Skocz do zawartości

[do 5000zł] mtb/xc wytrzymały 26 lub 29er


Rekomendowane odpowiedzi

Dawno mnie tu nie było ale przyszedł czas na zmianę wysłużonego Krossa.

Od czego by tu zacząć. Szukam roweru do xc (lubię szutry, leśne kręte szlaki, wyboje i zjazdy) z wytrzymałą i dobrą ramą i porządnym amorkiem. Osprzęt to drugorzędna sprawa, zawsze można coś wymienić. 

 

Chciałem zostać przy kołach 26 ale zastanawiam się także nad 29erem. Przejechałem się Rometem rline 2.0 29 kolegi i brakuje mi zwrotności.

 

W oko wpadły mi 

Ghost SE 8000 2014 http://www.salon-rowerowy.pl/rower-ghost-se-8000-2014-transport-przeglad-gratis-p-3556.html

MERIDA MATTS Lite XT-Edition-D 2013 http://allegro.pl/merida-matts-lite-xt-edition-wyprzedaz-i4327305117.html

A z 29erów

Corratec Superbow Race 29 2014 http://allegro.pl/rower-corratec-super-bow-race-29-49cm-promocja-i4319765305.html

Ghost SE 2970 2014 http://www.centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb/29-cali/p,rower-se-2970-czarny-450-zl-do-wydania-na-akcesoria-gratis-ghost,314045.html

Radon ZR Race 29er 6.0 SRAM lub SHIMANO http://www.bikecenter.pl/p11169,radon-zr-race-29er-6-0-black-white-2014.html

 

W tej kwocie mogę też złożyć rower na ramie accent peak, rebie, kołach mavic crossride, i grupie deore/slx ale mam wątpliwości co do tej ramy.

 

W skrócie, szukam roweru z solidną ramą i interesuje mnie opinie o tych z linków lub inne propozycje do 5000zł.

(Canyon'y i Cube'y mnie nie interesują, przejrzałem ich ofertę i nie podobają mi się)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już chcesz zostać przy kole 26" to celuj w coś co ma główkę taper. Będzie zdecydowanie łatwiej w razie wymiany widelca. Generalnie to jak masz możliwość poskładania to raczej szedł bym w tę stronę. Bardziej "markowe" ramy pękały więc to nie jest argument na nie dla Accent'a. A jak już co wcale nastąpić nie musi kupuje się inną i przekłada części. Co do 650 to jest tylko ciut większe od 26" dlatego nie ma się czego obawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze każda rama można pęknąc i załoze sie że znalazloby się chociaż po jednej sztuce danego modelu który pękł.

po drugie jesli wahasz się miedzy 26 a 29 to czemu boisz sie 27.5? jest ono akurat pośrodku między 26, a 29.

Po kolejne powiedz nam ile masz wzrostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Ja mam dostęp do "starych" gratów nawet czegoś klasy Reby więc mi lata problem z ich brakiem. Dlatego nadal rozwijam ten "stary" standard 26". Gdybym jednak miał tylko części na jedną maszynę i został bez wsparcia w razie awarii to bym już się ładował w coś mniej problemowego. Na pewno jednak nie w "wielką kiszkę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten KTM bardzo fajny. Do jazdy na "już" w sam raz a i do rozbudowy się nadaje. I to co istotne to bardzo perspektywiczna rama z główką taper i z gwintowaną mufą suportu.

 

Ten "Hiszpan" to jest jakichś dramat. Fantazja kogoś ładnie poniosła przy jego projektowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten KTM Ultra1964 LTD wyglądu nudny jak flaki z olejem ale o tym się przecież nie dyskutuje. Osprzętowo jest cacy za to geo ma jakieś takie mało sportowe. Prawdopodobnie jak nie odwrócisz mostka (przy okazji ujmując nieco podkładek) to na podjazdach będzie trzeba gryźć kierownicę. 

 

Tu masz podobną konfigurację z IMHO bardziej trafioną geometrią http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/scott/32112/scale_760

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...