Marianov Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Witam Zabrałem się do wymiany kilku części w rowerze, po 10 latach użytkowania roweru. Jedną z ważnych dla mnie części jest przedni amortyzator. Zakupiłem amortyzator bez gwintowania głównego na rurce głownej, mój stary amortyzator ma gwintowanie na rurce. I teraz pytanie czy można zamienić stary amortyzator z gwintem na nowy amort. bez gwintu ? Jeżeli zajdzie taka potrzeba, mogę i nową kierownicę zakupić, bo te nowe mocuje się inaczej. Czy gwintować narzynką gwint na nowym rurce głównej ? Proszę o pomoc. Może być adminie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Zmierz średnicę rury sterowej w posiadanym amorku, oraz w tym kupionym. Pewnie kupiłeś pod 1 i 1/8" a masz 1" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Niestety nie da rady. Pozostaje wymiana ramy na taką z główką 1 1/8 i stery typu Ahead. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 dokładnie dane nowej ramy : Model: RST BLAZE Przeznaczenie: MTB Rozmiar koła: 26" Rozmiar steru: 1.1/8 cala = 28,6mm Skok: 100mm Długość rury sterowej: 240mm Mocowanie hamulców: tarczowe (post mount), V-brake Mechaniczna blokada skoku - ML System amortyzacji: sprężyna Tłumienie bierne Korona aluminiowa Regulacja naprężenia wstępnego Maksymalny rozmiar tarczy: 180mm Średnica goleni górnych: 30mm - stalowe Rozstaw goleni dolnych: 125mm Kolor: czarny z czarną blokadą skoku Waga: 2490g A czy ktoś pomoże w wyborze innego właściwego amortyzator ? Jestem w temacie mało doświadczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 15 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 najpierw sprawdź średnicę sterówki w starym amortyzatorze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Sprawdzałem, jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 15 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Suwmiarką czy linijką? Jeśli suwmiarką, to spoko. Musisz kupić sobie teraz stery a-head oraz nowy mostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Więc jak masz rurę sterową pod 1 1/8 to musisz jeszcze nabić nowe stery pod taki rozmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Suwmiarką wczoraj. Nic nie muszę gwintować ? Jaki ten mostek kupić i stery a-head, żeby nie okazało się że znowu złe są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Były amorki 1 i 1/8" gwintowane? Pokaż foto roweru... coś mi się jednak wydaje, że tam 1" amorek siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Dobrze, zrobię foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Były gwintowane. Wyjdziesz jeszcze lepiej na tej wymianie, bo mostek a-head da dużo sztywniejsze połączenie i mnie upierdliwe kasowanie luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 2,85 mm dokładna wartość nowego i starego amortyzatora - średnica steru. Fakt, hamulec tarczowy nie podejdzie - inne mocowanie, wysoki ster - przytnie się, ale to szczegóły. Tato przycinał też do swojego i działał. mostek i stery a-head jakie wymiary muszą mieć ? Może lepiej podejść do rowerowego z amortyzatorem, albo rozkręconym rowerem ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a04d7a98ed9fca34.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d8c2ae6765307d6.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8609ec6c81f67109.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8609ec6c81f67109.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Stery A-head 1 1/8" z zewnętrznymi miskami http://allegro.pl/stery-accent-hst-b11-1-1-8-ahead-kulkowe-mocne-i4262910048.html Mostek A-head 1 1/8" pod średnicę kiery pewnie 25,4mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Admin, kamień z serca. Teraz muszę tylko zmierzyć śr. kierownicy i jeszcze dokupić mostek o takiej samej średnicy, zgadza się ? Jeszcze jedno. W starym amortyzatorze mam łożyska u dołu. W nowym amortyzatorze wygląda na to że nie ma miejsca na łożyska u dołu. Most i stery załatwiają sprawę ewentualnego dolnego łożyska ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 W komplecie ze sterami dostaniesz bieżnię dolnego łożyska, którą musisz założyć na sterówkę widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 (edytowane) Uff chwała Wam. Proszę jeszcze dokładnie napisać jaki to ma być mostek, bym nie kupił czegoś złego. Jest tego trochę. Edytowane 15 Czerwca 2014 przez Marianov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Witam ponownie Zakupiłem ster i mostek (domyśliłem się o co chodzi z mostkiem). Jednak pojawiły się problemy: 1. Jeden z pierścieni steru po założeniu go na rurę główną amortyzatora zatrzymuje się. Zdjęcie niżej 2. Element z steru, mający podwójną "śrubę statku" mam wbić w kierownicę ? On tylko zakrywa tą dziurę ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb5c33341c84f325.html do punktu 1 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77645b26cf8f80d7.html kierownica u góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 1. Ten, który jako pierwszy zakładasz na widelec? I zatrzymuje się kilka milimetrów przed górną krawędzią korony? Trzeba wziąć rurę, pasują te od odkurzaczy Założyć na bieżnię sterów i przez drewienko uderzyć kilka razy od góry w rurę. 2. Masz na myśli gwiazdkę? Takie coś: http://www.rowery-rybczynski.pl/1146-1433-large/accent-gwiazdka-ac-star-bmx.jpg Pierwszy link wyrzuca 404. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 ad. 1. Czyli ostrożnie i równo uderzam aż do samego dołu - jasne. Tak te dwie gwiazdki. Je też wbijam i ostrożnie wbijam ? Czy między częścią mostu (od góry) i jedną z części steru powinno się znajdować coś jeszcze ? Zdjęcie niżej, zaznaczone czerwoną strzałką. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03e8d75bbee7c709.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Gwiazdkę wbijasz ale nie do końca. Ważne żeby równo wbić. Rurę musisz przyciąć albo dać podkładki żeby była 2-3mm niżej niż koniec mostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Adminie, wydaje mi się że jak dobiję dolne łożysko rurą od odkurzacza, to i te pozostałe nakrętki wejdą. Pozostaje pytanie: w jakiej kolejności nakładać te wszystkie pierścienie, i którą stroną ? Przeglądam strony i fora ale dokładnie nie ma nigdzie, a tych pierścieni jest kilka wbrew pozorom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 19 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 https://www.google.pl/search?q=budowa+ster%C3%B3w+ahead&espv=2&tbm=isch&imgil=gO_6Vr5IdcewNM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTID6gzT8t-SeCVa7nqO9sNwkGAfrslVnXDojYAax4RO_b0DOJF%253B332%253B600%253BVBNZC5Fewx1eWM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.kochamrowery.pl%25252F2013%25252F01%25252Fstery-rowerowe-jakie-wybrac-jakich.html&source=iu&usg=__6FyjDixMjm9EnDkOFC5h8QycAxY%3D&sa=X&ei=2NGiU62yGM2Q4gTYy4CQCw&ved=0CDEQ9QEwAg&biw=1280&bih=932#facrc=_&imgrc=gO_6Vr5IdcewNM%253A%3BVBNZC5Fewx1eWM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F-aEDw_apVmIQ%252FUO2mPal8FXI%252FAAAAAAAAAUc%252FkYRt803a2HE%252Fs1600%252Fprzekr%2525C3%2525B3j%252BAhead.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kochamrowery.pl%252F2013%252F01%252Fstery-rowerowe-jakie-wybrac-jakich.html%3B332%3B600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Powyższy schemat zakładania jest tylko i wyłącznie jeden ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marianov Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Witam Prace ukończone ze sterami. Resztę części też wymieniłem (10 lat użytkowania daje swoje). Jednak jadąc bez trzymanki kierownicę ściąga mi w prawo, pewnie trzeba doregulować kapsel ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcf1f7605cf60803.html wymienię jeszcze tylną przerzutkę, 4 lata na niej i ma luzy. Ale to już osobny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.