papkin41 Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Cześć chłopaki, takie pytanie-zagadkę mam . Na początek krótkie wprowadzenie. W ostatnim czasie mieliśmy dość ciekawe warunki pogodowe, a z związku z tym ja miałem nietypową sytuację. Ponieważ wróciłem autem z górskiej wycieczki rowerowej dość późno, to darowałem sobie wyciąganie roweru z bagażnika, bo zazwyczaj jeżdzę nim na codzień do pracy. Na drugi dzień wychodzę ok. godziny 10, a były już spory upał, i próbuje wydostać rower (leżał tam sobie w całości), który kołami ani drgnie. Auto stało w słońcu, więc wewnątrz mogło być, powiedzmy 60 stopni, ale z tego co wiem, DOT4 gotuje się przy temp. >200. Jakim więc cudem hamulce były zblokowane (zresztą wcale nie takie byle jakie - Formula RX), a na klamkach była wyczuwalna tylko minimalna praca? Wraz z upływem czasu efekt zamierał, jednak samo zdarzenie było dość niespotykane. Czy ktoś doświadczył podobnych sytuacji, bo przypadek wydaje mi się dość osobliwy ? Prawdopodobnie płyn hamulcowy ma dość ubogie właściwości, ale mój styl jazdy na pewno nie jest tego przyczyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Prawdopodobnie sa lekko zapowietrzone, lub były przelane i po podniesieniu temp całego układu pewnie 2x lub nawet 3x, spowodowały delikatny wzrost ciśnienia. Moje avidy robiły podobnie w gorące dni. Obie opcje naraz także sa możliwe. Kiedy w hamulcu był zmieniany płyn ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Ja mam teraz też takie przeboje z moim tylnym Juicy7, w upalne dni puszcza płyn przez membranę, a potem już nie cieknie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Czyli pora wymienić hamulce ... albo zrobić serwis, który tani nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Tylko co może być temu winne?Membrany nowe założone w poprzednim roku jak i zmieniony płyn, używane w ciągu zimy (prawe cały rok z wyłączeniem stycznia). Gruntowny całkowity serwis wszystkiego prawie 2 lata temu (w październiku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
papkin41 Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 U mnie płyn ma jakieś dwa lata. Właściwie od ich pierwsze go montażu nic z nimi nie robiłem, poza pielęgnacją z zewnątrz. Jednak wszystkie poprzednie serwisy (innych hamulców) pozostawiały wiele do życzenia, więc mozliwe, że przy Formuli też zostało coś niedopilnowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Płyn DOT wymienia się co roku gdyż chłonie on wodę , wymień go Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Membrany nowe założone w poprzednim roku jak i zmieniony płyn Może nie siedzą idealnie, albo sa średniej maści ? Bo nie ma za bardzo innej opcji by przez membranę ciekło jak ona jest ok. Jeżeli nie ma wycieków z innych miejsc uszczelki hamulca sa póki co ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.