Skocz do zawartości

[amortyzator] problem z Rock Shox solo air - zapadnięcie się


matimati123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Na wstępie proszę o wyrozumiałość gdyż jestem laikiem i szukam tu porady

 

miesiąc temu kupiłem rower CUBE z amorem Rock SHox Solo Air -

 

dzisiaj podczas jazdy nagle amorek zapadł się ... do tego linka blokująca zrobiła się bardzo luźna .. czy w tym amorku jest to obajw braku powietrza? dla mnie trochę dziwne że nowy rower i trzeba dopompowywać? Amorek odbija jak wstane z roweru ale podczas jazdy stoponiow spada na sam dół

 

kluczowe pytanie - czy zepsuł się całkiem i czeka mnie żmudna reklamacja :((( ??

 

pozdrawiam

mati!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne. Sprawny amortyzator powinien trzymać ciśnienie przynajmniej kilka tygodni. Normalne jest, że jak wsiądziesz na rower to amortyzator ugnie się 2-3 cm (przy odpowiednim dla Twojej wagi ciśnieniu). W czasie jazdy też oczywiście "pracuje" czyli ugina się ale nie ma prawa zapaść się całkowicie. Lepiej od razu oddaj na przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie,

 

odświeżam - bo jestem po gwarancyjnym przeglądzie roweru .. powiedzieli że wszystko ok a zapadanie się było spowodowane linką blokady którą trzeba było naciągnąć ...

 

ale wg mnie problem jest dalej - tzn czy normalne że podczas jazdy amortyzator schodzi do połowy nawet podczas jazdy po asfalcie oraz podczas zablokowania amorka ? Mam wrażenie że słabiej odbija tzn wolniej oraz czy odgłosy powinny występować przy mocnym odbiciu ??

 

nie wiem co robić .. w sklepie gdzie kupiłem twierdzą że ok ... może nagrać filmik jak amorek pracuje ?

 

p.s waże 108-110 kg ... więc rozumiem że amorek musi się ugiąć że potem odbić do góry ?

 

Jak wygląda sprawa z regulacją odbicia ? Gdzieś czytałem że u golenia amorka u dołu jakiś zajączek ?

 

z góry dziękuje za pomoc !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem problemem jest to, że amorek ugina się do połowy (50mm) jak tylko na niego wsiądziesz. Wg mnie powinieneś zwyczajnie dopompować amortyzator (Sagitt mówił o początkowym ugięciu około 20mm, w Twoim przypadku jest ono za duże). Generalnie to ugięcie wstępne nazywa się SAG i tutaj masz wszystko ładnie wyjaśnione: http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,prawidlowa-regulacja-amortyzacji-w-rowerze-sag

Jeżeli chodzi o ciśnienie, wg producenta (źródło: https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf ) pod Twoją wagę trzeba go napompować ponad 135psi, co jest duża wartością i nie sądzę by seryjnie tyle było wbite, a więc pożycz pompkę lub udaj się do serwisu, napompują Ci za darmo lub za symboliczną opłatą.

Jeżeli chodzi o wolniejsze odbijanie: jest to powiązane z "króliczkiem i zajączkiem", jest to małe pokrętło u dołu widelca w prawej goleni, z tego co się orientuje to w XC32 jest czerwone, ale mogę się w tej kwestii mylić, przestaw to pokrętło o 90 stopni i powinno być szybciej.

Jeżeli chodzi o dźwięk: powiedz coś więcej, wycofana już Tora wydawała charakterystyczny dźwięk i było to normalne, ale dotyczyło to wersji Coil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

jestem po gwarancyjnym przeglądzie roweru .. powiedzieli że wszystko ok a zapadanie się było spowodowane linką blokady którą trzeba było naciągnąć ...

A to bardzo interesujące zwłaszcza ze bez blokady i tłumika można jeździć i jedno nie wie o drugim i nie jest połączone w żadnym miejscu ze sobą.

 

Pokrętło znajduje sie na dole prawej goleni, ta z blokadą, jest tam tez opisywany zajączek, ale to obrazek zająca i żółwia obrazujący prace widelca w tych położeniach. Jesteś dość ciężki wiec i ciśnienie w komorach ma być dość wysokie. Powiedz czy widelec po zejściu z niego wraca na 100% swojego skoku, tak że ręką juz go bardziej nie rozsuniesz?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wiem czy jesteś świadom, ale posiadanie widelca na wiatr, skutkuje jednak potrzeba posiadania specjalnej pompki .... :P posadź na rowerze kogoś kto waży ok 80kg i niech op się przejedzie, powinno być znacznie lepiej.

 

po prostu trzeba iść do kogoś kto ma pompkę i ustawić ciśnienie.

  

Ale że jełopy co przyjmowały rower nie sprawdzili jakie jest ciśnienie ... jak ktoś waży ponad 100kg to widać po nim ze kawał chłopa i to sie od razu rzuca na myśl ... a może trzeba napompować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje Wam wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi ! Teraz jestem trochę mądrzejszy w temacie amortyzacji - szczególnie po artykule który podał "Maniak" - dzięki CI !

 

mam jeszcze ostatnio pytanie o tłumienie odbicia - trochę nie rozumiem że zajączek aby chodziło wolniej a żółw by szybciej ? a 2ga sprawa czy ten regulator mogę jakoś przekręcić ? zepusć itp ?! nie wiem jak wyczuć maxa w tym pokrętle

 

co do amorka to muszę zakupić pompke i ten brunox bo na 1 z goleni widzę spory osad oleju/brudu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...