jasinski21444 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 A ja sprawdzałem w.w możliwość i nie pykło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Maiłeś kiepski klucz wyraźnie, bo oba i wpust w wolnobiegu i w lockringu są tej samej średnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Ale ząbki są innej szerokości. Klucz do kaset wejdzie w wolnobieg, ale na odwrót już nie. Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Czytałem trochę na ten temat. Można naprostować, pytanie na jak długo. Czy potem tarcza nie wraca do swojego położenia? Poza tym, powiedzmy, że nie mam warunków, żeby to zrobić samodzielnie. Warunkami do samodzielnego naprostowania tarczy są najczęściej Twoje własne palce. Z pewnością je posiadasz Mnie wystarczają dwa - wskazujący i kciuk, więc pięć będzie bardziej niż nadto. To najtańszy zabieg którego można użyć do zredukowania problemu. W najgorszym przypadku kupisz nową tarczę - która też prosta może nie być To dla przestrogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Właśnie dotarła do mnie tarcza SM-RT67. Liczyłem, że dotrze idealnie prosta. Tak dobrze nie jest. Trochę bije, mniej niż poprzednia, ale jednak. Tak czy siak kwestie wizualne poprawione:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 To dość częste zjawisko. Jedna moje SM-RT76 też miała lekkie bicie. 6km zjazdu i idealnie prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Po jezdzie probnej stwierdzam ze sila hamowania jest troche mniejsza. Zamiast szurania jest dzwieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shift Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Tarcza musi się dotrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 (edytowane) Też tak myśle, więc jestem względnie zadowolony. Przejechałem swoja trasę i prędkość maksymalna wyższa, średnia i w ogóle mniej szarpany wykres prędkości od czasu:) Tamta tarcza musiała sporo ocierać Edytowane 26 Czerwca 2014 przez adamura88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Jeszcze jedno pytanie z cyklu lamerskich:P Jak długo tarcza się będzie docierać? Trochę nieswojo się czuję lawirując wśród ludzi i jednocześnie emitując tak nieznośny dźwięk:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Tarcza dotrze sie nie prędzej niż za jakiś czas i ten czas nie będzie ani krótszy ani dłuższy. Jednak można sprawić by był krótszy w tym celu przeciera się papierem i tarczę, chyba ze jest nowa i klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Nie mogłem się doczekać dotarcia się tarczy i jej trochę pomogłem prostując palcami. Pomogło:) Co ciekawe okazało się, że od samego początku miałem żywiczne klocki i pomimo to na starych tarczach SM-RT30 hamowało bardzo dobrze. Teraz hamuje się inaczej, trzeba mocniej dociskać klamkę. PS. Mam wrażenie, że pomimo zastąpienia giętej kierownicy prosta, obniżenia jej i wyciągnięcia siodła do tyłu nadal mam pozycje zbyt pionową. Przesiadka z Meridy TFS 400 2010" z ramą TFS 900 2009". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 (edytowane) Kolejny problem.. ech...Musiałem wymienić dętkę w przednim kole i po założeniu z powrotem koła, znów tarcza zaczęła szurać.Długo nie udawało mi się ustawić zacisku, aż doszedłem do momentu, gdy tarcza nie ocierała, ale słychać było rytmiczny głośny, intensywny brzdęk ( raz na jeden obrót). Czy to możliwe, że tarcza była jakby za duża? Odwróciłem takie półokrągłe podkładki pod adapter ( żeby zwiększyć odstęp zacisku od tarczy - osi obrotu koła ) i już tego nie było. Dodam, że jak patrzyło się na tarcze to widać było ślady zużycia/ tarcza a raczej ich brak na samej krawędzi, co mogłoby sugerować, że to miejsce było już za klockiem. Czy to normalne, że przy każdym przykręceniu na nowo koła będzie trzeba regulować zacisk? PS. po wykręceniu śruby pozostawały drobinki materiału z gwintu w amortyzatorze. Czy to normalne? Czy należy się tym przejmować? Edytowane 18 Lipca 2014 przez adamura88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Nie mogłem się doczekać dotarcia się tarczy i jej trochę pomogłem prostując palcami. Pomogło:) Nic z tego nie rozumiem. Teraz hamuje się inaczej, trzeba mocniej dociskać klamkę. to przez prostowanie palcami. Musiałem wymienić dętkę w przednim kole i po założeniu z powrotem koła, znów tarcza zaczęła szurać normalne, każdy się z tym boryka, mniej lub bardziej. Jak ci ociera w jednym punkcie dan pod śruby nie za grube podkładki tak z 0.5mm. powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Nic z tego nie rozumiem. Miałem na myśli, że nie chce mi się czekać, aż być może samo przestanie ocierać i naprostowałem tarczę ręcznie. to przez prostowanie palcami. Czyli mam rozumieć, że to przez to, że tarcza jest prosta i jest większa odległość od klocków? normalne, każdy się z tym boryka, mniej lub bardziej. Jak ci ociera w jednym punkcie dan pod śruby nie za grube podkładki tak z 0.5mm. powinno pomóc. Odwrócilem podkładki zyskując te 0,5mm (powiedzmy) i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Miałem na myśli, że nie chce mi się czekać, aż być może samo przestanie ocierać i naprostowałem tarczę ręcznie. Wiesz docieranie to coś całkowicie innego niż prostowanie krzywej tarczy Czyli mam rozumieć, że to przez to, że tarcza jest prosta i jest większa odległość od klocków? Nie, chodzi o to że pomaziałeś tłustymi paluchami tarcze o teraz są w jakimś stopniu zatłuszczone i słabiej hamują przez co musisz mocniej cisnąć klamkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Wiesz docieranie to coś całkowicie innego niż prostowanie krzywej tarczy Ale zakładając nową tarczę do starych klocków, nierównomiernie zużytych można mieć nadzieję, że tarcza przestanie ocierać. Czy możliwe jest wyprostowanie tarczy, która lekko bije - tak, że prawie niemożliwe jest naprostowanie jej palcami ( trudność z lokalizacją punktu bicia) - poprzez zaciśnięcie klamki hamulca i pedałowanie? Nie, chodzi o to że pomaziałeś tłustymi paluchami tarcze o teraz są w jakimś stopniu zatłuszczone i słabiej hamują przez co musisz mocniej cisnąć klamkę Myślę, że takie dotykanie nie ma większego znaczenia. Nie nacieram się masłem przed robotą przy rowerze:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Myślę, że takie dotykanie nie ma większego znaczenia. Nie nacieram się masłem przed robotą przy rowerze:P Ma znaczenie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Czy możliwe jest wyprostowanie tarczy, która lekko bije - tak, że prawie niemożliwe jest naprostowanie jej palcamiTak, są specjalne klucze do tego. http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/8-Klucz-do-prostowania-tarcz-hamulcowych Ja swoją "wycentrowałem" podkładkami z puszki po piwie. Tarcze na CL ( center lock) tylko narzędziami można prostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 (edytowane) U mnie jest problem z dokładnym namierzeniem, w którym momencie mam giąć w którą stronę. Te odchyłki są tak małe, że trudno powiedzieć, gdzie jest prawidłowa płaszczyzna tarczy. Natomiast precyzyjne ustawienie zacisku też nie jest proste. Najfajniejsze rozwiązanie jakie widziałem to regulacja przesunięcia za pomocą dodatkowych śrubek. Edytowane 19 Lipca 2014 przez adamura88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Panowie ratujcie, zaraz mnie szlag trafi! Wczoraj postanowiłem zoptymalizować ułożenie zacisku. Wszystko wyglądało cacy. Szpary idealnie równe. Dzisiaj jadę do pracy rowerem, a tu znów ocieranie. Nie chciałem się nastawiać negatywnie przed pracą, założyłem słuchawki i rura. Po pracy chciałem się jak najszybciej tego pozbyć. Stanąłem, zakręciłem kołem i nie mam pojęcia gdzie ociera. Wsiadam, opieram się o kierownicę i ociera. Zablokowałem amortyzator - nie ociera. Okazuje się, że przy wciśniętym amortyzatorze lewy tłoczek się trochę zbliża do tarczy, wystarczająco, żeby ocierało. Poluzowałem przewód od hamulca, ale nadal to samo. Co to może być i jak to wyeliminować do jasnej ciasnej:D Na pewno to nie jest kwestia luzów piasty, amortyzatora czy też wiotkiej obręczy. Wystarczy, że wcisnę amortyzator prowadząc rower... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.