Gien Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 Witajcie, W związku z tym, że budowa 29er zaczyna powoli zmierzać ku końcowi, zacząłem się poważnie zastanawiać nad wyborem opon (szerokość 2.1-2.2), które sprawdzą się w następujących warunkach: 60% miejska dżungla / 40% płaskie tereny Mazowsza + ew. jakiś maraton. Zależy mi na niskich oporach toczenia, pozwalających utrzymać sensowną prędkość na asfalcie oraz na przyzwoitym zachowaniu w suchym terenie. Waga - 6xx g lub mniej.Opony docelowo planuję zalać mlekiem. Do wydania nie więcej niż 100 zł za szt. ale wiadomo - im mniej tym lepiej. Wstępnie wyselekcjonowałem: Hutchinson Python Ritchey Shield Comp Maxxis CrossMark WTB Nano Raptor Comp Schwalbe Racing Ralph Geax Saguaro Continental Race King Pierwsze cztery z ww. modeli można dostać już za około 50 zł w wersji drutowanej. Co wybrać?
Lukasz94N Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 Osobiście mogę polecić Crossmarki. Trzeba jednak pamiętać żeby utrzymywać dosyć wysokie ciśnienie by korzystać z centralnie umieszczonych klocków, faktycznie wtedy opory toczenia są bardzo niskie.
Gien Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Napisano 13 Czerwca 2014 Crossmarki to był mój pierwszy typ ale po przeczytaniu kilku opinii zacząłem szukać (lepszej?) alternatywy. Maxxisy podobno dają radę asfalcie ale w terenie jest już bardzo przeciętnie. Prawda? WTB Nano w założonej kwocie tylko drut, co oznacza ~ 700 g masy. Trochę mnie to przeraża chociaż tyle samo ważą zwijane Saguaro, o których widać w większości pozytywne opinie. A co myślicie o Michelin Wild Race ? Dadzą radę w ww. zastosowaniu? Są do kupienia w dobrej cenie: http://www.kupkolo.cz/29-quot-plast-mtb-michelin-wild-race-039-r-29x2-1-kevlar-tubeless-ready_z93115/
Darek14 Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Nie mam porównania z innymi oponam 29", ale jeżdżąc na Race Kingach uważam, że na asfalcie i w suchym terenie spisują się bez zastrzeżeń.
Lukasz94N Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Maxxisy podobno dają radę asfalcie ale w terenie jest już bardzo przeciętnie. Prawda? Szczerze mówiąc poprzednio jeździłem po lasach na semi-slickach (tj. Kenda Kobra - korzenie + piach = ciężka sprawa), a po przesiadce na Crossmarki poczułem się jak w niebie. Nie mam jednak porównania z resztą propozycji.
Lokys Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Ja też oddaje głos na Maxxis'y jako bardzo dobre opony ''dojazdowo-leśne'' - w 29er'ach sprawdzają się wyśmienicie i naprawdę dają rade w lesie, po przesiadce z Geax Aka same plusy.
Gien Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Napisano 13 Czerwca 2014 Szczerze mówiąc poprzednio jeździłem po lasach na semi-slickach (tj. Kenda Kobra - korzenie + piach = ciężka sprawa), a po przesiadce na Crossmarki poczułem się jak w niebie. Nie mam jednak porównania z resztą propozycji. Do tej pory jeździłem na slickach 1.75 więc również w moim przypadku, niezależnie od tego co wybiorę, różnica będzie ogromna. W tej sytuacji być może przeproszę się z Maxxisami. Co było nie tak z Geax AKA ? Maja mówi, ze są ok
Lokys Napisano 16 Czerwca 2014 Napisano 16 Czerwca 2014 Jakoś nie dogadałem się z nimi , pewnie przez moją sporą wagę w zakrętach miałem wrażenie , że przód na tych miękkich wypustkach bieżnika nie jest ''pewny'' i lubi wyjechać na zewnątrz. Opory też nie małe wbrew wyglądowi. Maja....ona pewnie lepiej się z nimi dogaduje
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.