MartinBlack1975 Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 WItajcie Poszukuję roweru spełniającego wymogi: - kwota od 1500 do 1900 zł - wymiary kierującego - 1,95m wzrostu / długość nogi zewn. 82 cm. / waga 90 kg - przeznaczenie - mocne uniwersalne wymagania - góry / las / puszcza , pagórki, drogi utwardzone - asfaltowe / szutrowe - rower ani kierujący nie zamierzają brać udziału w rajdach / wyścigach / maratonach lecz zamierzają jeździć po górach (np. Kudowa Zdrój / Karpacz / Zakopane) Zapoznałem się z ofertą producentów Niestety ze względu na moje parametry wybór mocno się zawężył - chodzi o wielkość ramy. Praktycznie powinna być z zakresu - min. 22 do max. 23 cali. Obecnie wybór zawęźył się do: 1. Krossa Hexagona X5 2. Krosa Levela A2 3. Giant Revela 0 4. Treka 3500 disc Moja logika myślenia jest następująca - nie wiem czy słusznie: 1. Rama - stawiam na Gianta i Treka - dożywotnia gwarancja / zaufanie 2. Przeznaczenie - Odpada level A2 - inna sylwetka - nie chcę się ścigać / Hexagon nie wiem czy przeżyje warunki typowo górskie - kostka brukowa / kocie łby itp. Zatem - czyżby znów Trek i Giant 3. Osprzęt: wszędzie kaseta hamulce w giancie hydrualiki / trek tarczówki / krossy V-brake amortyzacja - podobnie - czasem blokada skoku Pytania do Was : 1. Czy jeśli wziąłbym treka można przejść później z tarczówek na hydrauliki ? 2. Czy macie jakieś inne propozycje - może moje pomysły są do du.. ? 3. Czy te modele rowerów wytrzymają takie warunki - rama się nie rozpadnie a osprzęt po trzech wyjazdach nie rozsypie ? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
dziobolek Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 Przy Twoim wzroście IMHO bardziej odpowiedni będzie jakiś cross na kołach 28" lub MTB 29"
Tadeus Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 góry Ten Trek to nawet na góry osiedlowe się nie nadaje. By nadawał się w jakikolwiek teren musiałbym w nim wymienić amortyzator (atrapa poziomu supermarketowego) i cały napęd, pomijam już zamianę mechaników na prawdziwe hydrauliczne tarczówki. Giant też ma atrapę amortyzatora, ale nie jest aż taki zły. Do lasu bez szaleństw da radę. Choć to nadal bardzo niskie grupy osprzętu, korba z grupy miejskiej, a nie terenowej itd. Moja subiektywna diagnoza: Nie stać cię na rower w teren takiej firmy, jakiej byś chciał. Ja na twoim miejscu pewnie brałbym: http://www.unibike.pl/fusion29.html Choć to nadal nie jest poziom części przeznaczonych w góry, ale jak na polskie budżety już się do nich zbliża
MartinBlack1975 Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Napisano 16 Czerwca 2014 Dzięki Panowie za odpowiedź Czy możecie zatem podać cenę jakiegoś najtańszego modelu roweru który spełniłby moje oczekiwania a po wyjeździe w góry nie rozpadłby się na części. Może warto jeszcze pozbierać kasę i poczekać Pozdrawiam
Tadeus Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 To zależy, czy nadal interesują cię "renomowani" amerykańsko tajwańscy producenci, czy mogą być firmy polskie typu Unibike/Northtec. No i czy kupujesz stacjonarnie, czy może być internetowo.
MartinBlack1975 Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Napisano 16 Czerwca 2014 Tadeus. Naklejki - emblematy - możemy wsadzić do szuflady. Nie jestem Snobem. Ale życie troszkę mnie nauczyło - że doświadczenie i wiedza jednak pomaga. Ostatni Unibike nie wytrzymał i rama rozsypała się jak zapałka w 2 miejscach dlatego teraz mam obawy. Ale każda propozycja jest ciekawa - nie znam przecież wszystkich producentów a przypadki połamanych ram pewnie trafiają się i najlepszym. Chętnie wysłucham porad "doświadczonych" ludzi - nie teoretyków. Dzięki za pomoc
Tadeus Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 Nie trzeba mieć dużo doświadczenia, by wiedzieć, że rowery z częściami poziomu, który planowałeś zakupić to lipa i mowa tu o zupełnie normalnym, częstszym użytku, nawet "po bułki", a nie terenie. Bo to klasy nie przeznaczone nawet dla intensywniejszych nizinnych użytkowników, którzy raczej unikają terenu. Z pewnością powinieneś szukać czegoś przynajmniej na jaak najpełniejszej grupie alivio z amortyzatorem, który ma prawdziwe tłumienie olejowe, a nie najtańsze elastomery, przy których gwałtowny powrót może pozbawić cię kontroli nad rowerem. Co do marki i ramy to już kwestia wiary. Masz negatywne doświadczenie z Unibike'ami, to ok. Ostatnio tu ktoś płakał, że mu się Giant złożył przy podjeździe pod krawężnik, a parę miesięcy temu był wielki płacz na pękające Krossy. Nikt cię nie zmusza do wiązania się z marką, z którą masz negatywne doświadczenia. Ale odradzić ci bardzo słaby rower jak najbardziej można. Więc po prostu znajdź coś marki, która ci się podoba na dobrych częściach i tyle. Będziesz wiedział ile musisz dozbierać.
Rulez Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 Faktycznie noga 82 cm przy wzroście 195 cm ? nie wierzę ... podejrzewam, że nie da się dla ciebie dobrać roweru ... zmierz nogę po wewnętrznej do krocza (nie do jąder) Natomiast jeśli masz proporcjonalne nogi to poważnie zastanów się nad : http://allegro.pl/rower-mtb-29er-cross-traction-deore-ham-hyd-kross-i4321417322.html
MartinBlack1975 Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Napisano 16 Czerwca 2014 Rulez - serio - teraz nawet się zmierzyłem Pomijając błąd paralaxy - zgodnie z rysunkiem 82 cm / wzrost 195 cm Dzięki za propozycję - może jakieś inne alternatywnie Np. z Krossa - level ale który by już był dobry - tzn. sprostał
Rulez Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 No to musisz robiś rower na zamówienie ... seryjnie robią ram pod takie proporcje, noga proporcjonalna do wzrostu 195 cm jest o około 10 cm. dłuższa od twojej ...
MarcinG Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 Faktycznie noga 82 cm przy wzroście 195 cm ? nie wierzę ... podejrzewam, że nie da się dla ciebie dobrać roweru ... zmierz nogę po wewnętrznej do krocza (nie do jąder) Natomiast jeśli masz proporcjonalne nogi to poważnie zastanów się nad : http://allegro.pl/rower-mtb-29er-cross-traction-deore-ham-hyd-kross-i4321417322.html Jak wyglądają osprzętowo rowery crossa, warto je kupić? Mam na myśli model nieco droższy http://allegro.pl/rower-mtb-29-cross-traction-xt-hyd-rock-shox-kross-i4323965862.html Mam 193cm wzrostu noga 93cm więc podobnie, rama 21" wystarczy?
madhammmster Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 Osprzętowo wypadają bardzo dobrze Z tego co kiedyś czytałem jest to Bułgarska firma. Pewnie udało się komuś dorwać dobry kontrakt z nimi bo chyba tylko ten jeden allegrowicz nimi handluje. I trzeba przyznać, że osprzęt/cena są bezkonkurencyjne. Dziwi mnie tylko tak duża ilość podkładek pod kierownicą. Może to świadczyć o dosyć trekingowej geometrii ale biorąc pod uwagę twój opis nie powinno Ci to przeszkadzać (zawsze możesz obrócić mostek ). Dodatkowo sam sprzedający wydaje się dosyć poważny, 24 m-s gwarancji, i serwis door to door, więc przy ewentualnych problemach (tfu, tfu) powinien zapewnić Ci kuriera, który podjedzie pod dom po rower. No i same gratisy też są bardzo przyjemne. W mojej ocenie możesz brać i się nie bać
Rulez Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 Jak wyglądają osprzętowo rowery crossa, warto je kupić? Mam na myśli model nieco droższy http://allegro.pl/rower-mtb-29-cross-traction-xt-hyd-rock-shox-kross-i4323965862.html Mam 193cm wzrostu noga 93cm więc podobnie, rama 21" wystarczy? W tej cenie to jeden z lepiej wyposażonych rowerów.
MartinBlack1975 Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Napisano 16 Czerwca 2014 Witaj Marcinie G To masz ten sam problem co ja. Powiem tak - mierzyłem rowerów naprawdę sporo - 21 `` jest za mały - siodło na granicy bezpieczeństwa. Nie da się kupić roweru teoretycznie albo tylko na podstawie obliczeń. Istotne są - przekrok ale również i odległość np. kierownicy od siodełka. Mi wyszło że rama 22`` to całkowite minimum Ja najlepiej czułem się na Treku - rama 22,5`` fajnie wyprofilowana. Unibike 23`` już praktycznie sylwetka leżąca - mocno sportowo. Na ten moment jestem w kropce. Sam widziałeś porady kolegów z forum. Za dużo wymagam od sprzętu za 1900 zł. Po prostu to nie ta półka Obecnie doszedłem do wniosku że mam dwa rozwiązania: 1. Kupić tańszy rower - z częścią gorszego osprzętu - kwota max 2000+/- 10% 2. Kupić dobry rower - ale zbierać kasiorkę - kwota od 2500 do 3000. Z opcji pierwszej rozważam - Krossa Level A2 / A3 Merida - Big NINE 20-MD / 40-MD Unibike - Fusion 29 Z opcji drugiej rozważam - Krossa - i tu pytanie do kolegów - nie chcę brać udziałów w maratonach ale poddać rower męczarniom - preciążeniom itd - typowo górska wspinaczka zatem bardziej celowa w Krossa Levela B czy R czy wyższego A - Unibike - Flite 29 bądź Evo 29 - Gianta - Taloon 27.5 ver 3 Najrozsądniej wygląda - wg mojej skromnej oceny oferta Unibike - pomimo że mam złe doświadczenia z tym producentem Może koledzy coś doradzą ??
MartinBlack1975 Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 Kończąc wątek Dziękuję wszystkim za pomoc i chęci Rowerek już wybrany Ostatecznie wybór padł na Unibike Evolution z 2014 - koła 27,5 `` / rama 21``/ osprzęt - większość na Alivio Po negocjacjach cenowych 2100 Przymierzony na żywca Pozdrawiam
aspectized Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 Mam 194cm, 95kg. Uzytkuje od 10 lat author stratos (sx bodajze) Kola _tylko_ 28 cali na nasz wzrost! Rame mam 24 cale i jest w sam raz. Duza, ale takie uroki Od razu manetki zamienilem na "speedfire" (czy jak to tam sie nazywa - te pykajace plus/minus) Rower doposazylem blotnikami, sakwami, fotelik, przyczepka. Zrobil sie ciezkawy, ale takie uroki uniwersalnego. Przedni amorek daje rade. Nie najwyzszych lotow, ale miasto amortyzuje. Cenowo: gorka Twojego limitu. Ale las/puszcza to bym sie nie zapuszczal. Raz bylem, ale slabo to wspominam. Wolalem wtedy lepsze hamulce i troche za duzy jestem, na wymagana tam manewrowosc i niskie galezie Szuter to juz inna bajka. Fajnie sie jechalo. Asfalt/miasto b. Dobrze. Pozdrawiam, Tomek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.