Skocz do zawartości

[amortyzator] problem z Rock Shox solo air - zapadnięcie się

matimati123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Na wstępie proszę o wyrozumiałość gdyż jestem laikiem i szukam tu porady

miesiąc temu kupiłem rower CUBE z amorem Rock SHox Solo Air -

dzisiaj podczas jazdy nagle amorek zapadł się ... do tego linka blokująca zrobiła się bardzo luźna .. czy w tym amorku jest to obajw braku powietrza? dla mnie trochę dziwne że nowy rower i trzeba dopompowywać? Amorek odbija jak wstane z roweru ale podczas jazdy stoponiow spada na sam dół

kluczowe pytanie - czy zepsuł się całkiem i czeka mnie żmudna reklamacja :((( ??

pozdrawiam

mati!

Nie jest to normalne. Sprawny amortyzator powinien trzymać ciśnienie przynajmniej kilka tygodni. Normalne jest, że jak wsiądziesz na rower to amortyzator ugnie się 2-3 cm (przy odpowiednim dla Twojej wagi ciśnieniu). W czasie jazdy też oczywiście "pracuje" czyli ugina się ale nie ma prawa zapaść się całkowicie. Lepiej od razu oddaj na przegląd.

• 3 tygodnie później...

Panowie,

odświeżam - bo jestem po gwarancyjnym przeglądzie roweru .. powiedzieli że wszystko ok a zapadanie się było spowodowane linką blokady którą trzeba było naciągnąć ...

ale wg mnie problem jest dalej - tzn czy normalne że podczas jazdy amortyzator schodzi do połowy nawet podczas jazdy po asfalcie oraz podczas zablokowania amorka ? Mam wrażenie że słabiej odbija tzn wolniej oraz czy odgłosy powinny występować przy mocnym odbiciu ??

nie wiem co robić .. w sklepie gdzie kupiłem twierdzą że ok ... może nagrać filmik jak amorek pracuje ?

p.s waże 108-110 kg ... więc rozumiem że amorek musi się ugiąć że potem odbić do góry ?

Jak wygląda sprawa z regulacją odbicia ? Gdzieś czytałem że u golenia amorka u dołu jakiś zajączek ?

z góry dziękuje za pomoc !!