Skocz do zawartości

[rower] Black Forest 29er 5.0, 4.0 albo... - wahania


cyberhuman

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!


 


Obecnie mam stary MTB, 20 lat, sztywny, wstyd się przyznać, co to... Pada już, więc, mimo, że chodzę za 29er'em 3 sezon, podjąłem decyzję o zakupie.


 


Tyle, że:


 


Upatrzyłem sobie 5.0.


Umyślałem sobie hydrauliczne hamulce i pompowany amor.


 


Akurat w sklepie, po przymiarkach, wziąłem na jazdę w okół komina rozmiar M i L (mam 185 cm), ale model 6.0. 5.0 mają w S, więc nawet nie siadam.


Ale, jak się okazało, 5.0 też nie ma pompowanego, bo ma RST Omega RL, a pompowany jest w Black Frorest RockShox XC 32 TK RL, ale w modelu 4.0.


 


No i teraz tak: 6.0 chyba odpada, choć jeździ się całkiem fajnie (jeśli można coś powiedzieć po 1-2 km). Nastawiłem się jakoś na 5.0, ale kusi 4.0, tym bardziej, że znalazłem w fajnej cenie.


 


Jak jeżdżę? Dla siebie, głównie płaskie, miasto i okolice - leśne ścieżki naszej wielkopolski w okół Pń. Tygodniowo jak stuknie (w sezonie!) 200-250km, to dużo. Nierzadko z córką w foteliku, ale dziecię rośnie. Rower mam zamiar potrzymać 10+ lat.


 


Czy z 4.0 nie porywam się na słońce z ekierką? A może i 5.0 to na mnie za dużo?


 


O pompowaniu myślę, bo sobie włożyłem, że w zimie dopasuję ugięcie... I że w ogóle dopasuję bardziej pod siebie...


 


Uprzejmie proszę o dyskusję...


 


5.0: http://www.maxbike.c...2014_12220.html


4.0: http://www.maxbike.c...2014_12219.html


6.0: http://www.maxbike.c...2014_12221.html


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romet 4.0 za 3500 zł możesz porównać dopiero z FOCUS BLACK FOREST 29R 4.0 za 4500zł. Osprzęt w obu podobny. 

A porównując rometa 4.0 do Focusa 5.0, romet ma cały napęd o jedną klasę wyżej, lepszy amortyzator i lepsze hamulce.

 

Więc zdecydowanie lepiej wybrać tego rometa, gdyż po prostu jest znacznie tańszy od focusa 4.0 mimo że ma takie same części, bądź lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Black Forest 4.0 mogę wyrwać za 3999 (a 5.0 za 2999). To i tak 500 zł wiecej wobec Rometa.

Ale jest jeszcze rdzeń - rama. Osprzęt łatwo porównać. A co o tych ramach powiecie? Jakoś mi się Romet chińsko kojarzy, może przez obecne pseudo motory Rometa :)

 

Jak bardzo odczuję różnicę amora między tymi klasami?

Edytowane przez cyberhuman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek14: widzisz, akurat to nie jest trudne. Ale, brakuje mi wiedzy/doświadczenia, żeby wyciągnąć z tego wnioski. Gdybym takowe posiadał, nie spamował bym tego forum, nie zajmował czasu...

 

Gołym okiem widać różnice, ale nie potrafię ich zinterpretować...

To tak, jakbyś zapytał, czym różnią się dwa czujniki fotoelektryczne, zakładając, że nie jesteś automatykiem ze specjalizacją w czujnikach, a ja bym Cię odesłał do strony producentów...


EDIT:

 

Dlaczego w wyższych modelach, np rzeczonym focusie, 5.0 ma przełożenie maksymalne 44 przód, 11 tył, gdzie 4.0 i 3.0 mają 40/11? Przecież to wolniejsze nieznacznie przełożenie, a zatem, jestem wstanie pocisnąć szybciej na niższym modelu... Wiem, że wyższe są lżejsze, ale znów, zastosowanie 44 na przedniej zębatce, zwiększyłoby szybkość jeszcze bardziej w stosunku moc/masa... Gdzie popełniam błąd rozumowania?

Edytowane przez cyberhuman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 29" blat 44 jest zbędny. 40 spokojnie styknie. Generalnie tendencja jest taka by jeździć bardziej kadencyjnie niż siłowo, bo to zdrowiej dla kolan. 

 

Moim zdaniem zanim cokolwiek kupisz musi to dosiąść. Na forum falami pojawiają się rowery będące najbardziej korzystne w zakresie cena/jakość i co byś nie napisał to beą polecane jako te najlepsze. kilknastolatek pojedzie na kazdym, jednak domyślam się, że pewnie masz 30tkę na karku i już raczej bardziej elastyczny nie będziesz.

 

1. W ramie w tej klasie rowerów liczy się w zasadzie tylko geometria. Cały świat i tak kupuje w Chinach. Także czy to Romet czy to Focus - nie ma większego znaczenia.

2. Geometria roweru to dośc złożona sprawa, nie ma najlepszej, są dobre do poszczególnych zastosowań. Osobiście wg mnie geo Focusa jest do dupy jak zresztą wiekszości niemieckich marek. 

3. Z reszty gratów jeśli coś ma byc dobre to przede wszystkim koła, potem amortyzator, hamulce, korba a potem cała reszta. Szczególnie jak się nie ścigasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huhu: dzięki za odzew.

Mam 38 :) Pamiętam, jak Gwiezdne Wojny wchodziły do kin, ET, Indiana Jones ;)

 

Dziś zrobiłem rajd po sklepach.

Na liście to, co widziałem (oprócz Focusa 4.0) - kolejność przypadkowa

 

1. Focus Black Forest 29er 4.0: http://www.focus-bikes.com/de/de/bikes/2014/mtb-hardtail/black-forest-29r/black-forest-29r-40.html

2. Cube LTD 29: http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hardtail/ltd/ltd-29-green-blue/

3. GT Zaskar 9er: http://www.cyklotur.com/rowery/gorskie-mtb/29-cali/p,rower-zaskar-9r-sport-2014-niebiesko-bialy-450-zl-do-wydania-na-akcesoria-gratis-gt,293818.html

4. GIANT Talon ; http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.1/17697/73835/

5. SCOTT ASPECT 910: http://www.scott-sports.com/us/en/products/234054006/SCOTT-Aspect-910-Bike/;jsessionid=E656A11E29FEFF455AE6FA0538FCF74E

 

Potwierdza się, to co piszesz: osprzęt bardzo podobny. To Cube ma Rebę, to coś innego tarczę 160 zamiast 180, albo heble M395... - coś kosztem czegoś.

I w zasadzie, z ramą i widelcem zostanę pewnie najdłużej, nie wiem jak z kółkami, ale może właśnie o tym pomyśleć. Chciałbym mieć wydajne, lekko pracujące heble. Napęd, któremu błoto niestraszne...

 

Facet z GIANTA twierdzi, że GIANT na Tajwanie robi 90% ram dla świata rowerowego. Nie wiem, ile w tym prawdy, ale jeśli tak jest, to faktycznie, rozbija się o geo...Choć teoretycznie taka jedna marka może powiedzieć - zróbcie nam niedrogą ramę, władujemy lepszy osprzęt i będziemy golić klientów...

 

Na Black Forest 4.0 nie jechałem, jechałem na 6.0 - rama i geo takie same. Jakoś tak dziwnie, ale to był pierwszy 29er, którym jechałem. Fajna, szeroka kiera, ale czułem, że chciałbym coś tam ustawić. Na SCOTT siedziałem, nie jechałem, ale mogę... Chyba nie było źle. Możliwe, że nawet najlepsza pozycja... Wrócę chyba na test. Jechałem kawałeczek CUBEm - wydaje mi się, że lepiej niż Focus, ale może dlatego, że miał bardziej prostą kierę.

Jechałem kawałek na GIANT, ale 27,5 z za wąską kierą - było słabo, ale to kwestia pewnie głównie kierownicy... Chyba najdłuższa pozycja w SCOTT - 

GT mogę sprawdzić, ale, podobnie jak CUBE, malowania maskara, jak dla mnie...

 

Nie chcę wyjść na blondynkę, która kupuje pod kolor paznokci :), ale wydając 4k fajnie, żeby też oko cieszyło...

 

Wiem jedno - chcę amor z powietrzem - tego jestem pewien, ale każdy w tej klasie ma...

 

Proszę o dalsze komentarze...

 

Edytowane przez cyberhuman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie rower też powinien się podobać.

 

Połaź po sklepach i pojeździj na każdym. 

 

Tak naprawdę to są dwie opcje. Albo kupujesz rower najlepiej dopasowany pod siebie (w podobnej cenie beda miały w gruncie rzeczy bardzo podobny osprzęt), albo ustalasz czego oczekujesz od roweru, kupujesz najbardziej zbliżony do oczekiwań i go dopasowujesz pod siebie.

 

Giant faktycznie jest potentatem ale 90% to gruba przesada. 

 

Im droższy rower tym wyższe koszty utrzymania. W moim pierwszym prawdziwym rowerze napęd wytrzymał ponad 20000km, teraz to mrzonka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego stwierdzenie, ze wszystkie niemieckie marki maja skopana geometrie. Patrzac pod moje wymiary 190w dowolnym obuwiu, przekrok 92 bez obuwia to faktycznie albo sa "L" z podsiodlowka 48 - 48.5 i bardzo krotka rura gorna, nawet ponizej 60, albo "XL" oscylujace w 54-55cm. Ostatnio namierzylem Ghosta, u ktorego podoba mi sie geo w rozmiarze "20.5" i zobacze jak potocza sie rozmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że osobiście wg mnie. Właśnie dlatego, że większość jest kwadratowa do bólu i do tego często mają plaskaty kąt główki, bywa, że zbyt wysokiej. Jak komus to odpowiada to proszę bardzo. (Z 26" rowerami było podobnie)

 

Nie zamierzam, się wdawać w dyskusję czy to dobre czy złe, bo niejedna taka była na forum dawniej i zawsze znajdzie sie jakas grupa wyznawców co będzie swojej idei broniła jak może.

 

Jak komuś pasuje proszę bardzo, ale sam bym się na pewno nie zdecydował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie chce toczyc dyskusji nie na temat w tym watku, ale Ghost to jedyna firma , ktora ma w miare dluga rure pozioma, kat glowki 69' i w miare krotki tyl a to wszystko w duzej ramie.I przy okazji - JA - szukam troche dluzszej glowki niz smieszne 110mm. Sprzedalem rower enduro i teraz ze wzgledu zdrowotnych chce takie a nie inne COS.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...