iowa74 Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Prosze o poradę. Obecnie posiadam Gianta Expresiona. Jeżdżę głównie po mieście, ale około 1/3 tras prowadzi po za miasto i to czasem nawet jakiś szuter, czy leśny dukt. Mój obecny "styl" jazdy to a miasto: przód "2"-ka , tył 1-5 b po za miastem asfalt przód 3, tył 2-7 c po za twardymi nawierzchniami przód 2, tył 1-4 d podjazdy, wmordewindy itp przód 1-2, tył 1-3. Strasznie przy nagłych hamowaniach uciążliwa jest zewnętrzna przerzutka więc pomyślałem o piaście biegowej. Wymyśliłem takie "cudo" : przód korba od trekinga 48-38-28 lub ta inna z 24 na najmniejszej, tył piasta biegowa najlepiej alfine 8, lecz może od biedy być nexus 8, rama trekingowa ( pionowe haki, więc będe potrzebował napinacza, a alfine ma w komplecie). Teraz pytania: 1 Czy taka konfiguracja zadziała? 2 Jakie heble to tego cudaka zastosować? Alfine jest przystosowany do tarcz, ale wtedy mechaniki, czy hydrauliki? 3 Jeżeli cos tu jest nie halo, to proszę o sprostowanie. I jeżeli bylibyście tacy uprzejmi podali jakąś konfigurację napędu aby zachować zakres przełożeń z obecnego prze ze mnie posiadanego ( przód korba 48-38-28, tył kaseta 14-34 "7"-ka ) . Proponowane konfigi poproszę na piaście biegowej ( konieczne do miasta) A i jeszcze jedno w innej piaście niż alfine zneutralizuje hebel piasty. Heble chę mieć na klamkach, albo tarcze , albo "v"-ki.
Fenthin Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b regulaminu - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.