matimati123 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Witam ! Na wstępie proszę o wyrozumiałość gdyż jestem laikiem i szukam tu porady miesiąc temu kupiłem rower CUBE z amorem Rock SHox Solo Air - dzisiaj podczas jazdy nagle amorek zapadł się ... do tego linka blokująca zrobiła się bardzo luźna .. czy w tym amorku jest to obajw braku powietrza? dla mnie trochę dziwne że nowy rower i trzeba dopompowywać? Amorek odbija jak wstane z roweru ale podczas jazdy stoponiow spada na sam dół kluczowe pytanie - czy zepsuł się całkiem i czeka mnie żmudna reklamacja (( ?? pozdrawiam mati! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Masz pompkę do amortyzatora ? I podaj dokładny model bo takiego jak piszesz nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matimati123 Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 XC32 - pompki nie mam ale mam niebawem przegląd obowiązkowy to odrazu się tym zajmą - pytam żeby się trochę uspokoić czy to normalne że tak opada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Nie jest to normalne. Sprawny amortyzator powinien trzymać ciśnienie przynajmniej kilka tygodni. Normalne jest, że jak wsiądziesz na rower to amortyzator ugnie się 2-3 cm (przy odpowiednim dla Twojej wagi ciśnieniu). W czasie jazdy też oczywiście "pracuje" czyli ugina się ale nie ma prawa zapaść się całkowicie. Lepiej od razu oddaj na przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Pompka potrzebna jest min. po to by ją sobie wpiąć a sprawdzić czy ubyło czy nie. Skoro to nowy widelec, reklamuj, a przynajmniej sprawdź czy jest ubytek czy tylko ci sie wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matimati123 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Panowie, odświeżam - bo jestem po gwarancyjnym przeglądzie roweru .. powiedzieli że wszystko ok a zapadanie się było spowodowane linką blokady którą trzeba było naciągnąć ... ale wg mnie problem jest dalej - tzn czy normalne że podczas jazdy amortyzator schodzi do połowy nawet podczas jazdy po asfalcie oraz podczas zablokowania amorka ? Mam wrażenie że słabiej odbija tzn wolniej oraz czy odgłosy powinny występować przy mocnym odbiciu ?? nie wiem co robić .. w sklepie gdzie kupiłem twierdzą że ok ... może nagrać filmik jak amorek pracuje ? p.s waże 108-110 kg ... więc rozumiem że amorek musi się ugiąć że potem odbić do góry ? Jak wygląda sprawa z regulacją odbicia ? Gdzieś czytałem że u golenia amorka u dołu jakiś zajączek ? z góry dziękuje za pomoc !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Jeżeli dobrze zrozumiałem problemem jest to, że amorek ugina się do połowy (50mm) jak tylko na niego wsiądziesz. Wg mnie powinieneś zwyczajnie dopompować amortyzator (Sagitt mówił o początkowym ugięciu około 20mm, w Twoim przypadku jest ono za duże). Generalnie to ugięcie wstępne nazywa się SAG i tutaj masz wszystko ładnie wyjaśnione: http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,prawidlowa-regulacja-amortyzacji-w-rowerze-sag Jeżeli chodzi o ciśnienie, wg producenta (źródło: https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf ) pod Twoją wagę trzeba go napompować ponad 135psi, co jest duża wartością i nie sądzę by seryjnie tyle było wbite, a więc pożycz pompkę lub udaj się do serwisu, napompują Ci za darmo lub za symboliczną opłatą. Jeżeli chodzi o wolniejsze odbijanie: jest to powiązane z "króliczkiem i zajączkiem", jest to małe pokrętło u dołu widelca w prawej goleni, z tego co się orientuje to w XC32 jest czerwone, ale mogę się w tej kwestii mylić, przestaw to pokrętło o 90 stopni i powinno być szybciej. Jeżeli chodzi o dźwięk: powiedz coś więcej, wycofana już Tora wydawała charakterystyczny dźwięk i było to normalne, ale dotyczyło to wersji Coil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 jestem po gwarancyjnym przeglądzie roweru .. powiedzieli że wszystko ok a zapadanie się było spowodowane linką blokady którą trzeba było naciągnąć ... A to bardzo interesujące zwłaszcza ze bez blokady i tłumika można jeździć i jedno nie wie o drugim i nie jest połączone w żadnym miejscu ze sobą. Pokrętło znajduje sie na dole prawej goleni, ta z blokadą, jest tam tez opisywany zajączek, ale to obrazek zająca i żółwia obrazujący prace widelca w tych położeniach. Jesteś dość ciężki wiec i ciśnienie w komorach ma być dość wysokie. Powiedz czy widelec po zejściu z niego wraca na 100% swojego skoku, tak że ręką juz go bardziej nie rozsuniesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matimati123 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Powiedz czy widelec po zejściu z niego wraca na 100% swojego skoku, tak że ręką juz go bardziej nie rozsuniesz? tak jak zejde to wraca na swój skok , najchętniej pojechałbym do jakiegoś innego serwisu w Krakowie i wybadał czy tak ma być ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Nie wiem czy jesteś świadom, ale posiadanie widelca na wiatr, skutkuje jednak potrzeba posiadania specjalnej pompki .... posadź na rowerze kogoś kto waży ok 80kg i niech op się przejedzie, powinno być znacznie lepiej. po prostu trzeba iść do kogoś kto ma pompkę i ustawić ciśnienie. Ale że jełopy co przyjmowały rower nie sprawdzili jakie jest ciśnienie ... jak ktoś waży ponad 100kg to widać po nim ze kawał chłopa i to sie od razu rzuca na myśl ... a może trzeba napompować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matimati123 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 dziękuje Wam wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi ! Teraz jestem trochę mądrzejszy w temacie amortyzacji - szczególnie po artykule który podał "Maniak" - dzięki CI ! mam jeszcze ostatnio pytanie o tłumienie odbicia - trochę nie rozumiem że zajączek aby chodziło wolniej a żółw by szybciej ? a 2ga sprawa czy ten regulator mogę jakoś przekręcić ? zepusć itp ?! nie wiem jak wyczuć maxa w tym pokrętle co do amorka to muszę zakupić pompke i ten brunox bo na 1 z goleni widzę spory osad oleju/brudu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Zajączek - amor szybko się wyprostuje Żółw - amor będzie się wolno prostował. Zepsuć nie zepsujesz poczujesz koniec zakresu i tyle, dalej nie pójdzie. Pobaw się to zobaczysz różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Niby nie można zepsuć ale ludzie czasami przekręcali regulacje i była lipa. to sie ma kręcić lekko, i na krańcach ma być wyraźny opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.