Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] - wymiana, rura sterowa gwint na rura sterowa bez gwintu


Marianov

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zabrałem się do wymiany kilku części w rowerze, po 10 latach użytkowania roweru. Jedną z ważnych dla mnie części jest przedni amortyzator. Zakupiłem amortyzator bez gwintowania głównego na rurce głownej, mój stary amortyzator ma gwintowanie na rurce. I teraz pytanie czy można zamienić stary amortyzator z gwintem na nowy amort. bez gwintu  ? Jeżeli zajdzie taka potrzeba, mogę i nową kierownicę zakupić, bo te nowe mocuje się inaczej. Czy gwintować narzynką gwint na nowym rurce głównej ?

 

Proszę o pomoc.

 

Może być adminie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie dane nowej ramy :

 

          Model: RST BLAZE

  • Przeznaczenie: MTB
  • Rozmiar koła: 26"
  • Rozmiar steru: 1.1/8 cala = 28,6mm
  • Skok: 100mm
  • Długość rury sterowej: 240mm
  • Mocowanie hamulców: tarczowe (post mount), V-brake
  • Mechaniczna blokada skoku - ML
  • System amortyzacji: sprężyna
  • Tłumienie bierne 
  • Korona aluminiowa
  • Regulacja naprężenia wstępnego
  • Maksymalny rozmiar tarczy: 180mm
  • Średnica goleni górnych: 30mm - stalowe
  • Rozstaw goleni dolnych: 125mm
  • Kolor: czarny z czarną blokadą skoku
  • Waga: 2490g

 

A czy ktoś pomoże w wyborze innego właściwego amortyzator ? Jestem w temacie mało doświadczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,85 mm dokładna wartość nowego i starego amortyzatora - średnica steru. Fakt, hamulec tarczowy nie podejdzie - inne mocowanie,  wysoki ster - przytnie się, ale to szczegóły. Tato przycinał też do swojego i działał.

 

mostek i stery a-head jakie wymiary muszą mieć ? Może lepiej podejść do rowerowego z amortyzatorem, albo rozkręconym rowerem ? 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a04d7a98ed9fca34.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d8c2ae6765307d6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8609ec6c81f67109.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8609ec6c81f67109.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Admin, kamień z serca. Teraz muszę tylko zmierzyć śr. kierownicy i jeszcze dokupić mostek o takiej samej średnicy, zgadza się ?

 

Jeszcze jedno. W starym amortyzatorze mam łożyska u dołu. W nowym amortyzatorze wygląda na to że nie ma miejsca na łożyska u dołu. Most i stery załatwiają sprawę ewentualnego dolnego łożyska ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Zakupiłem ster i mostek (domyśliłem się o co chodzi z mostkiem). Jednak pojawiły się problemy:

 

1. Jeden z pierścieni steru po założeniu go na rurę główną amortyzatora zatrzymuje się. Zdjęcie niżej

2. Element z  steru, mający podwójną "śrubę statku" mam wbić w kierownicę ? On tylko zakrywa tą dziurę ?

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb5c33341c84f325.html   do punktu 1

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77645b26cf8f80d7.html          kierownica u góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ten, który jako pierwszy zakładasz na widelec? I zatrzymuje się kilka milimetrów przed górną krawędzią korony? Trzeba wziąć rurę, pasują te od odkurzaczy :P Założyć na bieżnię sterów i przez drewienko uderzyć kilka razy od góry w rurę.

2. Masz na myśli gwiazdkę? Takie coś: http://www.rowery-rybczynski.pl/1146-1433-large/accent-gwiazdka-ac-star-bmx.jpg

 

Pierwszy link wyrzuca 404.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. Czyli ostrożnie i równo uderzam aż do samego dołu - jasne.

 

Tak te dwie gwiazdki. Je też wbijam i ostrożnie wbijam ?

 

Czy między częścią mostu (od góry) i jedną z części steru powinno się znajdować coś jeszcze ? Zdjęcie niżej, zaznaczone czerwoną strzałką.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03e8d75bbee7c709.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adminie, wydaje mi się że jak dobiję dolne łożysko rurą od odkurzacza, to i te pozostałe nakrętki wejdą.

 

Pozostaje pytanie: w jakiej kolejności nakładać te wszystkie pierścienie, i którą stroną ? Przeglądam strony i fora ale dokładnie nie ma nigdzie, a tych pierścieni jest kilka wbrew pozorom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Witam

 

Prace ukończone ze sterami. Resztę części też wymieniłem (10 lat użytkowania daje swoje). Jednak jadąc bez trzymanki kierownicę ściąga mi w prawo, pewnie trzeba doregulować kapsel ?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcf1f7605cf60803.html

 

wymienię jeszcze tylną przerzutkę, 4 lata na niej i ma luzy. Ale to już osobny temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...