Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , ostatnio postanowiłem sobie przeserwisować amortyzator Rock shox gold TK i otóż mam teraz taki problem że nie cofa się do końca przy 80psi , a przed serwisem miałem 65psi wbite i cofał się do zamego końca , on jest prestawiony na 120mm a nie wypycha jakiś 10mm , do dolnych lagów nalałem na początku po 15ml tak jak gdzieś wyczytałem na internecie lecz było to za dużo dla tego amortyzatora i wylałem i włałem od nowa , po 5ml do 1 dolnej lagi , i tutaj takie pytanko , co sie może dziać , że nie cofa go do końca , jaka przyczyna tego i jak ją naprawić .

Napisano (edytowane)

sprężyne? ja tam żadnej spręzyny nie mam , a co do poskładania to wszystko dokładnie pierw rozlozyłem czesc po czesci od góry do dołu a potem złozyłem wiec niepowinno byc nic zle złozone , to jest powietrze olej

Edytowane przez RudyGrzybek
Napisano

Powietrznej też nie? Jeśli widelec ma system solo air a Ty rozłożyłeś zawartość goleni ze sprężyną powietrzną na czynniki pierwsze to być może upośledza to prawidłowe działanie po napompowaniu.

  • Mod Team
Napisano

O ile sie nie mylę ta podkładka ma być na dole goleni między "korkiem zabezpieczającym" a komora negatywną. Choć ja tam soloair za bardzo nie znam. Ale zauważyłem ze wiele osób powraca w tych nowych solo air z tym samym problemem, zapada sie ...

Napisano

O ile sie nie mylę ta podkładka ma być na dole goleni między "korkiem zabezpieczającym" a komora negatywną. Choć ja tam soloair za bardzo nie znam. Ale zauważyłem ze wiele osób powraca w tych nowych solo air z tym samym problemem, zapada sie ...

 

ale chciał bym zauważyć ze przed serwisem wszystko dobrze było , a mógł byś jakiś dokładny obrazek tego podesłac jak to ma być założone?

Napisano

o widzisz , serdecznie dziękuje za tego linka , przyda sie :) , a co do niecofania sie do końca ta metalowa blaszka to chyba nie pomoże w tym zabardzo co nie? jakieś inne propozycje co zrobic aby dobrze zrobić?

  • Mod Team
Napisano

No w manualu masz wygląd sprezyny i co gdzie ma być. Czemu się zapada, to proste, bo komora negatywna zasysa widelec, teraz pytanie dlaczego. Możliwe że za słabo nasmarowane jest, może wlałeś olej a nie powinieneś ...

  • Mod Team
Napisano

Nie chodzi o dolne lagi tylko o sprężynę. W dual air wlewa sie olej a do solo sie nie wlewa. Choć ja na ta chwilę nie wiem co może powodować tak zmienioną prace po rozebraniu. Nie miałem styczności jeszcze z tym nowym soloair.

Napisano (edytowane)

jutro musze rozebrac i sprawdzic jak to wszystko jest tam poukładane , i wyśle wam zdjęcia tego , bo moze poprzedni własciciel coś grzebał źle złożył i teraz są takie problemy

 

w sumie w typ poradniku do golda nic nie ma aby wlewać do dolnych lagów jakikolwiek olej , i własnie to dziwne bo musi chyba na czymś to chodzic czy nie ? a niby na początku z dolnych coś tam wylewają

 

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/2RtN7qiILXjQiWk0XSNzFh05nz5jcr_Op9bRvaNpLdA/mtime:1381179267/sites/default/files/techdocs/gen0000000004444_rev_a_sektor_recon_xc32.pdf

Edytowane przez RudyGrzybek
Napisano

l

taka oto blaszka była w spręzynie powietrznej , myslałem ze 1 własciciel cos zapsuł przy serwisowaniu i ja pigiął i ją wyciagnałem bo nigdzie nie mogłem dopasowac , oto ona http://zapodaj.net/c0ee0de12d55d.jpg.html

1. Ta blaszka powinna być przy korku u dołu górnej goleni z powietrzem .

 

2. Do dolnych lag 15ml oleju jest okej , możesz lać .

 

Olej w komorze negatywnej nie powinien powodować zapadania się , brak blaszki także , coś źle złożyłeś

  • Mod Team
Napisano

Teoretycznie nie, ale jeżeli olej wypełni większą część komory, jej objętość względem pozytywnej drastycznie spadnie co będzie skutkowało zapadaniem. Bo jeżeli imamy w obu komorach po 100psi, komora + jest 10X większa od - to dużo łatwiej ugiąć pozytywa, niż zdusić negatywa. Skutkiem tego będzie zapadanie i brak pełnego skoku.

 

To oczywiście tylko logiczny wywód.

Napisano

Brak jednego elementu lub złe osadzenie może powodować złą pracę całości i upośledza mechanizm,jest jeszcze możliwość że uszkodził top cup komory powietrznej przy zdejmowaniu z niego oringu i powietrze przewala się po komorze

  • Mod Team
Napisano

Jak by uszkodził top cup, jak rozumiem korek z wentylkiem, to by schodziło powietrze ... zapadałby się, fakt. Ale po napompowaniu i ugięciu kilka razy było by ok, do czasu zejścia powietrza a z opisu wynika ze tak nie jest wiec chyba to nie to.

Napisano

 

 

jak rozumiem korek z wentylkiem,
mnie chodziło o wewnętrzny w środku lagi,tak jak podaje manual SRAMa,strona 13 i tam są pokazane komory i zaznaczone grubą literką jest aby ostrożnie zdejmować oringi ponieważ uszkodzenie top cupa prowadzi do niewłaściwej pracy całości  
Napisano

Co do blaszki to mogę się wypowiedzieć na ten temat . W swoim Revelationie Solo air tym z czarnymi lagami tą blaszkę gdzieś zgubiłem o czym dowiedzialem się dopiero przy następnym serwisie i wszystko działa okej więc blaszka raczej czegoś takiego powodować nie będzie .

  • Mod Team
Napisano

 

 

wszystko działa okej więc blaszka raczej czegoś takiego powodować nie będzie .

No ta podkładka jest do dociskania zewnętrznego korka, żeby si nie telepał i nie tłukł i żeby było łatwiej pierścień segera założyć. Bez tego można jeździć spokojnie. Przynajmniej tak jest w dual air. Obstawiałbym olej lub za dużo smaru w komorze negatywnej.

 

W każdym razie trzeba rozebrać spręzyne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...