Skocz do zawartości

[opona] wybór do 29er'a


JKX89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Powoli przychodzi okres na wymianę moich opon w 29erze. Chciałbym przejść na bezdętkę (obręcze są tubeless ready). Opony przeznaczone będą do jazdy miasto (asfalt) + lasy (piach/kamienie/etc.). Chciałbym opony w miarę szybkie i lekkie (do 600gr) ale też zdatne w terenie. Mam do wydania około 300zł na opony (jeżeli warto będzie dołożyć te kilkadziesiąt złotych to nie ma problemu).

 

Początkowo myślałem o Race Kingu 2.0 RaceSport ale nie wiem czy ona się nadaje na bezdętke.

 

PS. Jaki system bezdętkowy najlepiej kupić (taśma, zawór, płyn)?

Napisano

Polecam maxiss ikon, zestaw do bezdentki polecam taśma stan' s no tubes, mleko od kolegi z forum 50zl za litr a zawór pasujący do obręczy  i co ważne z możliwością wykręcenia samego wentylka żeby można było dolewać mleka bez demontażu opon.

Napisano

Dzięki za podpowiedź co do mleczka. Okazało się, że kolega kiedyś zakupił je i podzieli się ze mną :thumbsup:

 

Co do opony to Ikon kosztuje ~400zł za komplet gdzie Race King to ~220zł. Jest aż tak duża różnica? No i najważniejsze czy Race King się uszczelni?

 

Może Racing Ralf od Schwalbe? Koszt odrobinę niższy niż Maxxis.

Napisano

Uszczelni sie spokojnie :-) ja ikony kupilem jak wyla promo w bikestacji i zaplacilem w sumie 279 zl wersja 2.2 60tpi i exo 120 tpi. na pewno porównując maxisy do shwalbe to te pierwsze maja grubsze scianki mniej podatne na przerżnięcia przez co sa troche cięższe. Moje odpowiednio 570 i 580g. Mi sie na nich swietnie jezdzi na pewno lepiej niz na saguaro i sa pewne z zakretach, w miare suchych górach takze sobie swietnie radzą.

Napisano

Jw bym brał 3c exo- maja wzmocnione sciwnki boczne (exo). Moim zdaniem nie potrzebna wersja Tr bo nawet najzwyklejsze kevlary 60 tpi swietnie sie uszczeoniaja i jeżdżą na mleku.

Napisano

 nie chwalac sie mam do sprzedania Komplet Ikon EXC 120 tpi kevlar ok 580g, o przebigu ok 300 km  za 150 pln. Na mleku uszczelnily się z pomoca kompresora i trzymaly idealnie cisnienie;)

Napisano

@up nic tylko brac!!! Poważka! u mnie po przebiegu ok 500 km wygladaja jak nowe. Dodam jeszcze ze exo to nie w kij pierdzial wymysł, swietnie działa i w shwalbe juz by bylo widac Oplot kevlarowy na bokach

Napisano

Podepnę się pod temat.

W moim 29'rku kończą się opony Schwalbe Rapid Rob. Obecnie jeżdżę na 2.1. w Mieście spisują się bardzo dobrze, ale gorej jest z terenem. W piaskach grzęzną, na piaszczystych zakrętach szybko tracą przyczepność. Stąd moje pytanie co byście polecili i jaki rozmiar? Myślałem nad Continental Race King z przodu 2.4 a z tyłu 2.2. Co o tym myślicie?

Pozdrawiam.

Napisano

Upewnij się, jaką rzeczywistą szerokość mają Twoje obecne opony, a jaką mają te Continentale, bo Conti mocno zaniża rozmiarówkę. Mam Conti Cyclocross Speed 700x42c (czyli teoretycznie 42 mm), nabite do 5 ba mają niecałe 38 mm.

Napisano

Race king to dobra opona uniwersalna ale ja bałem się wchodzić na nich bardziej pochylony w zakręty, nie mają za bardzo bieżnika po bokach.

Napisano

System exo maxxisa dobrze sie sprawdza, jezdzilem na minionach.

Teraz przeskoczylem na maxxis high roller ll 3c i po pierwszych testach na ET jestem zadowolony.

Napisano

@@GhOsTwrc, podeślij zdjęcia na PW. Wprawdzie zamówiłem już 3C/EXO (powinny dzisiaj/jutro przyjść). Jak się spiszą to mógłbym wziąć na zapas. Jedynie mnie zmartwiłeś tym kompresorem :(, mam tylko pompkę 11Atm.

Napisano

Jeżeli masz pompkę stacjonarna/nożną to zakładasz oponę wkładasz dętke pompujesz tak żeby ładnie wskoczyła opona na ranty felgi następnie spuszczasz powietrze ściągasz oponę tylko z JEDNEJ STRONY, z drugiej opona musi ładnie siedzieć na rancie, wyciągasz dętke wlewasz mleko zakładasz do końca oponę i jedziesz :icon_cool:. Powinieneś spokojnie sobie poradzić. Posmaruj ranty felgi np. Wodą z mydłem wtedy ładnie się ułoży opona.

Napisano

A taki kompersorek podłączany pod zapalniczkę samochodową to bez sensu pewnie? Tak mógłbym kupić, na inny brak mi miejsca.

Napisano

Nie masz stacji benzynowej w pobliżu? Ja bardzo często korzystałem z ich usług :-) podczas uszczelniania. Co do kompresora to on możetakie cisnienie wytworzy ale pierdzac powoli a tu chodzi o mocne podmuchy.

Napisano

Przepraszam za post pod postem ale temat jest dalej aktualny.

 

3C/EXO na mleczku od kolegi z forum po nocce straciły zupełnie ciśnienie. Teraz pytanie czy kupować 3C/EXO/TR (komplet około 400zł :() czy jakąś inną, tańszą gumę?

Napisano

Napompuj do 3,5 atm nalej wody do wanny i wsac koło zebys sprawdził na calej dlugosci gdzie są nieszczelności tam gdzie znajdziesz to skieruj to miejsce w dół i potrzasaj żeby mleko mogło uszczelnić.

 

Spokjnie to pouszczelniasz i nie bedziesz musial kupować nowych opon.

Sprawdź jeszcze czy opona równo weszła na felge.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...