Skocz do zawartości

[V-brake] Brak luzu między felgą a klockami


tomeq77

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

A nie masz czasem klamek od cantileverów?

 

Ten rower ma już jakieś 22 lata (Romet Canyon).

Klameczki mam takie:

th_DSC_1085_zps5d4e81db.jpg

 

a jakiś czas temu z tyłu założyłem v-brakei jak na zdjęciu.

Klamek nie zmieniałem.

Czyżby w tym tkwił problem?

 

 


Czy mi się wydaje, czy brakuje fajki?

 

Oj, brakuje, brakuje.

A potrzebna jest ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w tym. Klamki cantilever i szczęki v-brake nie gadają ze sobą. Właśnie w tej konfiguracji aby to jako tako hamowało trzeba ustawić klocki bardzo blisko obręczy a i tak efekt jest mizerny. Niestety, albo wrócisz do szczęk canti albo powinienes wymienić klamki na te z systemu v-brake.

 

Tu masz więcej jeszcze na ten temat

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/103741-hamulce-cantilever-v-brake-czy-to-bedzie-hamowalo/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano · Ukryte przez mrmorty, 11 Czerwca 2014 - Brak powodu
Ukryte przez mrmorty, 11 Czerwca 2014 - Brak powodu

Ożenek klamek od canti z v-kami skutkuje tym, że ma się bardzo mocne heble bez żadnej modulacji. Czyste 0-1. Spowodowane jest to tym, że przełożenie klamek od canti jest dużo większe niż klamek do v-ek. I inny uciąg linki.

"Shimano stworzyło potwora" tak właśnie pisano o pierwszych v-kach (mimo, że to nie Big S je wymyśliło, ale ono je spopularyzowało). Chodziło o możliwe jeszcze do spotkania heble z ramionami jak w v-kach ale z klockami od canti, dokładnie takich jak widAć na zdjęciu autora tematu.

Co zrobić?

Primo, jak już wspomniał @Dasaj, fajka.

Secundo klocki trzeba bardzo dokładnie ustawić tak, aby z obu stron rafki były pod tym samym kątem i w tej samej odległości od rafki.

Tertio, śruby regulacyjne ramion, jeśli w ogóle są, ustawić tak, aby ramiona były w tej samej odległości od rafki. (NAJPIERW USTAWIĆ KLOCKI).

Trochę czasu to zajmuje. A efekt? Mizerny. Najpierw wciska się klamkę i nic a potem max siły (możliwej do uzyskania).

Co zrobić? No cóż, klamki do v-łek to około 25 zł, np te

 

http://allegro.pl/dzwignie-klamki-hamulca-v-brake-alu-i4297415298.html

 

a heble kolejnych 54 zl, np te

 

http://allegro.pl/shimano-hamulec-altus-br-m422-v-brake-przod-cr-i4240203494.html

 

Wszystko to należy zmontować poprawnie i cieszyć się dobrymi heblami.

 

 

 

 

.

 

 

Odnośnik do komentarza

Ożenek klamek od canti z v-kami skutkuje tym, że ma się bardzo mocne heble bez żadnej modulacji. Czyste 0-1. Spowodowane jest to tym, że przełożenie klamek od canti jest dużo większe niż klamek do v-ek. I inny uciąg linki.

"Shimano stworzyło potwora" tak właśnie pisano o pierwszych v-kach (mimo, że to nie Big S je wymyśliło, ale ono je spopularyzowało). Chodziło o możliwe jeszcze do spotkania heble z ramionami jak w v-kach ale z klockami od canti, dokładnie takich jak widAć na zdjęciu autora tematu.

Co zrobić?

Primo, jak już wspomniał @Dasaj, fajka.

Secundo klocki trzeba bardzo dokładnie ustawić tak, aby z obu stron rafki były pod tym samym kątem i w tej samej odległości od rafki.

Tertio, śruby regulacyjne ramion, jeśli w ogóle są, ustawić tak, aby ramiona były w tej samej odległości od rafki. (NAJPIERW USTAWIĆ KLOCKI).

Trochę czasu to zajmuje. A efekt? Mizerny. Najpierw wciska się klamkę i nic a potem max siły (możliwej do uzyskania).

Co zrobić? No cóż, klamki do v-łek to około 25 zł, np te

 

http://allegro.pl/dzwignie-klamki-hamulca-v-brake-alu-i4297415298.html

 

a heble kolejnych 54 zl, np te

 

http://allegro.pl/shimano-hamulec-altus-br-m422-v-brake-przod-cr-i4240203494.html

 

Wszystko to należy zmontować poprawnie i cieszyć się dobrymi heblami.

 

 

 

 

.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co kombinować, skoro najtańsza klamka pod v-brake kosztuje 10-15 zł i temat załatwi? Powinno się stosować sprzęt dedykowany a nie kombinować z dwóch różnych systemów. W hamulcach coś takiego jak modulacja jest niezmiernie ważna. Wyobraź sobie samochód który hamuje na maksa od lekkiego trącenia pedału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jakoś nie chce mi się w to wierzyć. te co mam teraz albo na stałe stykają się z felgą, albo siła hamowania jest bardzo mizerna.

Ale pożyjemy - zobaczymy.

 

Małej wiary z ciebie człowiek. Już Ci tłumaczyli czemu masz słabą modulację. Kup sobie te zaproponowane Altus'y i do tego klamki z grupy Acera czy Alivio i ciesz się z jazdy. Mam dokładnie takie same i na szosie hamowanie mam wzorowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...