Skocz do zawartości

[Rower] uniwersalny - jaki ?


Grzybek909

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie kupić rower szosowy czy górala. Szose brałbym z serwisu ode mnie z miasta używaną ściąganą z Niemiec do 1500 zł. Założmy że kupiłem, Następnie po wakacjach miałbym zamiar kupić górala jakoś za 3tyś zł, może 4tyś, zależy ile zarobię. I teraz pytanie lepiej kupić 2 rowery czy jednen bardzo fajny dobry rower. Jak jeden to góral. Co wy byście zrobili ? Góral albo nowy albo używka w dobrym stanie .Lubię wjechać w teren jak i jechać asfaltem po mieście. Myślałem również nad enduro. Lubię jeździć po singieltrackach. I pytanie czy enduro nadawał by siędo takeij jazdy ? Albo jakiś MTB podwójnie amortyzowany. z góry dzięki za pomoc.

Napisano

Mam mtb. Jeżdzę nim po asfalcie, po lesie, po górskich singlach = uniwersalny. Kupiłem teraz szosę gdyż jazda w grupie za szosowcami z prędkością ~40kmh na oponach 2,4 jest udręką, wiec szosa do treningu. W dużym uproszczeniu. Sam musisz uczynić analizę SWOT dostępnych możliwości i wyciągnąć wnioski.

Napisano

Mam MTB, jeżdżę nim też po asfalcie, ale chciałbym mieć szosę jednak na asfalt (dłuższe trasy, większa średnia prędkość - ciekawiej), a wtedy MTB typowo w góry, na szerokich kapciach (teraz mam 26x2,2).

Zastanawiam się czy nie kupić jakiejś taniej szosy.

Napisano

Moim zdaniem Twoje oczekiwań nie da się ogarnąć jednym rowerem... To jak byś pytał czy kupić Porsche Carrera czy Land Rovera, bo będziesz jeździł i po autostradach i rajdy off-road...

Enduro na trudniejszy teren, a na asfalt - szosówka do pomykania albo cross/fitness do jazdy bardziej rekreacyjnej.

Napisano

Nie ma rowerów uniwersalnych, im szybciej to zrozumiesz tym lepiej dla ciebie.

Zdecyduj się jak będziesz tego roweru używał najczęściej  i taki kupić a w pozostałym terenie pogodzić się z niedogodnościami.

Napisano

To się chyba zdecyduję na szosę i MTB. MTB--ekiem po okolicznych lasach i w okolicach miasta do 30 km a szosa już poważne wycieczki 

Napisano
Poważne wycieczki tzn. Trasy po około 80-100 km

Nie chodzi jedynie dystans...

Jeżeli głównym Twoim celem jest przejechanie tych 100 kilometrów w możliwie jak najkrótszym czasie - bierz szosówkę, a jeżeli chcesz z tych 100 kilometrów zrobić całodniową wycieczkę z piknikiem, zwiedzaniem czy co Ci tam przyjdzie do głowy - szosówka będzie bez sensu.

Napisano

Nie chodzi jedynie dystans...

Jeżeli głównym Twoim celem jest przejechanie tych 100 kilometrów w możliwie jak najkrótszym czasie - bierz szosówkę, a jeżeli chcesz z tych 100 kilometrów zrobić całodniową wycieczkę z piknikiem, zwiedzaniem czy co Ci tam przyjdzie do głowy - szosówka będzie bez sensu.

Tzn. Dystans a wycieczka zjeść obiad na miejscu , albo gdzieś na basen ręcznik w plecak i jakieś jabłko i gitarka . A powie mi ktoś jak to z tym carbonem jest jak rozpoznać że uszkodzony .i jak jaka jest jego odporność na ściskanie. bo czytałem iż carbon jest słaby na to 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...