razie wymiany szprychy brak dostępu do nypla, trzeba przeciskać go przez całą obręcz

-rumuńskie wypusty potrafiły łapać luzy boczne zupełnie bez powodu, bardzo ciężko je zgubić, wymiana osi i łożysk nie pomaga (mam podobnie w cosmiku)

-w niektórych sztukach notorycznie pękające szprychy (osobiście odpukać nie miałem z tym problemu

 

Uczaj25 swoje kółka zaplatałem krakowskim w velotech. Jestem bardzo zadowolony z roboty. Polecam, mimo iż, człowiek osobliwy w rozmowie :)

Napisano

Cześć,

 

Zazwyczaj nie piszę na forum ale zrobię wyjątek bo koła to ważna sprawa

 

www.texel.net.pl  

 

napisz zadzwoń porozmawiaj, człowiek o wielkiej wiedzy i ogromnych umiejętnościach.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi , a mam jakąś alternatywę jeśli chodzi o składanie kół oprócz Bikestacji .Przeglądałem inne sklepy i nigdzie nie oferują składania kół.Kółka pod 26 cali ,moja aktualna waga to 82Kg.

Jeśli tak - odpuść sobie SLR-y. Limit wagi dla tych kółek to 85 kg i już jesteś kolego na granicy.

Dołóż do tego bidon(y), ciuchy, ew. plecak i inne szpeje - ryzyko rośnie.

Nie powiem, choć sam  w sezonie ważę ca 78 kg kupiłem te kółeczka. Tłuczone były 2 lata na treningach i maratonach (Cyklokarpaty), choć tam podłoże jest bardziej szutrowo-gliniaste, nie kamienista rąbanka w stylu tras Golonki. Kółka wytrzymały 2 sezony i w przodzie seryjnie zaczęły "lecieć" szprychy. Został tylko tył, który co chwilę trzeba centrować - kółko poszło do treningówki.

 

Moja rada - Zejdź do poziomu ST,  spokojnie mieścisz się w limicie (110 kg); różnica wagowa na komplecie kół to bodajźe 70 g, a w portfelu zostaje ładne parę stówek.

Reasumując: SLR-y tak, ale dla maksymalnie wylightowanych ścigantów. Okolice 80 kg to proszenie się o kłopoty. 

  • Mod Team
Napisano

Nowe SLR mają mniej szprych niż stare. Stary model spokojnie wytrzymywał do 90kg.

Natomiast ST mają te same bolączki co slr za wyjątkiem wytrzymałości bo istotnie może na nich jeździć rider >100kg.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...