Skocz do zawartości

[rama] Co to za zaślepka w ramie? (foto)


empe

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Znam odpowiedź, ale najpierw warto obalić kilka teorii.

 

żeby woda nie dostawała się do środka ramy. Albo żeby poprowadzić 2 przewód/linkę.

Po co wiercić w ramie otwór i później go zaślepiać, skoro można go nie wiercić?

Drugi pancerz w Cube poprowadzony jest po przeciwnej stronie ramy.

 

Albo do wprowadzenia środka konserwującego pod ciśnieniem ;)

Co chcesz konserwować lub zabezpieczać w przypadku ramy aluminiowej? Stal? Ok, rdzewieje. Alu nie.

 

Przewody od lampek?? Tak mi się wydaje bo widziałem kiedyś żeby nie przeciągać przez cała ramę na zewnątrz to było w środku ramy i z tyłu wychodziło tez przez dziurkę do lampki tylnej.

I tu plusik. W ramach trekkingowych i miejskich dosyć często spotykane. Nawet w poczciwym Flamingu od Rometa miałem takie otworki. Całkiem ładnie widać to na tych zdjęciach:

http://www.cube.eu/fileadmin/2014/cccc/bike/details/541002/541002-delhiproblackgreygreenman-d13.jpg

http://www.cube.eu/fileadmin/2014/cccc/bike/details/541001/541001-delhimetallicredman-d01.jpg

http://www.cube.eu/fileadmin/2014/cccc/bike/details/541000/541000-delhiblackgreyblackman-d02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie.

 

Rdza jest wynikiem utleniania się żelazopochodnych i jest specyficzną nazwą korozji. Aluminium również się utleniania czyli koroduje. Nazywamy to pasywacją lub w procesie zamierzonym, najczęściej anodą.

 

Więc akurat w tym wypadku przestrzeliłeś. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdza jest wynikiem utleniania się żelazopochodnych i jest specyficzną nazwą korozji. Aluminium również się utleniania czyli koroduje. Nazywamy to pasywacją lub w procesie zamierzonym, najczęściej anodą.

 

Zwracam uwagę na pogrubione słowa. Oczywiście, że aluminium podlega korozji, jest metalem. Ale jak sam napisałeś, jest to pasywacja. Reakcja zachodzi na powierzchni, a powstałe tlenki chronią materiał przed dalszą degradacją, więc jaki sens dodatkowo zabezpieczać wnętrze ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dalej nie robić offtopa, napiszę krótko. Jesteś w błędzie. Wiem, że się starałeś, wyszedł długi, fajny i mądry post ale w tym wypadku się mylisz. Proces elektrochemiczny pokrywania stopów aluminium warstwą pasywacji nie jest tym samym co korozja tychże w sposób niekontrolowany. Nigdy nie widziałeś "zjedzonego" na wylot alu? Faktycznie w wypadku wnętrza ramy najczęściej nie ma problemu, ale pisanie, że aluminium nie koroduje jest nadużyciem. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznałem, że alu koroduje i pewnie, że widziałem wyżarte dziury. Nawet ostatnio tutaj, chyba tobo, wrzucał zdjęcia praktycznie sproszkowanej kierownicy. Ale mowa o wnętrzu ramy, która raczej na takie ekstrema nie jest narażona, chyba że ktoś w zimie jeździłby po pas w soli i zupełnie nie dbał o sprzęt. Mam więc nadzieję, że spotkamy się, krakowskim targiem, po środku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...