Skocz do zawartości

[+/-1000zł] mtb dla kobiety


Sussia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

 Poszukuję roweru na trasy około 20 km, po drogach asfaltowych (ale z dużą ilością dziur) oraz leśnych. Teren raczej górzysty, ale bez przesady. Będę jeździć rekreacyjnie, nie wyczynowo.

Oczywiście jestem zielona w tym temacie, bo dopiero zaczynam swoją rowerową przygodę, więc ślicznie proszę o pomoc :)

Jestem kobietą i mam jakieś 170 cm wzrostu.

Niestety budżet mam ograniczony, chciałabym wydać jak najmniej. Myślę że takie maksimum to 1200, ale wolalabym poniżej 1000.

 

Znalazlam coś takiego, ale nie wiem czy się nada:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4324682764

 

http://allegro.pl/kands-energy-700-alu-26na17-gratisy-i4312310955.html

 

Zastanawiałam się też nad Spartacusem, jednym z dwóch

http://allegro.pl/spartacus-elite-pro-mtb-2-x-disc-acera-model-2014r-i4324126184.html

 

http://allegro.pl/spartacus-elite-shimano-alivio-2014-sr-suntour-24h-i4317299903.html

 

z tym że to męskie. Robi to dużą różnicę?

 

Czy ktoś mógłby mi doradzić?

Napisano

Jeśli nie masz nic przeciwko męskiej ramie, to ten będzie najlepszy:

 

http://allegro.pl/spartacus-elite-shimano-alivio-2014-sr-suntour-24h-i4317299903.html

 

Jeśli jednak damska, to ten jest zaraz po nim:

 

http://allegro.pl/profejsonal-mtb-lazaro-ev-3-alivio-suntour-2014-d-i4326620979.html

 

Edycja: Pisałem jeszcze coś tam o crossach, ale w sumie po ponownym przeczytaniu twojego posta chyba MTB/góral będzie faktycznie właściwszy. Czyli te co podałem powyżej :)

Napisano

To rowery tych samych producentów w 95% identyczne (różnicą jest trochę lepszy amortyzator w Spartacusie) i po przyjrzeniu się zdjęciom wygląda mi na to, że to to samo albo bardzo podobne siodełko - pewnie unisex.

Napisano

Też się teraz przyjrzałam i faktycznie, niewiele się różnią :)

 

Wygląda na to, że nawet do jazdy czysto rekreacyjnej powinnam sobie odpuścić rowery poniżej 1000zł?

Napisano

Na leśne ścieżki i dziury w asfalcie, musi być typowy MTB? Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć na forum :whistling:

 

Ja tam bym się jednak zastanowił nad crossem ze względu na wygodniejszą pozycje chociażby.

Napisano

Takim sensownym minimum są te za 950zł:

 

http://allegro.pl/mocna-mtb-lazaro-evolution-v2-acera-sr-suntour-d-i4302424938.html

 

Niżej się już po prostu nie opłaca, by wyda się setki złotych na rower na najniższych grupach osprzętu, o słabej wytrzymałości i lipnej kulturze pracy.

 

Więc albo ten minimalistyczny, albo dopłacić tę stówkę-dwie by mieć jeszcze bardziej niezawodny sprzęt.

 

Co do cross/MTB to zawsze jest płynna linia, więc nie ma idealnego rozwiązania. Tu moim zdaniem jest lekko w stronę MTB, co nie znaczy, że cross by też sobie nie poradził.

Napisano

W sumie racja, lepiej dopłacić niż później męczyć się z psującym się sprzętem.

 

Co do wyboru, to jak już pisałam, jestem zielona. Czy są jeszcze jakieś inne większe plusy oprócz różnicy w pozycji? Szczerze mówiąc w ogóle nie myślałam wcześniej o crossowym.

Napisano

Cross ma po prostu większe, węższe koła, które lżej toczą się na asfalcie (dłużej zachowują pęd), więc na asfalcie jazda jest średnio szybsza i mniej mozolna niż na MTB. Za to opona jest węższa i pół-łysa więc gorzej radzi sobie w piachu/błocie i gorzej sama z siebie amortyzuje. Można niby eksperymentować z terenowymi oponami w crossie, ale wtedy znowu z wad zbliża się on do MTB, więc to zawsze kompromis.

 

Do tego ma jeszcze twardsze przełożenia, przydatne jeśli chce się jeździć po szosie powyżej 37km/h (na przykład pedałując z górki).

Napisano

Dzięki za cierpliwość i odpowiedzi idealne do zrozumienia dla blondynki ;)

Więc do wyjazdów pod górę (asfalt) również lepszy będzie cross?

Ale jak zachowa się na dziurach w asfalcie? większa możliwość uszkodzenia...?

A jest coś godnego polecenia w okolicach 1000 zł?

Napisano

Edytowałam poprzedni post ale mnie wyprzedziłeś ;)

Więc pytam jeszcze raz: co z dziurami w asflalcie? Większa możliwość uszkodzenia?

Napisano

Już prawie zdecydowałam się na Spartacus cross... Bo jednak tego asfaltu będzie dużo więcej niż terenu.

Co do rozmiaru, przy moim wzroście niepełne 170 - koła 28, rama 19'?

Napisano

 

 

Większa możliwość uszkodzenia?

 

Jeśli to będzie taka dziura, w którą nie należy wjeżdżać ani crossem, ani MTB to minimalnie większa. Ale to naprawdę nie są delikatne rowery, bliżej im do MTB, niż do kolarki, więc nie należy mieć przesadnych obaw - tak jak pisałem, po normalnych wybojach jak najbardziej dadzą radę :)

Napisano

Jeśli patrzysz na damskie ramy, to możesz serio pomyśleć o 19". Przy Twoim wzroście nogę masz pewnie koło 80 cm, a to już długość na 19" (w sumie to bardziej na 18", ale jak nie ma, to cóż poradzić ;) ). Jeśli męska, to raczej 17", bo jednak ręce masz krótsze niż facet o wzroście koło 180 cm ;)

Napisano

To znowu zależy, czy do crossa należy dopasowywać się tak, jak do MTB (lepsza kontrola/bliżej ziemi), czy tak jak do trekkinga (bardziej leżenie i wyżej od ziemi). Bo różne firmy różnie zalecają. Jeśli to jest pierwszy rower na 28 cali, to może lepiej wziąć 17tkę by jednak mieć tę większą kontrolę.

Napisano

Dziękuję Wam bardzo wszystkim za pomoc! Bardzo mi pomogliście :)

 

W takim razie pozostanę przy Spartacusie, 17'. Czy są jakieś przeciwskazania? :)

Napisano

Ja bym jeszcze przejrzał tablicę ze swojej okolicy, ludzie czasem sprzedają prawie nowe rowery bo przeszła chęć jazdy :) wtedy można na miejscu przymierzyć się przejechać wziąć ze sobą kogoś kto jest obeznany w rowerach i oceni czy to dobra okazja.

Napisano

Dzięki Panowie :) W takim razie do końca miesiąca śledzę tablicę, jak nie trafi się nic godnego uwagi, biorę Spartacusa.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...