Skocz do zawartości

[Cyclocross] Pomoc przy wyborze odpowiedniego roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Planuje zakup nowego roweru,do niedawna bylem włascielem roweru Fuji Absolute 1,1 2013,niestety po 4 miesiącach od zakupu i przejechaniu około 3500km zaczęły się moje problemy z tym rowerem. Miałem problemy między innymi z tylnim kołem,manetką ,korbą. Ostatecznie zdecydowałem się zwrócić rower do sklepu. Po części te problemy mogły być spowodowane moją waga (95kg). Na ta chwile planuje zakup roweru typu Cyclocross,moje pytanie brzmi na ile bardziej "wytrzymałe" są te rowery od hybryd takich jak Fuji który posiadałem wcześniej?

Jeżeli chodzi o rower który planuje kupić to jak na razie znalazłem trzy modele które mnie zaintersowały:

 

Trek CrossRip Comp

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/cyclocross/crossrip/crossrip_comp/#

 

Merida Cyclo Cross 4

http://www.rowerymerida.pl/produkt727/cyclo-cross-4-rower-merida.html

 

Giant Revolt 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revolt/17681/73880/#overview

 

Prosił bym o wybranie najlepszego spośród tych które zaproponowałem,ewentualnie podsunięcie innych modeli w podobnym przedziale cenowym.

Z góry dziękuje za pomoc.

 

 

Napisano

zacne zamiary, ale wg moich doświadczeń, przy tej wadze powinieneś szukać ramy stalowej (a powyższe wszystkie są alu z tego co wypatrzyłem)

 

- rama stalowa przy Twojej wadze nie pęknie, lepiej zamortyzuje drgania i uderzenia.  

- rama aluminiowa w najgorszym przypadku Ci pęknie

 

przy tym budżecie można by się pokusić o jakiś karbon na nienajgorszym osprzęcie:

http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXXLS105/planet-x-xls-shimano-105-cyclocross-bike

Napisano

Przyznam szczerze że bardziej boje się o wytrzymałość podzespołów takich jak korba czy koła,bo to był największy problem kiedy jeżdziłem Fuji,wydaje mi się że nawet przy mojej wadze rama aluminiowa powinna sobie poradzić,no i z tego co czytałem to te ramy mają wytrzymałość do 140-150kg.

Napisano

Hmmm,być może jest tak ze względu na wagę.

Tak czy inaczej dziękuje za Twoją opinie.

Możesz mi powiedzieć który z tych trzech był by Twoim pierwszym wyborem i dlaczego?

Napisano

Przyznam szczerze że bardziej boje się o wytrzymałość podzespołów takich jak korba czy koła,bo to był największy problem kiedy jeżdziłem Fuji,wydaje mi się że nawet przy mojej wadze rama aluminiowa powinna sobie poradzić,no i z tego co czytałem to te ramy mają wytrzymałość do 140-150kg.

 

 

ona sobie i poradzi w 99% przypadków, ale na pewno nie będzie tłumić drgań tak jak pozostałe dwa wymienione materiały 

 

jak wbijesz się w jakąś dziurę w asfalcie to w ekstremalnym przypadku może być tak (raczej mało ludzi powyżej 100kg jeździ na przełajach ;) ):

res_P1070322.JPG

Napisano

Uuuuuuuu

nie wygląda to dobrze...

ale żeby nie było tak pesymistycznie to mogę dodać że wielu producentów takich jak Fuji czy Specialized dają dożywotnią gwarancje na ramy. 

Napisano

w zasadzie to nie napisałeś chyba jak chcesz użytkować ten rower - jeździsz dużo po twardym?  opony wąskie/szerokie?  jakie ciśnienie?

 

ja osobiście aluminiowego przełaja bym nie chciał bo jeżdżę głównie po twardym, na cienkich oponach i z dużym ciśnieniem, ma być szybko, więc trzęsie - i stalówka mi to wszystko amortyzuje

 

na aluminiowej wytrzęsło mnie wystarczająco i nie chcę do tego wracać, lepiej się czuję tocząc na takim materiale ;)

 

jeśli jeździłeś na alu  i jest dla Ciebie ok, no to pozostaje wybrać spośród tych trzech kierując się osprzętem chyba , ew geometrią ramy (ale ja sie na tym nie znam, nie podpowiem)

 

 

 

patrząc dalej pobieżnie na te 3 odrzuciłbym meridę bo ma także alu widelec,    a z pomiędzi Gianta i CrossRipa    wybrałbym Gianta

 

 

oba mają węglowy widelec, ale w Giancie jest napęd 2x10   zamias CrossRip 3x8  , mi pasuje bardziej ten pierwszy  i Gianta bym wybrał, pomimo tego ze ta rama jakoś dziwnie 'nieklasyczna' jest ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano

Do tej pory jeździłem tylko i wyłącznie po twardym(5-6 razy w tygodniu po 30-40km),jeżeli chodzi o opony to były to 700 x 25c slick. Jeżeli chodzi o ciśnienie to jakie 120-140psi.

Przy czym teraz przeniosłem się do mniejszego miasta i bede miał możliwość pojeździć trochę po lasach i jakiś polnych drogach stąd wybór padł na taki rodzaj roweru,ponieważ chce mieć nadal możliwość szybkiej jazdy po twardym  ale zarazem chciał bym mieć możliwość zjechania z asfaltu i pojeżdżenia trochę w terenie.

Napisano

Podepne sie do tematu bo mam podobny ale te rowery z angli trzeba liczyc dodatkowe clo 30% czy sie myle ?

Napisano

waga nie jest problemem, a problemy poprzedniego roweru moze wynikały z niewlasciwego obslugiwania, czy niewlasciwego montazu regulacji, a i przelozenia tez trzeba umiec zmieniac :)

 

przełaj to dobry wybor :)

Napisano

Hmmm

Co masz na myśli przez złe użytkowanie? 

Jeżeli rzeczywiście robiłem coś źle to nie chciał bym znowu popełnić tych samych błędów, no i musze przyznać ze "ekspertem" nie jestem także każda rada się przyda :-) 

 

Swoją drogą to mam wrażenie że tego typu rowery nie są zbyt popularne w Polsce, niewiele osób decyduje się w jakikolwiek sposób doradzić w kwestii wyboru roweru, I ewentualnie jego trwałość. 

Napisano

być może za szybko pedałowałeś :D;)

nie napisałeś co konkretnie działo się z tymi podzespołami, jaki np to był  problem z korbą...dostała luzów czy coś innego?

z powodu wagi można by przypuszczać że koło zbyt szybko zaczynało się krzywić i wymagać centrowania? 

ale nie sądzę - przy podobnej wadze na oponach 23c zrobiłem ponad 2tys km na sztywniaku   i tylne koło specjalnie od normy nie odbiega...

 

 

 

 

Napisano

Jeżeli chodzi o korbe to pojawiły się luzy, w tylnym kole był problem z łożyskami i z tego co pamiętam to z osią, do tego łańcuch nadmiernie się rozciągnął, co do manetki to nie znam dokładnych przyczyn usterki, to wszystko po przejechaniu około 3500km.

Co prawda rower łatwego życia nie miał bo jeździłem nim w różnych warunkach atmosferycznych (deszcz, niskie temperatury). Tak czy inaczej po rowerze za takie pieniądze spodziewałem się więcej. 

Rowerem jeździłem tylko I wyłącznie po mieście, po asfalcie no ale niestety drogi do idealnie równych nie należą, dlatego cały czas zastanawiam się jak podobne warunki eksploatacji zniesie rower przelajowy, ponieważ nie chce wydać takich pieniędzy po to żeby po 4-5 miesiącach zaczęły się podobne problemy. 

Napisano

na Twoim miejscu kupiłbym Kafenbacka2 z planetyX  , albo  coś w tym stylu:

http://allegro.pl/concorde-rower-przelajowy-osprzet-shimano-lx-i4233731663.html (prawdopodobnie nadal na sprzedaż, no ale kwestia doboru do wzrostu, długości nogi zawodnika)

 

w tym drugim przypadku pozostałą część z budżetu po kawałku przeznaczać na usprawnianie, np zmianę hamulców czy klasę klamkomanetek/przerzutek  

 

Napisano

na Twoim miejscu kupiłbym Kafenbacka2 z planetyX  , albo  coś w tym stylu:

http://allegro.pl/concorde-rower-przelajowy-osprzet-shimano-lx-i4233731663.html (prawdopodobnie nadal na sprzedaż, no ale kwestia doboru do wzrostu, długości nogi zawodnika)

 

w tym drugim przypadku pozostałą część z budżetu po kawałku przeznaczać na usprawnianie, np zmianę hamulców czy klasę klamkomanetek/przerzutek  

 

Ze względu na przejścia z poprzednim rowerem biorę pod uwagę tylko i wyłącznie zakup nowego roweru,musi mieć gwarację.

Z drugiej strony nie wydaje mi się że posiadam odpowiednie umiejętności i doświadczenie żeby dobrać i wykonać tego typu modyfikacje poprawnie.

Kup jakiego 29 era i załóz węższe opony np 29x1.75 .

 

 

Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale niestety obawiam się zakup takiego roweru oznaczał by duże utraty prędkości podczas poruszania się po mieście.

Napisano

...licząc się z tym że taki aluminiowy, amortyzowany 29er  będzie kilka kilo cięższy, a w warunkach miejskich wcale nie amortyzuje  drgań przenoszonych na nadgarstki a na pewno już nie na kręgosłup, no chyba że z jakimś super fajnym amortyzatorem powietrznym (mówiąc o przodzie ofcorz, tył nadal będzie trzepał, szczególnie na cienkich oponach, które mocniej napompuje)

 

moje doświadczenia na 29er i XCR w takich warunkach na przestrzeni ok 7tys km są takie se....

 

osobiście dużo lepiej się czuję na przełaju i paradoksalnie mimo że widelec jest sztywny, ale solidnie wykonany - moje nadgarstki odetchnęły z ulgą

 

rower przełajowy sprawdzi się w lesie, do tego między innymi jest stworzony, przy użyciu odpowiednich opon - 29er wiadomo do lasu będzie super, ale ja zrozumiałem że autor tematu wybrał już że własnie taki przełajowy  typ chce, teraz szuka odpowiedzi na pytanie  jaki model/firma/materiał :)

Napisano

Dokładnie tak,generalnie zdecydowałem się na taki rower ze względu na uniwersalność,możliwość szybkiego poruszania się w mieście a jednocześnie możliwość wjechania takim rowerem do lasu.

Głównym zmartwieniem jest dobór roweru o wystarczającej wytrzymałości,niestety z tego co widzę to wybór w tego typu rowerach nie jest zbyt szeroki,przynajmniej nie do kwoty 5000zl.

Napisano

Jeśli autor tematu jest z Brodnicy to niech kupi 29 era, w tym przedziale cenowym mozna mieć zupełnie przyzwoity rower. Tereny sa tam wręcz stworzone do jazdy rowerem MTB

Spadek prędkości- oczywiście będzie różnica ale niewielka-3-5 km/h

RAFALxM  - XCR to nie jest dobry amortyzator- ciężki i faktycznie lepiej mić sztywny widelec w takim przypadku.

Ja mam kilka rowerów w tym jeden z widelcem sztywnym stalowym i nikt mi nie powie , że lepiej amortyzuje nierówności niz amortyzator powietrzny.

Napisano

@zadra1965  -   chyba to wyżej napisałem, że powietrzny dałby radę, ponadto porównywałem właśnie XCR to sztywnego CR-MO

najlepszym polem do porównania jest dla mnie ok 10km odcinek DDR na kostce , takiej z przerwami między elementami. To nie są duże nierówności tylko drgania dużej częstotliwości, i jest to najbardziej odczuwalne właśnie na nadgarstkach.

poza tym masz rację :)

Napisano

Jeżeli chodzi o jazdę po okolicach Brodnicy to masz w 100% racje, niestety pod koniec lipca będę przynosił się do dużego miasta i rower w głównej mierze będzie mi służył jako środek transportu do pracy, także zdecydowaną większość czasu będę jednak spędzał na asfalcie. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...