Skocz do zawartości

Nietypowa koncepcja roweru


iowa74

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Prosze o poradę.

Obecnie posiadam Gianta Expresiona. Jeżdżę głównie po mieście, ale około 1/3 tras prowadzi po za miasto i to czasem nawet jakiś szuter, czy leśny dukt. Mój obecny "styl" jazdy to 

a miasto: przód "2"-ka , tył 1-5

b po za miastem asfalt przód 3, tył 2-7

c po za twardymi nawierzchniami przód 2, tył 1-4

d podjazdy, wmordewindy itp przód 1-2, tył 1-3.

Strasznie przy nagłych hamowaniach uciążliwa jest zewnętrzna przerzutka więc pomyślałem o piaście biegowej.

Wymyśliłem takie "cudo" : przód korba od trekinga 48-38-28 lub ta inna z 24 na najmniejszej, tył piasta biegowa najlepiej alfine 8, lecz może od biedy być nexus 8, rama trekingowa ( pionowe haki, więc będe potrzebował napinacza, a alfine ma w komplecie).

Teraz pytania:

1 Czy taka konfiguracja zadziała?

2 Jakie heble to tego cudaka zastosować? Alfine jest przystosowany do tarcz, ale wtedy mechaniki, czy hydrauliki?

3 Jeżeli cos tu jest nie halo, to proszę o sprostowanie. I jeżeli bylibyście tacy uprzejmi podali jakąś konfigurację napędu aby zachować zakres przełożeń z obecnego prze ze mnie posiadanego ( przód korba 48-38-28, tył kaseta 14-34 "7"-ka ) . Proponowane konfigi poproszę na piaście biegowej ( konieczne do miasta)

A i jeszcze jedno w innej piaście niż alfine zneutralizuje hebel piasty. Heble chę mieć na klamkach, albo tarcze , albo "v"-ki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...