lesieque Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 słuchajcie. Mam pewien dylemat. powoli zaczynam budować rower na przyszły rok. O projekcie niedługo napiszę w manii lekkości. Ale przechodząc do sedna. Obecnie w moim rowerku mam z przodu XTR975 z tarczami dartmoora, a z tylu deorke z klamką XT... wiem, że ciekawe połączenie, ale działa dobrze. XTR powala siłą hamowania i jestem z nich bardzo zadowolony. Jednak będę próbował sprzedawać cały rower, a więc budując nowe cudeńko muszę kupić nowe hample. Z racji ultra niskiej wagi zwróciłem uwagę na formule the one albo R1... Jeżdżę maratony raczej płaskie, ale od czasu do czasu jeżdżę w góry, startuje też XC i chciałbym abyście napisali jak te hamulce sprawdzają się na długim zjazdach, a jakby ktoś z was miał jeszcze porównanie z w.w xtr-em to będę w siódmym niebie Cytuj
Mod Team safian Napisano 13 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 13 Czerwca 2014 Sprawdzają się. Mam R1 z 2012, byłem kilka razy z nimi w górach, długie zjazdy jak i krótkie i częste dohamowania - tarcze 2x10mm Avid G3CS i nigdy nie było problemu z żadnym przegrzewaniem, czy czymś takim. Kilkanaście maratonów też zaliczonych, w tym kilka błotnistych i większych problemów jeżeli chodzi o hamowanie, czy o używanie (tj. jakieś wycieki i inne takie cuda) nigdy nie doświadczyłem, generalnie jak dla mnie to są bardzo dobre hamulce, ale jak wypadają w porównaniu do XTR niestety nie powiem, wiem natomiast że są mocniejsze od XXów i porównywalne z Magurami MT8 (które swoją drogą też są bardzo fajne). Nigdy nie hamowałem więcej niż 1 palcem Dodam że ważę ca. 75kg i zjeżdżam raczej dużo hamując, od >roku używam klocków EBC Gold, które porażają zarówno siłą jak i wytrzymałością, wcześniej oryginalne klocki - też całkiem dobre Cytuj
GIANT84 Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 (edytowane) Skoro używałeś xtr i byłeś zadowolony wiec ja nie wiem nad czym się zastanawiać Każdy próbuje obniżyć wagę ale czy ma to wpływać na bezpieczeństwo?? hamulce to podstawa wiec nawet jak by miały ważyć a dobrze hamować to i tak ta waga będzie znikoma a bezpieczeństwo na drodze i w lesie bezcenne. Używałeś xtr?? wiec sam wiesz na co je stać i kiedy zahamować żeby wyhamować. Edytowane 13 Czerwca 2014 przez GIANT84 Cytuj
lesieque Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Napisano 13 Czerwca 2014 (edytowane) Właśnie słyszałem rożne opinie. Od tych że sa super po te, że sie nadają tylko do XC bo na długich zjazdach sie grzeją... Zastanawiam sie, bo zmieniam rower, a raczej będę zmieniał. Nie wiem czy kupować jeszcze raz XTRa czy coś innego, szczególnie, że dostępność tych XTRów na których śmigam czyli starszych, 975 jest dość ograniczona. Edytowane 13 Czerwca 2014 przez lesieque Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 14 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2014 tarcze 2x10mm Avid G3CS nie wiedziałem ze takie robią bo na długich zjazdach sie grzeją... Znajdź takie które się nie grzeją to cie ozłocą Cytuj
Mod Team safian Napisano 14 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2014 160mm oczywiście, 6 mi słabo działa na klawiaturze Cytuj
lesieque Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Napisano 14 Czerwca 2014 oj Puklus łapiesz mnie za słówka. Za mocno się grzeją Rjedynki. teraz powinny być jasno i przejrzyście wyjaśnione moje wątpliwości Cytuj
tobo Napisano 14 Czerwca 2014 Napisano 14 Czerwca 2014 słuchajcie. Mam pewien dylemat. powoli zaczynam budować rower na przyszły rok. O projekcie niedługo napiszę w manii lekkości. Ale przechodząc do sedna. Obecnie w moim rowerku mam z przodu XTR975 z tarczami dartmoora, a z tylu deorke z klamką XT... wiem, że ciekawe połączenie, ale działa dobrze. XTR powala siłą hamowania i jestem z nich bardzo zadowolony. Jednak będę próbował sprzedawać cały rower, a więc budując nowe cudeńko muszę kupić nowe hample. Z racji ultra niskiej wagi zwróciłem uwagę na formule the one albo R1... Jeżdżę maratony raczej płaskie, ale od czasu do czasu jeżdżę w góry, startuje też XC i chciałbym abyście napisali jak te hamulce sprawdzają się na długim zjazdach, a jakby ktoś z was miał jeszcze porównanie z w.w xtr-em to będę w siódmym niebie Jeśli jesteś zadowolony z modelu 975 to moim zdaniem możesz zamontować nawet i 446 - bo wg mnie moc 975 jest bardzo przeciętna. Juicy7, Formule Oro, R1, xt 775 były dużo lepsze od tego modelu Shimano. Cytuj
jasinski21444 Napisano 14 Czerwca 2014 Napisano 14 Czerwca 2014 975 są przeciętne , R1 mocowo podobne do nich . Zainwestuj w 615 . Reszta tak jak mówi tobo Cytuj
ska Napisano 15 Czerwca 2014 Napisano 15 Czerwca 2014 na długich zjazdach sie grzeją... Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale każde tarcze się grzeją, kwestia użytego rozmiaru czyli ''pojemności cieplnej'' Cytuj
tobo Napisano 15 Czerwca 2014 Napisano 15 Czerwca 2014 975 są przeciętne , R1 mocowo podobne do nich . Zainwestuj w 615 . Reszta tak jak mówi tobo Miałem odmienne odczucia: 975 na tarczaj 203, r1 na 180/160 i dla mnie nie było wątpliwości że drugi zestaw jest zdecydowanie mocniejszy. A ja tchórz jestem i więcej hamuję niż pedałuję. Cytuj
jasinski21444 Napisano 15 Czerwca 2014 Napisano 15 Czerwca 2014 Miałem odmienne odczucia: 975 na tarczaj 203, r1 na 180/160 i dla mnie nie było wątpliwości że drugi zestaw jest zdecydowanie mocniejszy. A ja tchórz jestem i więcej hamuję niż pedałuję. Mogąc porównać 665/775 do R1 stwierdzam że działanie obu zestawów jest b.podobne jeżeli chodzi o moc i modulacje Cytuj
nopel Napisano 28 Sierpnia 2014 Napisano 28 Sierpnia 2014 Mam ORO K24 na 203/203, z 60% klocków Ashimy poł-metalicznych, i uwierzcie - hamuje niesamowicie mocno, modulacja jest ok. Jednak jeździłem chwile na SLX 185/185 (które slxy nie wiem, w każdym razie na deklu od pompy jest napisane SLX), i hamują lepiej. Ale prawda jest taka, że ogromny wpływ na to jak hamulec hamuje, mają klocki i tarcze. O tym trzeba pamiętać. Cytuj
ska Napisano 28 Sierpnia 2014 Napisano 28 Sierpnia 2014 Formuly to bardzo mocne hample, akurat mam rx więc troche inne ale przy tarczy 160 i zwykłych półmetalikach za 30 zeta tylne koło się podnosi na jednym palcu. Jednak problemem jest serwis gdyby coś sie stało bo części sa cholernie drogie ;/ Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.