empe Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Kto jest w stanie mi powiedzieć po co ta zaślepka w ramie widoczna na foto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 żeby woda nie dostawała się do środka ramy. Albo żeby poprowadzić 2 przewód/linkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panorafix Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Albo do wprowadzenia środka konserwującego pod ciśnieniem Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 A jakaś oficjalna wersja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Może byś podał producenta roweru,model ramy,rocznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Racja Cube Cross Pro 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GIANT84 Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Przewody od lampek?? Tak mi się wydaje bo widziałem kiedyś żeby nie przeciągać przez cała ramę na zewnątrz to było w środku ramy i z tyłu wychodziło tez przez dziurkę do lampki tylnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Zapytałem w "ski team". Czekam na konkretną odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Znam odpowiedź, ale najpierw warto obalić kilka teorii. żeby woda nie dostawała się do środka ramy. Albo żeby poprowadzić 2 przewód/linkę. Po co wiercić w ramie otwór i później go zaślepiać, skoro można go nie wiercić? Drugi pancerz w Cube poprowadzony jest po przeciwnej stronie ramy. Albo do wprowadzenia środka konserwującego pod ciśnieniem Co chcesz konserwować lub zabezpieczać w przypadku ramy aluminiowej? Stal? Ok, rdzewieje. Alu nie. Przewody od lampek?? Tak mi się wydaje bo widziałem kiedyś żeby nie przeciągać przez cała ramę na zewnątrz to było w środku ramy i z tyłu wychodziło tez przez dziurkę do lampki tylnej. I tu plusik. W ramach trekkingowych i miejskich dosyć często spotykane. Nawet w poczciwym Flamingu od Rometa miałem takie otworki. Całkiem ładnie widać to na tych zdjęciach: http://www.cube.eu/fileadmin/2014/cccc/bike/details/541002/541002-delhiproblackgreygreenman-d13.jpg http://www.cube.eu/fileadmin/2014/cccc/bike/details/541001/541001-delhimetallicredman-d01.jpg http://www.cube.eu/fileadmin/2014/cccc/bike/details/541000/541000-delhiblackgreyblackman-d02.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Małe sprostowanie. Rdza jest wynikiem utleniania się żelazopochodnych i jest specyficzną nazwą korozji. Aluminium również się utleniania czyli koroduje. Nazywamy to pasywacją lub w procesie zamierzonym, najczęściej anodą. Więc akurat w tym wypadku przestrzeliłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Co nie zmienia faktu obalania twierdzenia, ze otwór jest przeznaczony do wprowadzania środka konserwującego, bo takich w przypadku ram alu do środka się nie daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 No to znamy odpowieź Nie sądziłem że te ramy są tak uniwersalne. Te same do rowerów trekkingowych co crossowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Rdza jest wynikiem utleniania się żelazopochodnych i jest specyficzną nazwą korozji. Aluminium również się utleniania czyli koroduje. Nazywamy to pasywacją lub w procesie zamierzonym, najczęściej anodą. Zwracam uwagę na pogrubione słowa. Oczywiście, że aluminium podlega korozji, jest metalem. Ale jak sam napisałeś, jest to pasywacja. Reakcja zachodzi na powierzchni, a powstałe tlenki chronią materiał przed dalszą degradacją, więc jaki sens dodatkowo zabezpieczać wnętrze ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Żeby dalej nie robić offtopa, napiszę krótko. Jesteś w błędzie. Wiem, że się starałeś, wyszedł długi, fajny i mądry post ale w tym wypadku się mylisz. Proces elektrochemiczny pokrywania stopów aluminium warstwą pasywacji nie jest tym samym co korozja tychże w sposób niekontrolowany. Nigdy nie widziałeś "zjedzonego" na wylot alu? Faktycznie w wypadku wnętrza ramy najczęściej nie ma problemu, ale pisanie, że aluminium nie koroduje jest nadużyciem. I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Przyznałem, że alu koroduje i pewnie, że widziałem wyżarte dziury. Nawet ostatnio tutaj, chyba tobo, wrzucał zdjęcia praktycznie sproszkowanej kierownicy. Ale mowa o wnętrzu ramy, która raczej na takie ekstrema nie jest narażona, chyba że ktoś w zimie jeździłby po pas w soli i zupełnie nie dbał o sprzęt. Mam więc nadzieję, że spotkamy się, krakowskim targiem, po środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.