Skocz do zawartości
  • 0

Pomoc rower crossowy 2000 zł+ dla amatora-entuzjasty


Gość Tomasz

Pytanie

Gość Tomasz
Napisano

Witam serdecznie

 

Proszę o pomoc w doborze najlepszego roweru crossowego w tym przedziale cenowym. Pół życia przejeździłem na pieruńsko ciężkim góralu z komunii co zaowocowało bólem kręgosłupa i ślimaczą prędkością na szosie.

Moja wiedza na temat rowerów jest delikatnie mówiąc szczątkowa dlatego przed ewentualnym zakupem postanowiłem poradzić się prawdziwych jednośladowych wyjadaczy czyli was.

Koniec przynudzania, czas na konkrety.

 

Wzrost 187, Waga 90 kilogramów i co ważne w przyszłości mam zamiar dorzucić do tego kolejne 10 czyli maksymalnie 100 kilogramów.

Rowerem zamierzam wozić się po parkach, ścieżkach rowerowych ale także od czasu do czasu lasach. Jeśli chodzi o dystans oraz częstotliwość wypadów początkowo 2/3 razy w tygodniu do 50 km na jeden wypad. Jakiś czas przeglądałem forum i wyłowiłem 4 potencjalnych kandydatów:

 

CELEDON DB o którym mało wiadomo poza tym że fajnie wygląda

MEDANO VANITY VT.3 

VIPER GTS

CROSSFIRE DISC GTS

 

Który waszym zdaniem byłby najbardziej opłacalny? jaka wielkość ramy? Może macie coś lepszego do zaoferowania bazując na własnych doświadczeniach?

Cenowo mogę do 2tyś. dorzucić maksymalnie 500 zł aczkolwiek musi to być coś naprawdę wartego dodatkowych pieniędzy.

 

Z góry dziękuje i czekam na odpowiedź.

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niezłe łowy :) Wyłapałeś w sumie wszystko, na co warto zwrócić uwagę w tej cenie. Przy Twojej wadze zacząłbym już zastanawiać się nad tarczami, bo różnica może być odczuwalna. W takim razie Northec. Jeśli jednak uważasz, że v-brake wystarczy, to Medano albo Viper. Nigdzie nie widziałem DMC Medano, a w wypadku Vipera wynosi ono 140 kg. Poza tym Medano jest odrobinę lepiej wyposażony. Którego byś nie wybrał, będzie dobrze ;)

Gość Tomasz
Napisano

Dziękuje za odpowiedź Shiryu. 

Właśnie powróciłem z obchodu trzech najważniejszych sklepów rowerowych w moim mieście(Kołobrzeg). Niestety panowie na hasło caledon db tylko dziwnie się wykrzywili po czym stwierdzili że nigdy o czymś takim nie słyszeli, taka sama reakcja wystąpiła w przypadku vanity vt.3. W jednym z tych miejsc zaproponowano mi alternatywę w postaci Wheeler Cross 6.3 z 2014 roku. Sprzedawca bardzo chwalił zarówno markę jak i jakość sprzętu w tym przedziale a ja tylko  słuchałem i przytakiwałem. Cena za taką przyjemność wyniosła by mnie dokładnie 2400 zł.

 

http://www.bikesalon.pl/rower-wheeler-cross-6.3-man-2014-kolo-28-czarnyzielony

 

Warto kupić wyżej wymieniony twór na miejscu?, czy jakość komponentów nie odstaje od tego co ma do zaoferowania caledon?. Szczerze powiedziawszy miło by było zakupić towar u siebie z uwagi na ewentualny serwis i przeglądy ale gdyby miało się okazać że mam przepłacić za gorszy jakościowo sprzęt to z czystym sumieniem wybieram kupno przez internet.

 

Napisano

(Heh, coś wolno się w tym dziale pojawiają te posty) Wheeler nie ma tak dobrego stosunku ceny do jakości, ale jest ok. Jedyna potencjalna wada, to brak blokady w amortyzatorze (ale tej nie wszyscy używają). Za to ma bardziej markowe koła.

 

Moim zdaniem spoko można brać, tylko należy mieć świadomość, że to po prostu ok rower za te pieniądze, a nie żadna okazja. Poza brakiem blokady niczym bardziej istotnym się od Caledona nie różni.

Napisano

Miałem dopisać się wcześniej do kilku innych tematów, ale tu na forum co chwila jest podobny post i podobne wymagania pytających (do moich), więc czytałem i nadal czekałem. Ale czas podjąć wreszcie decyzję. Żonie już zamówiłem Lazaro, teraz czas dla siebie. Na początku miałem dylemat czy Cross/Trekking czy MTB. Pozostał Cross/Trekking. Następnie zastanawiałem się nad tarczówkami. Z tego co się doczytałem, wcale nie są mi niezbędne. Tak więc ostatni dylemat (zresztą takie pytanie już ktoś tu zadał ale nie było odpowiedzi) czy kupić Trekking`a i po odpięciu wszystkich dodatków typu bagażnik, błotniki będzie z niego cross, czy kupić cross`a i dokupić do niego bagażnik, lampki itp.
Osobiście skłaniałbym się do crossa, ale wiem, że bagażnik będzie mi od czasu do czasu potrzebny.
A znów nie widzę np tego http://www.unibike.pl/expeditiongts.html jako cross z tą kierownicą. No ale pewnie można wymienić w sklepie przed zakupem. Tylko czy geometria ramy też nie jest inna?

Bardziej chodzi mi o to czy rowery cross`owe są przygotowane/ spasowane pod bagażniki, błotniki, czy mogą być jakieś problemy z montażem. Bo i coś takiego czytałem w internecie.

Chociaż pewnie jak kupię Vipera i bagażnik ze sklepu Unibike to powinno raczej wszystko grać.
Tyle że Northec CALEDON DB też fajnie wygląda i jakbym się na niego skusił, to żeby potem nie trzeba rzeźbić w ramie w celu zamontowania dodatków.

Wiem że niejaka odpowiedź na to wyżej była, ale proszę jeszcze raz dokładnie wyliczyć co jest na + i - w tych 2 egzemplarzach:

http://www.unibike.pl/vipergts.html
http://allegro.pl/rower-krossowy-northtec-caledon-db-alivio-tarcze-i4324009415.html

Staram się już jak najbardziej zawęzić liczbę modeli, bo człowiek powoli głupieje zamiast stawać się bardziej świadomym.

Gość Tomasz
Napisano

Dziękuje za odpowiedź. Po przeczytaniu twojej wypowiedź zdecydowałem się na o 400 zł tańszego caledona zamawianego przez internet. Zdaje sobie sprawę że to żaden luksus lecz żywię nadzieję że spokojnie przejeżdżę na nim kilka lat w przeciwieństwie do roweru z hipermarketu. Moje ostatnie najważniejsze pytanie dotyczy rozmiaru ramy.

Wzrost 187, odległość pomiędzy podłożem a kroczem wynosi 90 cm. Zastanawiam się między rozmiarem 21 a 23 i z uwagi na to że nie będę miał okazji przetestować roweru osobiście przed zakupem prosiłbym o pomoc w tym temacie.

Napisano

W Viperze chyba nie dasz pełnych błotników. Muszą być oczka na dole amortyzatora po obu stronach. Widzę takie w Caledonie, ale w Viperze chyba nie.

 

A co do bagażnika to do większości crossów się da zamontować, błotniki najczęściej stanowią większy problem.

 

Ogólnie sprawa jest dość prosta:

 

- wyraźnie częściej chcesz jeździć na szybko i lekko bez dodatków, a dodatki tylko na specjalne okazje - bierzesz crossa

- jednak te wszystkie dodatki będą ci się przydawały na co dzień - bierzesz trekkinga

Napisano

Czyli dobrze wstępnie wybrałem crossa. Bagażnik tylko okazjonalnie.

A na drugą część pytania mógłbyś mi odpowiedzieć? Z tego co tu czytam, to raczej można Cię uznawać za bardzo dobrego znawcę tematu. Który z tych 2 rowerów wziąłbyś dla siebie (czysto teoretycznie przyjmując że potrzebujesz crossa do jeżdżenia po asfalcie na trasy do około 50 km) patrząc na ich podzespoły i możliwości. Czy może MEDANO VANITY VT.3 ?
Pozwoli mi się to jedynie zasugerować, bo i tak pewnie jeszcze coś wynajdę przez najbliższe 2 dni co mi znów namiesza. Jeśli można to co jest lepsze a co gorsze w tych 2 rowerach.

 

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.  Czy tu http://www.bikeland.pl/rower_northtec_caledon_db_28__2014.html jednak ta rama nie ma lepszego dla mnie kształtu. Już w innym poście pisałem, że mam krótkie nogi i dobierając ramę tylko do wzrostu mogę walnąć kroczem w rurkę przy zeskoku z siodełka. Tu jest jakby inny kąt i rura idzie niżej siodełka.

Niestety nie mam gdzie przymierzyć się do tych rowerów.

Napisano

Wziąłbym tego, który by mi się bardziej podobał :) Oba są bardzo dobre. Jeden ma hamulce tarczowe, a drugi lepszy amortyzator z blokadą, którą można załączyć też w czasie jazdy, a nie tylko na postoju. Nie mam pojęcia co lepsze, pewnie zależy od prywatnych preferencji.

 

Na ramach też się nie znam, więc tylko tyle ile jest w tabelkach w necie. Masz przecież tabelki, w których potrzeba jest długość twojej nogi, zmierzenie jej powinno pomóc w nie-wiszeniu kroczem na rurze :)

 

A co do pochyłu górnej rury, to zwróć też uwagę na fakt, że różne rozmiary mają różny pochył tej rury, więc warto by było wiedzieć jaki rozmiar jest na zdjęciu.

Napisano

No tak tylko z tabelek (dla rowerów miejskich/ trekkingowych) to mi wynika że dla wzrostu 170 to jest rama 19" a dla długości nogi 73cm rama 18". Problem w tym że ramę 18" widzę tylko w MEDANO. Northec i Unibike mają tylko 17" i 19". Jak pisałem nie mam gdzie się do ich ram przymierzyć i nie wiem czy te 19 " to nie będzie za dużo, a chyba brałbym jednego z tych dwóch. 

 

A pomijając amortyzator i tarcze czy reszta osprzętu jest rzeczywiście porównywalna? I jeszcze jedno. Jak wygląda sytuacja z DMC w Northec`u? Gdzie to znaleźć. Bo myśląc o bagażniku to i myślałem o foteliku dla dziecka.

 

No to może jeszcze jedno -mam nadzieję ostatnie- pytanie. Biorąc pod uwagę zwiększenie ciężaru (dziecko) to co mi się bardziej przyda podczas wypraw po "równym" , hamulce tarczowe czy amortyzator jak w Viperze?

Napisano

Przy wzroście 170cm i nodze ~72cm w medano 18" dotykam jajkami ramy. Tragedii nie ma, ale myślę, że przy 17" byłoby o wiele bezpieczniej.

Napisano

W Viperze chyba nie dasz pełnych błotników. Muszą być oczka na dole amortyzatora po obu stronach. Widzę takie w Caledonie, ale w Viperze chyba nie.

 

Da się zamontować pełne błotniki.

Napisano

Hmm, sprytne i korzystne, że w tych amortyzatorach te dziury są akurat tam, może one tam specjalnie pod pręty? Bo w innych modelach te dziury rozłożone są bardziej losowo, a tu idealnie. Mi się wydawało, że gdzieś czytałem, że to jakaś tam pozostałość po procesie technologicznym, która nie ma żadnej funkcji. Ale może coś pomieszałem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...