Skocz do zawartości

[bagażnik dachowy] a carbon


ElDiablo

Rekomendowane odpowiedzi

No i znowu banalne pytanko. Dzisiaj 2 kurs 29-ą i nowy problem. Musze wracać autem z rowerem. Myślałem że to żaden problem, a jednak...

Mam thule 970 na hak. Raz, że i tak go nie zalożę, bo przez wielkość ramy nie ma jak, to dodatkowo mam wątpliwości co do zasadności owego montażu przez materiał jakim jest carbon. Rower na tym bagażniku jest podwieszony niejako na górnej części ramy i na niej niejako spoczywa cały ciężar bikea. Generalną zaletą tego bagażnika był szybki montaż/demontaż. Jestem zmuszony kupić nowy bagażnik. Ze względu na gabaryty i ceny, platforma na hak chyba odpada (ku mojemu rozczarowaniu). Wiem ze na platformie rower byłby najbezpieczniej przewożony (ciężar na kołach, etc), jednak wielkość platform je wyklucza. I teraz pytanie. Mam na oku Thule ride on 591 (dachowy do belek też thule). Czy jego ramie nazwijmy "chwytające" nie uszkodzi carbonowej ramy?

Dodatkowo zabezpieczę ja zapewne gąbką (lakier), ale jak jest z drganiami przenoszonymi punktowo etc? Ma ktoś doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woziłem 26,wożę szosę - żaden problem.Ramę owijam kawałkiem dętki,pokrętłem przecyzyjnie dozujesz nacisk.Pół minuty i załadowane.

29 - jest gorzej,uchwyt ma na tyle krótkie ramię,że łyka dolną rurę blisko suportu i nie wygląda to stabilnie.

Dla pewności robię elastyczny odciąg z górnej rury na drugi reling.

Nigdy nie zdarzyło się jakiekolwiek uszkodzenie ramy.

(29-alu,26 i szosa-węgiel)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

29 - jest gorzej,uchwyt ma na tyle krótkie ramię,że łyka dolną rurę blisko suportu

Tego się właśnie obawiam. Mam 2 bagażnik dachowy alu (jakiś polski do roweru córki) i baaardzo blisko suportu było, dlatego sobie darowałem. Optycznie 591 ma dłuższe ramię, myślałem że na tyle długie co by problema nie było, a jednak...... :icon_confused:

 

 

Dla pewności robię elastyczny odciąg z górnej rury na drugi reling.

Łapiesz przy siodle za tylną belkę, dobrze kumam?

Cholera, myślałem że z tym bagiem będzie po problemie....a tu kiszka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem taką poprzeczkę, czy jak to nazwać, którą mocuje się pomiędzy sztycą na siodełko i kierownicę i za nią się mocuje rower

Znam to, ba wręcz oglądałem "organoleptycznie" jak kupowałem 970-tkę  - jest to adapter do ram typu "damka" (do rowerów gdzie nie ma górnej belki ramy, co widać to na rysunku). Mam damkę córki , jednak owo mocowanie nie wzbudziło mojego zaufania w perpektywie przyjęcia pełnego obciążenia rowerem w przypadku xpres 970. Dlatego dla córki dokupiłem solidny polski bagażnik dachowy. Swojego roweru w życiu nie zaryzykuję z tym adapterem, jednak w platformie jako element stabilizujący damkę zda egzamin - tu bowiem ciężar roweru spoczywa na samym bagażniku (podstawie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapię podwójną linką elastyczną z haczykami za węzeł podsiodłowy i odciągam na drugi reling.Uchwyt jest wtedy wstępnie napięty na jedną stronę,a linka tłumi wychylenie w drugą.Rower zdecydowanie mniej się kołysze podczas jazdy.

Ogólnie - da się tym wozić 29,ale do ideału brakuje sporo.

Przy drugim rowerze na dachu probemu nie ma,spinam taką samą linką górne rury i jest rewelacja.

Starszy typ uchwytu thule ( 561?) jest stabilniejszy,ale ma gorszy uchwyt i jeszcze krótsze ramię.

Jest jeszcze podobno dobry uchwyt Thule za wideł i ma opcję tulei na 15mm,tego nie używałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapię podwójną linką elastyczną z haczykami za węzeł podsiodłowy i odciągam na drugi reling.Uchwyt jest wtedy wstępnie napięty na jedną stronę,a linka tłumi wychylenie w drugą

kumam, dokładnie to miałem na myśli, taka "przeciwwaga".

Zaczynam się zastanawiać nad przerobieniem 970 tki, bo tu cosik widzę ideału nie znajdę.....

Jest niby w miarę niewielka po złożeniu platforma thule http://wrower.pl/sprzet/test-bagaznik-na-rowery-thule-easyfold,5831.html, ale cena jest diametralnie nie do przyjęcia (czytaj zaporowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platformy- wiadomo prawie ideał,montaż haka po zmianie auta w cenie bagażnika bazowego.

Tylko problem w przypadku aut z pionową tylną klapą (duże kombi,busy itd).

Jak nawet mocno pada,rower na dachu jest co najwyżej lekko opłukany i czyściutki,jak mniej,nawet się nie zmoczy,tak szybko schnie.

Za autem z pionowym tyłem masz ciśnieniową myjkę z błotem pobranym z drogi - naprawdę jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie z tego sprawę Tomek, każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy - wg. mnie jednak plusów znacznie więcej ma platforma, czy to z podstawą, czy w formie "nożyc" (970tka)

Tylko cholera akurat w moim przypadku nie do końca w użytkowaniu codziennym (duża skądinąd platforma z podstawą). Często jeżdżę w ciekawe miejsca zabierając rower "na szybko" ze sobą autem, bądż np. odwożę rodzinę na działkę, tudzież zalew, samemu wypadając na przejażdźki rowerowe (również na odwrót - oni gdzieś jadą, ja dojeźdźam rowerem i wracamy razem). Plusem xpresa był rozmiar (małe to to i wygodne) oraz obsługa - myk, myk i rower/rowery zapięte. Thule jeżdziło zawsze w aucie i jak było potrzebne to wspomniany myk, myk i po sprawie.

Teraz mam mega (myk) problem. Rower spory (29), do tego karbon (wieszanie wg mnie odpada mimo szacunkowej wagi poniżej 10kg).......

Chodzi mi po głowie przeróbka 970-tki i dostosowanie do swoich potrzeb (1 rower/szybkie wypady), a zakup platformy z podstawą na wakacje (3 rowery)....

Ech...Jutro jadę zobaczyć/przymierzyć thule 591 do swojego roweru i ....zobaczę, czy mam problem nadal, czy nie.....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wszyscy mieli platformy, ale zakończone (za rowerami) duża płytą (chyba plexi) pomalowaną na biało-czerwone pasy

Nie spotkałem się, ale sądzę że jest to związane z widocznością, czy też jego brakiem rowerów podczas transportu nocą. Również tego nie widzialem, jestem ciekaw jak to jest montowane (thule nie ma czegoś takiego w oficjalnej dystrybucji) i właściwie czy moje dywagacje są trafne.

W moim przypadku montaż 4 rowerów na dachu odpada. Na dłuższe wyjazdy zdarza nam się brać bagażnik dachowy http://www.thule.com/pl-pl/pl/products/carriers-and-racks/boxes-and-baskets/roof-boxes/thule-touring-780-_-634801

Nawiasem wolę umyć rowery niż fikać po dachu..... No i dochodzi wysokość auta z rowerami....

Tak jak pisałem, plusy i minusy. Zdecydowanie wolę platformę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przymierzyłem rower do tego siuwaksu zwanego thule 591. Dzisiaj odbieram bagażnik, kupiłem używkę w świetnym stanie (użyty 2 razy). Ramię sztywne, wszystko szybki montaż (zarówno na belkach jak i samego roweru). Ramię naprawdę długie - trzyma idealnie na wyskokości uchwytu na bidon.....

Tymczasowe rozwiązanie szybkich transportów roweru rozwiązane. Docelowo platforma, czekam tylko na trafienie jakiejś "śprytej" okazji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są firmy, które nie zalecają wożenia swoich sprzętów w bagażnikach na obejmę. Firmy to może trochę na wyrost - póki co wiem, że asekuruje się tak Cube.

 

Pytałem natomiast o to Santę i nie widzą problemu.  Zalecają tylko żeby nie ściskać mocno obejmy.

 

Niemniej najbezpieczniejsze dla ramy jest mocowanie na widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dlatego zakładałem ten temat - nie byłem pewny jak będzie z karbonem.

Po przymierzeniu jednak trochę sie uspokoiłem. Raz ze obejma trzyma w miejscu uchwytu na bidon,naprawdę bardzo poprawnie stabilizując rower,dwa ze ów bagażnik będzie mi służył tylko do krótkich transportów. Do dłuższych posłuży mi platforma którą w niedługim czasie planuje zakupić.

Nie porzucam też opcji drobnej przeróbki thule xpress 970, co będzie dla mnie najlepszą opcją. Zresztą chyba jeszcze zadzwonię lub napiszę do producenta, Sol dobrze prawi...dmuchać na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i popełniłem przeróbkę. Wyszło to całkiem ok. Jestem zadowolony z efektu, tym bardziej że podstawowa zaleta- szybkość/prostota montażu została utrzymana...

Podstawa - Thule xpress 970:

a8fb0de72b61.jpg

no i element z przerobionym/dorobionym mocowaniem, wraz z ramionami stabilizującymi

399506517352.jpg

71f432eeceff.jpg

efekt finalny z miejscem na tablicę i światłami

b46a6e9274d5.jpg

Z racji wielkości 29-era, oraz stałej odległości między ramionami musiałem nieco zmienić mocowanie roweru (1 punkt)

Ogólnie trzyma się duzo stabilniej niż za samą ramę - może się podobać także optycznie, co potwierdza subiektywna opinia moja i kumpla, który to widział...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i dostałem nieco lakoniczną ale jednak odpowiedź od Krossa.

 

Dzień dobry,

Z informacji jakie posiadamy, nie ma przeciwskazań do przewożenia rowerów z ramą karbonową na tego typu bagażnikach.

Jeżeli chciałby Pan jednak mieć pewność proponujemy aby skierować pytanie również do producenta bagażnika.

 

Pozdrawiam
Serwis Kross S.A.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...