Skocz do zawartości

[rower] Giant Rove Disc 0 czy Kross Lea F7 bądź B3


burnthefloor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Proszę o pomoc w wyborze roweru. Od jakiegoś czasu wałkuję temat rowerów w internecie i co chwilę znajduję nowe modele, które mnie interesują.

Tak więc, który patrząc na całokształt możecie polecić?

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Giant Rove Disc 0 - http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rove.0.disc/17705/74050/#specifications

Kross Lea F7 - http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-femi-line/lea-f7

Kross Lea B3 - http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-femi-line/lea-b3

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Jeszcze nic nie kupiłaś? ;) Sezon Ci ucieknie, jak tak dalej pójdzie ;)

 

Z wymienionych... Każdy jest inny. I nie chodzi mi o specyfikację, a o przeznaczenie. Jeśli szukasz roweru, który będzie służył do jazdy po asfalcie i terenie, to albo bierzesz crossa (jeśli asfaltu będzie więcej niż terenu, a sam teren niezbyt wymagający), albo MTB (jeśli terenu będzie więcej niż szosy). Jeśli padnie na MTB, to opcje są aż trzy uzależnione od Twoich oczekiwań i... wzrostu.

MTB na kołach 29" (jak Lea B3) to spore bydlę, więc przydałoby się, żebyś miała ze 170-175 cm wzrostu. Ważna jest tu osobista przymiarka, bo wiele osób skarży się, że 29er jest strasznie mało zwrotny (źle dobrana geometria). Zaletą tego rozmiaru koła jest wybieranie mniejszych nierówności i niezła jak na MTB sprawność na asfalcie.

 

Jeśli asfalt to tylko niedogodność niezbędna, żeby zanurzyć się w teren, to dopiero wtedy ewentualnie możesz pomyśleć o MTB z kołami 26" (Lea F7) lub 27,5". Na szosie przegra okrutnie z crossem, a nawet z 29erem, ale w terenie będzie odczuwalnie zwinniejszy. 26" to starszy standard, producenci się z niego wycofują, więc rowery są tańsze i lepiej wyposażone, ale z czasem coraz trudniej będzie o dobre części do nich.

 

No i teraz zasadnicze pytanie: czego potrzebujesz? ;)

Napisano

Nie kupiłam, bo wyjeżdżam za miesiąc i jeśli padnie na Gianta to kupie go już na miejscu :P 

Nie zauważyłam, że te Krossy to mtb....byłam w sklepie krossa i właściciel powiedział mi, że to są rowery crossowe także chyba się nie zna za dobrze :P

Ja będę jeździć po asfalcie ale też chciałabym, żeby rower dawał sobie radę z leśnymi ścieżkami. No mam dylemat...te opony w rowerach mtb mnie troszkę przerażają, boję się, że będą oporne. 

Napisano

Jeśli nie planujesz nic poważniejszego niż ścieżki w lesie, to na MTB nie masz co patrzeć, bo cross spokojnie da radę. Giant, tak jak Ci wcześniej pisałem, to fajny sprzęt, zwłaszcza jeśli dorwiesz go za mniej niż 3000 zł. Jeśli Kross wchodzi w grę, to rozejrzyj się za Evado 5.0 lub 7.0 z 2013 r. Ten drugi ma już powietrzny amortyzator, co daje mu dużą przewagę nad Giantem.

Napisano

Shiryu dzięki! Jednak naszły mnie pewne wątpliwości. Wczoraj odwiedziłam pewien salon rowerowy i rozmawiając z właścicielem dowiedziałam się, że jeśli waham się pomiędzy rowerem crossowym a mtb (wczoraj jeździłam na swoim mtb - model już dziadek niestety, po ścieżkach, polach i lasach przy plaży na trasie Ustka-Orzechowo i muszę przyznać, że chwilami miałam trudności na kołach mtb 26') to najlepszym rozwiązaniem byłoby kupno roweru mtb o kołach 29' i dokupieniu po prostu opon crossowych, które będę mogła zmieniać. Powiedziano mi, że do crosówki nie mogłabym wsadzić opon mtb gdyż są zbyt grube i nie mieściłyby się w ramie itd, natomiast na odwrót jak najbardziej - czy to możliwe? :)

Napisano

Opony rzeczywiście zawsze można zmienić, a na jaką to zależy od paru czynników. Z jednej strony mamy szerokość obręczy. Wiadomo: jak obręcz wąska, to nie pozwoli na założenie szerszej opony i odwrotnie: szeroka obręcz nie pozwoli na założenie wąskiej. Drugim czynnikiem jest ilość miejsca w widełkach. I teraz przykładowo: w moim Kandsie wejdzie opona o szerokości maks. 1,75" (czyli ok 45 mm, oznaczona będzie jako 700x45 albo 700x1,75). Jak czytam wątki o 29erach, to wychodzi na to, że nie nie da się w nich zamontować opony węższej niż 700x2.0 (jak się mylę, to niech mnie ktoś poprawi, bo 29ery to nie moja specjalność ;) ). Wychodzi na to, że musisz więc wybrać, czy bardziej potrzebujesz roweru na szosę (wtedy lepsza będzie jednak węższa opona), czy w teren? Jak na szosę i okazjonalnie w teren, to jednak lepszy będzie cross. Możesz mu wymienić oponę na bardziej terenową i zdziwisz się, jak dziarsko sobie skubany poradzi ;) Jeśli jednak asfalt to tylko chwilowa niedogodność na drodze do pełnego szczęścia (czyli piachu, błota, korzeni i innych takich atrakcji), wtedy rzeczywiście zdecydowanie lepiej wziąć 29era.

 

Oprócz opon rowery te różnią się geometrią i doborem przełożeń. Cross ma więcej przełożeń twardszych, szosowych i tam też jest szybszy. 29er z kolei łatwiej poradzi sobie w trudnym terenie (jego bieg 1x1 będzie dużo bardziej "miękki" niż crossa).

Napisano

Ja powiem tak. Jest sporo ludzi, którzy rower biorą na bardzo serio, są bardzo zorganizowani, chcą być jak najbardziej efektywni i mają na przykład dwa zestawy opon, czy kół do różnych zastosowań.

 

Ale dla normalnego śmiertelnika? Takie wymienianie znudziłoby mi się po drugiej wycieczce (przy kołach, a co dopiero oponach). Komu by się chciało? I co więcej, kto jest w stanie przewidzieć, gdzie mu się będzie chciało skręcić i jaka nawierzchnia tam będzie?

 

Biorę ewentualnie pod uwagę, że ktoś jeździ sezonowo w miejscach o dużych różnicach - np. większość roku głównie po asfalcie, a potem wakacje w górach. Ale tak na co dzień? No nie wiem, może się mylę i autorka będzie się chciała za każdym razem w to bawić...

 

Swoją drogą, czy ja w Galerii forum nie widziałem crossa Kands Maestro z wielkimi terenowymi oponami 29x2,2 ?


Edycja:

 

Dobrze pamiętałem z tymi oponami:

 

http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/3460-kands-maestro/?tab=images

Napisano

 

 

Swoją drogą, czy ja w Galerii forum nie widziałem crossa Kands Maestro z wielkimi terenowymi oponami 29x2,2 ?
Gdzie tam są opony 2.2"? W opisie widzę Smart Samy 1,6", a na zdjęciach jeszcze fabryczne CST ;)

 

Poza tym pełna zgoda ;)

Napisano

Ech, no trzeba się trochę wysilić i przejrzeć wszystkie fotki w tym Garażu, a nie tylko pierwsze lepsze :P

 

Są tam wielkie jak koła od traktora Geaxy i to z paru ujęć :)

Napisano
I teraz przykładowo: w moim Kandsie wejdzie opona o szerokości maks. 1,75" (czyli ok 45 mm, oznaczona będzie jako 700x45 albo 700x1,75)

Ojciem Panie, "ździebko" niedoszacowałeś ;) tam się zmieści, dużo, dużo więcej.

 

 

Gdzie tam są opony 2.2"? W opisie widzę Smart Samy 1,6", a na zdjęciach jeszcze fabryczne CST ;)

W opisie 28x1,6 zgoda bo właśnie na takich teraz jeżdzę i są to Smart Samy ale tak jak @@Tadeus, wspomniał w galerii masz Maestro na Geax Saguaro 29x2.2, na których w ubiegłym roku trochę jeździłem.

Napisano

A to sorry, moje niedopatrzenie. Inna rzecz, że gdzieś tu na forum czytałem, że ktoś próbował i nic większego nie wejdzie. No nic, grunt, że się autorce tematu parę rzeczy rozjaśni przy okazji :)

Napisano

Dziękuję Wam wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi! :)

Zdecydowałam się na rower mtb. Teraz pozostaje kwestia jaki :) wyczytałam tutaj na forum, że krossowe ramy niestety mają tendencje do pękania..Niestety w Anglii nie znalazłam żadnego salonu prowadzącego krossy, jedynie na wysyłkę - więc nie widzi mi się sytuacja, że pęka mi rama i rower muszę Bóg wie gdzie odesłać. 

Jeśli chodzi o Gianty, to z wielu salonów dostałam ciekawe propozycje np. gratis 10% wartosci roweru do wydania na akcesoria, w innym 3 lata bezpłatnego serwisu - cokolwiek się nie stanie, naprawiają za darmo - to chyba jest opcja która mnie bardziej przekonała. Jednak...nie ma w tym roku modelu Gianta mtb, który powalił by mnie na kolana designem  :P co tu dużo rozprawiać, jestem kobietą i patrzę również na wygląd roweru :) ale jakbym miała wybierać to:

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.1/17697/73835/#specifications

Znalazłam model Avanti, jednak nie wiem czy firma ta jest firmą dobrą w produkcji rowerów czy nie:

http://www.realcycles.com/m1b0s311p4327/AVANTI_Aggressor_29_2_2013 - no i te przerzutki SRAM - kompletnie nie znam się na ich hierarchii, bo w shimano to wiem, że najlepiej brać Deore :P

Moongose - http://www.mongoose.com/gbr/salvo-sport-29 lecz chyba również tylko na zamówienie, będę jeszcze szperać..

Felt - http://www.tredz.co.uk/.Felt-Nine-50-Mountain-Bike-2015-Hardtail-MTB_71812.htm jedyne co mi się nie podoba to, że miejsce spawań nie są wygładzone, jak to już bywa w rowerach za tę cenę.

Saracen - nigdy nie słyszałam o tej firmie, a Wy? - http://www.saracen.co.uk/bikes/trail/mantra-trail - jedyny minus - koła 27,5.. :(

Specialized - http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/rockhopper/rockhopper-29#specs - czy warto wydać 3 tysiące za rower na osprzęcie alivio/acera? czy już lepiej dołożyć do tego http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/rockhopper/rockhopper-comp-29#specs

Scott - http://www.scott.pl/product.php?id_cat=912&id_prod=5127 - chyba jedyny, który ma amortyzator z funkcją Pop-Lock ze wszystkich pozostałych

Trek - http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber_29/x_caliber_8_e/# - jedynce co mi się nie podoba to rama zbudowana z cienkich rur, wyglądają jakby zaraz miały się połamać

Kona - http://www.konaworld.pl/menu,90,kahuna

 

Wszystkim którzy przetrwają przejście przez moją odpowiedź wraz z porównaniem rowerów i wyrażeniem swoich opinii - z góry dziękuję!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...