Skocz do zawartości

[suport] Dobór suportu do korb SLX


3nadel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. 

 

W 1000 km zajechałem swój suport na octalink (BB-ES25) w Unibike Flite 29. Czas na wymianę. Postanowiłem zainwestować w cały mechanizm korbowy. Początkowo chciałem XT, ale po przeczytaniu kilku tematów doszedłem do wniosku, że SLX również się nada. Teraz tak - czytałem, że w SLXie jest słaby suport. Sam ujeżdżałem przed dwoma laty Deorki M590 i po 3000 już zaczęło coś strzelać, zaś po 6000 było to nie do wytrzymania, dlatego wierzę w tą opinię. Dlatego też prosiłbym Was o dobór suporty do tych korb:

http://allegro.pl/korba-slx-nowa-i4319147035.html

Dlaczego konkretnie te? Ponieważ nie widzę nigdzie indziej 3-rzędówki z blatem 44T, a tyle własnie mam i wydaje mi się to odpowiednia ilość do mojego stylu jazdy (na 42 pewnie bym stracił, a 48T to raczej za dużo do 29era). Czytałem też o suportach do których można dokupić same łożyska (nie uśmiecha mi się oddawanie suportu od Shimano do tokarza w celu pogłębienia misek) i taki też chętnie bym zakupił. Coś porządnego Panowie. Ważę ponad 90 kg, śmigam w SPD po górkach oraz na asfaltach z prędkościami ponad 30 km/h, więc musi być to wytrzymałe (nie musi natomiast być lekkie).

Napisano

Mam cały napęd 3x9 więc... wymiana manetki od razu, bo to tylko Alivio. Po za tym 40 zębów mi nie wystarczy, musiałbym jeździć na 8/9 po płaskim, a ja uwielbiam zestrojenie 4-5-6-7, są wprost idealne dla mnie właśnie przy 44 zębach z przodu. Jak bym mógł skonfigurować sobie korbę 44-32(34) to spoko, bo młynka i tak nie używam zbyt wiele (choć już się przydał), ale to nie miało by dla mnie większego sensu. W tej chwili chodzi mi o możliwie wytrzymały mechanizm korbowy. Liczę, ze te SLXy serio nie odbiegają od XT po wymianie suportu na porządny (tak pisaliście w różnych tematach)?

 

Panowie, co powiecie o tym:

http://ctbike.pl/swiss-comp-zestaw-lozysk-bsa-czarny.html

Można w tym zmieniać łożyska w razie potrzeby bez problemu?

Napisano

Mylisz pojęcia. Sama korba i jej blaty to jedno a suport to drugie. Wiadomo, że najtrwalsze są blaty stalowe a takich nie dostaniesz w korbach z osiami zintegrowanymi. Potem to i owszem bo można do tej SLX'a wstawić blaty stalowe z Alivio. Suporty Shimano wcale nie są takie złe jak się sądzi zresztą jak zajechałeś po 1kkm takie coś jak BB-ES25 to nie mamy o czym rozmawiać. Przebiegi natomiast na tych zintegrowanych jakie miałeś są dość dobre więc nie spodziewaj się cudów. I jeszcze jedno na korbie z blatem 42T w zasadzie nic nie tracisz.

Napisano

Nie mylę pojęć, spokojnie, wiem że blat to co innego niż suport. Z wymianą blatu się po prostu liczę, natomiast suport chciałbym mieć "na trochę", a wymieniać w nim tylko łożyska. Alivio nie wchodzi w grę, musi być ogień.

 

BTW, czyli nie przejadę 10 kkm na korbie i suporcie mieszczących się w 600 zł? To nie fajnie... 

 

Nic nie tracę mówisz? Myślę, że te 2 km/h mi odejdą przy takiej wymianie. Kiedyś wskoczyłem z 44 na 48 (przy 26 calach) i różnice były odczuwalne.

Napisano

Alivio to miałem na myśli wyminę blatów jak stare ewentualnie padną. Część osób tak robi bo im za szybko kompozytowe zębatki znikają i to w sprzęcie z grube tys. Co do suportów w korbach zintegrowanych to wiadomo jaka jest mniej więcej ich żywotność. Nie chcesz Shimano to kup Accenta. Tu się łatwiej i taniej wymienia same łożyska.

 

Cztery zęby to nie dwa. Jak lata przelatałem na korbie z blatem 42T i to z kasetą 7 rz a co tu mówić o kasecie z większym stopniowaniem jak 9-10ka. Poza tym już coraz gorzej z dostaniem korb 3 blatowych na 44 zęby. Siłą rzeczy ci co zeszli niżej te dwa zęby nie czują dramatu. Ale puki jest opcja taką kupić to bym się nie zastanawiał.

Napisano

Na moją maszynę nie żałuję kasy a nawet jak trzeba szastam ale jeszcze nie mam żle w głowie aby za suport dawać tyle kasy. Bierz Accent'a i nie wydziwiaj bo łożyska jak coś kosztują parę zł.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...