Skocz do zawartości

[sr suntour xcm] jaki zamiennik ,jak średnica


tetris83

Rekomendowane odpowiedzi

      Witam, mam rowerek Kellys Viper SF z 2008 r. z amorkiem SUNTOUR XCM 100mm. Oczywiście po 6 latach i przejechanych ok 15000 km w terenie i po ściażkach rowerowych amorek prawie wyzionął ducha. Luzy wzdłużne i poprzeczne znaczne, olej jest wszędzie ;(. Amor nie ugina się już tak ochoczo i trzeba go mocniej przycinąć żeby zadziałał.

A teraz pytanie. Jakiego amora potrzebuje? W sklepach rowerowych od razu pytają jaka rura? 1 cal czy 1i1/8 cala, z gwinetem czy bez. Nie mam pojęcia co mam. Możecie pomóc bo kompletnie się nie znam. Potrzebuje zamiennika o podobnym skoku 100mm, amor pod klocki, może być z blokadą skoku. Oczywiście nie drogi :)

 

Link do mojego specyfikacji roweru: http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U lipa, pod 1 cala, gwintowana, muzeum :)

 

Nie chciałbyś sobie kupić nowego roweru? :D Jak tam reszta osprzętu?

 

Spokojnie kupisz pod to następnego XCMa bez oleju za około 180zł, tylko musisz wiedzieć jaka jest długość rury sterowej w twoim, bo przy gwintowanych nie można uciąć jak za długa :) Z olejem z tego, co widzę grubo ponad 200zł :/ Ale pewnie trzeba po prostu polować.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 cala , dzięki za odpowiedź. A jak zmierze długośc rury sterowej ? omg ;(

Reszta osprzętu działa jak ta lala. Tylne kółko zmieniałem bo musiałem zmienić wielotryb na kasete (zmiana trybów na mniejsze), i suport wymieniony bo coś tam tarło, o łańcuchach nie wspomnę Z roweru jestem bardzo zadowolony i chętnie bym przy nim został. Dodatkowo dochodzi problem kasy , teraz najbidniejszy nowy rowerek to tak z 1500 trzeba dać.

 

Co do amorka to XCMa olejowy tan V3 z blokadą to dobry zakup? lepszy od tego co teraz mam? tzn. dłużej posłuży ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mierzenia rury sterowej to niestety musisz się poświęcić i wyjąć amortyzator i zmierzyć. Bez wyjmowania można zmierzyć, ale w bardzo dużym przybliżeniu. Do tego jeszcze warto zmierzyć długość gwintowanej części na rurze.

Musisz przynajmniej wysunąć całkowicie mostek i odkręcić górną nakrętkę tak aby widoczny był koniec rury. Wtedy mierzysz od szczytu amortyzatora (tam gdzie zaczyna się dolne łożysko) do końca rury, a gwintu musi być tyle, żeby sięgał poniżej górnego łożyska po prostu. Amortyzator kupujesz z rurą o najbardziej zbliżonych wymiarach.

 

XCM będzie ok, ale blokada wg mnie to obowiązek. Nie czułeś nigdy przy jeździe pod górkę na asfalcie, że rower się buja, bo mimowolnie dociskasz amortyzator?

 

I jeszcze możesz obejrzeć w jakim stanie są stery. Nowe kosztują kilkanaście zł, więc przy wymianie amortyzatora możesz je sobie po prostu profilaktycznie wymienić. Bieżnia łożyska nabita na rurę amortyzatora lubi się wycierać...

Edytowane przez seraph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mówisz, że w tym swoim masz tłumienie olejowe... Serio jest tam kartridż z olejem? Masz blokadę, którą można załączyć w czasie jazdy?

 

Bo jest różnica między lagami zasyfionymi olejem (on jest z gąbek/uszczelek), a tłumieniem olejowym, gdzie w jednym ramieniu jest tłumik olejowy.

 

W każdym razie XCM olejowy (HLO) jak do takiego roweru będzie bardzo ok. Do codziennego użytku jak znalazł. Jeśli wcześniej miałeś XCM olejowego i teraz kupisz takiego samemu, to oczywiście dużej różnicy nie będzie, choć mała może być, bo z roku na rok coś tam usprawniają. Tylko wydaje mi się, że te pod 1 cala to jeszcze te stare, więc może to to samo, co miałeś :)

 

A jak zmierzyć długość rury sterowej w klasycznych sterach skręcanych, bez wyjmowania amortyzatora? To może być skomplikowane. Niby co nieco o tym czytałem, ale nie chcę cię wprowadzać w błąd, szczególnie, że takich sterów nawet nie miałem w ręku. Może znajdzie się ktoś na forum, kto ma z tym prawdziwe doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...