Skocz do zawartości

[rower]kupno/zmiana części roweru giant cypress SE na rower fitness/bardziej profesionalny cross


Assasinenha

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam posiadam rower Giant Cypress SE już  od 4-5lat. Ostatno wymieniłem w nim koła ( na wzmacniane stożkowe)  i przy okacji tylni wolnobieg 7 - rzedowy na kasete 8-rzedową. Jadnak niedłogo po wymianie tych części stwierdziłem że tak na parawde to jezdżę po  miescie, jakiś ściezkach lesnych, czasami wybiorę się na jakomś dłuższą wyprawę. Dlatego chciałbym mój rower przerobić bardziej w kierunku fitness( dotatkowo wyprostowana pozycja często utrudnia jazdę - siodełka już wyżej podnieśc się nie da, kierownica jest pod kątem 90 stopni). Czy w zwiazku z tym ktoś mógłby mi doradzić czy inwestować w sprzęt który  posiadam( musiałbym na pewno wymienić opony i hamulce bo już się  nie nadają do użytku) czy jednak lepiej kupić jakiś rowerek jakos do 2000zł?

Napisano

Podaj rozmiar ramy i swój wzrost bo tu chyba jest problem z tym rowerem, że jest za mały

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Witam,

 

jeśli to taki rower: http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=373&kr=2009 to zmiana opon czy np. zakup sztycy z offsetem, celem wydłużenia odległości do kierownicy, praktycznie nic nie zmieni. Nie przeskoczysz geometrii tej ramy. Sportowy to on już bardziej nie będzie.

 

Tak to dokładnei taki jak podałeś w linku. Czyli z niego już raczej cieżko( ze wzgledu na ramę ) bedzie wyciągnać lepiej za czymś bardzeij sportowym się rozejrzeć? Mój wzsost 180cm rozmiar ramy to M - więc to jest chbya ok..

Napisano

Mam taki typowy rower fitness tj Specjalized Sirrus Sport i mogę dac Ci taka rade, ze taki rowerek na miasto się nie będzie nadawal. Jest za twardy. Ja zaraz po zakupie wymieniłem opony z fabrycznych 700x28c na 700x35c firmy Schwalbe Sammy Slick. Komfort jazdy poprawił się znacząco, opony nadaja się na ubita scieżkę w lesie jak i na asfalt. Jezdzi się teraz wystarczająco dobrze nawet po gorszym asfalcie. Także na asfalcie sa chyba szybsze niż te firmowe. IMHO polecam te opony. Za rower zaplacilem 2tys ale... przywieźli goly, nawet podnóżki nie miał. Jak zaczalem dokladac to zrobilo się ponad 3tys. lemondka, bagażnik, błotniki, licznik, siodełko (260zl bo fabryczne do siedzenia się nie nadawalo), podnóżka itd. to tez weź pod uwagę. Zwroc uwagę na naped, bo ja mam nowy a już i to musze wymieniac. Rower dość drogi a powsadzane najtańsze komponenty. Mnie to nie przeszkadza bo jezdze amatorsko i dobrze wyregulowane dzialaja poprawnie, ale... korba to 48/36/26 to takie MTB mi wcisnęli. Jak kupowałem to kompletnie się na tym nie znalem i teraz jak przekraczam jakies 24km/h i musze wrzucać na najwieksza zebatke (blat?) no to i z tylu musze zredukować a ze jezdze tak pomiędzy 22 a 26 to ciagle wachluje tymi manetkami. Teraz wiem, ze powinienem mieć 48/38/28 na to tez zwracaj uwagę. No i warto jeszcze dodac, ze tez mam 180cm wzrostu i wzialem rame L. Jest naprawdę super, w tym rowerze to najwieksza zaleta ta rama. Z duza rama o wiele bardziej komfortowo się jeździ po długich pustych i prostych drogach. Z tego powodu zmieniałem rower bo wcześniej miałem M

Napisano

Tak to dokładnei taki jak podałeś w linku. Czyli z niego już raczej cieżko( ze wzgledu na ramę ) bedzie wyciągnać lepiej za czymś bardzeij sportowym się rozejrzeć? Mój wzsost 180cm rozmiar ramy to M - więc to jest chbya ok..

 

M-ka, czyli chyba 18 cali. Przynajmniej obecnie tyle ma. Nawet gdyby przyjąć, że optymalne byłoby dla Ciebie 19 cali to i tak odczucia miałbyś podobne. Cypress to po prostu rower, który został stworzony do spokojnych przejażdżek po mieście, dla relaksu i po przysłowiowe bułki. Specjalnie miał zapewniać mocno wyprostowaną pozycję.

 

Osobiście uważam, że po przesiadce z takiego Cypress'a wygodniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie cross niż fitness.

Napisano

 

 

48/36/26 to takie MTB mi wcisnęli
 Masz normalną korbę trekkingową. Największe blaty w MTB mają 44T i powoli są wycofywane na rzecz 40T. 48/38/28 to starszy standard, teraz już rzadziej spotykany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...