Skocz do zawartości

[sprzęt bagażowy] torba, sakwa na 3 / 4 dniowe wypady za miasto


kjubas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam wszystkich 

 

Czy zakup dwóch sakw pojedynczych na bagażnik jest dobrym rozwiązaniem na kilkudniowoą wycieczkę (być może dwuosobową z tym, że to ja będę służył za osiołka transportowego w głównej mierze)? Sakw na allegro jest co nie miara ale zdecydować się na coś co nie będzie jednorazówką a na dodatek nie wydrenuje mi całkowicie portfela jest laikowi trudno.

 

Przyznam, że zależy mi na pełnej wodoszczelności sprzętu bagażowego, żeby nie okazało się że gdzieś w polu po ulewie 10 minutowej przyjemność wycieczki się zakończyła z powodu braku jakiejkolwiek suchej rzeczy.

 

Bardzo zależy mi na czymś pojemnym, solidnie wykonanym i wodoszczelnym.

 

Znam crosso, sport arsenal. Czy te Arsenalowe z brezentu są dobre? Chociaż jedna sakwa w tej cenie to chyba nie jest najlepszy wybór. 

 

Z racji pojemności podoba mi się taki model ale on chyba nie będzie dobry na dalszą wycieczkę poza dom :

http://www.alpinbike.pl/arsenalsport.php?photo_id=17

Napisano

polecam ci nasze rodzime sakwy crosso dry, zwijane wodoodporne.

Uzywam jednej codziennie od roku (zima takze) nic nie pękło nic si eine przetarlo, ani nie urwało. Przejechalem z nia 5000 km wiec cos tam juz o niej wiem. Materiał daje sie w warunkach polowych łatwo naprawić zestawem naprawczym producenta.

jak masz jakies pytania odpowiem chętnie.

Napisano

Mówimy o tym?

A czy to, że ich środek ciężkości jest dość wysoki nie przeszkadza? Mają sztywne plecy? Jak się zachowuję na dołkach na drodze nieutrwardzonej - nie spadną? 

 

Z tym środkiem ciężkości chodzi mi o komfort podróżowania przy nieco obciążonym bagażniku. Czy to jest w ogóle jakoś do regulowania? 

 

 

http://www.sakwyrowerowe.com.pl/sakwy-rowerowe-zestaw-na-tyl-crosso-dry-big-60l-p-26.html

 

 

Napisano

Podałeś link do Ortleba czyli najlepszych na rynku sakw. To jest Mercedes wśród sakw! Celowo czy przez przypadek?

 

Co do wysokości zawieszenia sakw Crosso to jest wszystko ok. Każda sakwa wieszana na hakach ma mocowanie w podobnym miejscu.

Napisano

Przypadek. Jestem bardzo początkujący i po prostu chodzę po sklepach internetowych i szukam. 

 

Zaletą Crosso jest to że jest też polska i można wspomóc rodzimy kulejący mały przemysł. Mam wrażenie iż Crosso i Ortlieb są podobne. Czym ten drugi wygrywa nad pierwszym? Chyba jedyna rzecz, która może być różnej jakości realnie to mocowanie? Bo sam "brezent" jest chyba ogólnie rzecz biorąc brezentem? 

Napisano

Crosso i Ortlieb są dla laika podobne ale to kolosalna różnica. Jedyna rzecz wspólna to tylko materiał. Reszta to już przepaść.

 

W Crosso system mocujący to ordynarne stalowe haki, które nie mają żadnej regulacji.

 

 

W Ortlebie to przemyślany system z regulacjami . Wystarczy tylko zapoznać się z jego systemem QL1

 

 

W Crosso potrzebujesz specjalnego bagażnika aby zaczepić upierdliwy dolny hak.

Ortlieba założysz do każdego bagaznika nawet najbardziej prostego.

 

Crosso nie posiada wzmocnienia części dolnej.

Ortlieb ma takowe, które zabezpiecza przez przecieraniem się o pręty bagażnika.

 

Element odblaskowy Crosso to mały paseczek.

U Ortlieba to jest wyrażna wielka trójkątna wprasowanka, która przy najmniejszym świetle bije po oczach.

Napisano

A te metalowe haki w Crosso to duża porażka? Widze że jest tam napinający w kontrę pas. Widzę, że pomiędzy te sakwy Crosso można jeszcze położyć na bagażnik "torbę" też Crosso. Taki zestaw  z dorzuconym workiem ma sens przyszłościowo?

 

 

 

Napisano

co do crosso i kompatybilności z bagażnikiem ja mam zwykły bagażnik prod. niemieckiej do 30kg i dolna klamra do niego pasuje, żona ma bagażnik crosso więc też pasuje, ale faktycznie zaczep dolny jest szeroki i nie pasuje do niektórych oczek w bagażnikach, ale ja mam zaczepiony po prostu o poziomy pręt tak jak na filmie. Całość nigdy nie spadła. Dolna część nie jest sztywna, sztywne są plecy, przecieranie się o pręty bagażnika spowodowane jest moim zdaniem nie brakiem sztywnego dołu, co po prostu zbyt luźno napiętą linką. U mnie nie jest ona mocno napięta i sakwa oceira się o pręty, natomiast po tylu km. żadnych przetarć nie ma, ten materiał jest naprawdę bardzo wytrzymały. 

Napisano

 

 

W Crosso potrzebujesz specjalnego bagażnika aby zaczepić upierdliwy dolny hak.

 

Nie zgodzę się. U mnie hak nie mieści się w oczku, ale jak kolega powyżej mam hak zaczepiony o poziomy pręt i wszystko trzyma się jak należy. W przypadku gdy bagażnik nie posiada ani poziomego pręta, ani oczka, wtedy można takie oczko dokupić: http://sklep.probike.com.pl/1250-880-large/Adapter-Crosso-bagaznikow-bez-oczek-.jpg

 

@@kjubas, Crosso Dry Big jest dobrą konkurencją dla Ortlieb'a, przede wszystkim ze względu na cenę i bardzo dobrze spełnia podstawowy wymóg - wodoszczelność. Jednak poziom wyżej - czyli Crosso Expert już nie jest konkurencyjny w stosunku do Ortlieb'a. Jeżdżę na co dzień (do pracy) już trzeci sezon z Dry Big (w różnych warunkach) i nie mam zastrzeżeń. Swoimi sakwami przewoziłem już różne dziwne rzeczy i nie miałem z niczym problemu. Bez systemu QL1 dla się żyć - mimo że to dobry pomysł. Crosso to bezpieczny wybór, z Ortlieba też będziesz zadowolony.

Napisano

Również planuje zakup sakw Crosso lub MSX SLR 55 - czy ten bagażnik ogranie sakwy Crosso 2x30l? czy już rozglądać się za nowym

 

1jpg_eessapx.jpg

 

3jpg_eessapa.jpg

 

2jpg_eessaps.jpg

 

 

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...