Python5 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Witam. Niedawno kupiłem nowy rower w decathlonie Rockrider 520, rower jest świetny... tylko dziś zauważyłem, że niestety ale tylne koło jest jajowate około 2mm, gdy przyłożę śrubokręt i zacznę nim kręcić, to w najdalszym punkcie oddala się o około 2mm... Olać to? czy oddawać do serwisu? co myślicie? Sądziłem, że jak pani mówi "Dobrze, to ja wyreguluję rower i może go Pan brać" to chociaż na początku nie będzie takich smaczków. W tylnym jest to około 2mm a w przednim około 0,5mm. Co najlepiej zrobić? Pozdrawiam. Edit:// Nagrałem filmik, żeby pokazać jak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=F-P6FcRQ83U&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Dwa mm to jakieś nieporozumienie. Gwarancja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ublizzard Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Ja też bym oddał do naprawy gwarancjyjnej, te 0,5mm można olać, ale 2 to trochę przegięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Od tego jest przegląd gwarancyjny. Niestety maszynowo składane koła + stalowe nyple mają to do siebie, że trzeba później szprychy podociągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Python5 Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Dodałem do pierwszego postu jeszcze filmik, to można zobaczyć jak to wygląda... może tylko dramatyzuje ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ublizzard Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Nie sprawdzaj jaja na oponie, tylko na obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 No i mi to wygląda na źle ułożoną oponę, a nie bicie promieniowe obręczy. Przy sprawdzaniu centryczności "śrubokręt" przykłada się do obręczy, bo opona jest z gumy i musi być porządnie ułożona. Sprawdź czy opona równo siedzi w obręczy na całym obwodzie - przy samej obręczy po obu stronach opony jest linia, która musi być równo oddalona od niej na całym obwodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ublizzard Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Dokładnie, jak źle ułożona opona, to pół biedy, ale może być uszkodzona i zrobiło się wybrzuszenie. Chociaż to nowa opona i mało prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Python5 Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 No i mi to wygląda na źle ułożoną oponę, a nie bicie promieniowe obręczy. Przy sprawdzaniu centryczności "śrubokręt" przykłada się do obręczy, bo opona jest z gumy i musi być porządnie ułożona. Sprawdź czy opona równo siedzi w obręczy na całym obwodzie - przy samej obręczy po obu stronach opony jest linia, która musi być równo oddalona od niej na całym obwodzie. Na rowerze jechałem w sumie 2 razy, więc mam nadzieję, że nic się nie wybrzuszyło. Faktycznie ta linia taka która idzie jest w jednym miejscu całkiem "schowana" pod obręczą koła... mogę to jakoś sam skorygować? Zaraz podeślę filmik dokładniejszy z tym właśnie schowaniem się kreski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Ano widzisz nie siedzi równo i bije. Możesz upuścić powietrza z koła i próbować to ręcznie powyciągać, żeby było na zewnątrz i dopompować. Jeśli to nie poskutkuje to nasmaruj brzegi opony wodą z mydłem i po napompowaniu do maksymalnego ciśnienia samo powyskakuje - często nawet nie konieczne jest maksymalne, ale czasem potrzeba i wyższego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ublizzard Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Najlepiej było by jakbyś zdjął oponę i dętkę założył koło i dopiero sprawdził obręcz. Jeśli to jest tylko kwestia źle ułożonej opony, to po prostu trzeba delikatnie podpompować dętkę tak abyś mógł jeszcze spokojnie ugniatać oponę i po prostu ułożyć ją, aby dętka nie podchodziła pod krawędź opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Python5 Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Tutaj filmik jak to wygląda, trzeba wytężyć wzrok ale widać moment w którym jest niby normalnie i znika ta kreska https://www.youtube.com/watch?v=HpOdgT9MPMs&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.