Sayman Napisano 24 Czerwca 2006 Napisano 24 Czerwca 2006 Witam. Zastanawiam się nad wyzej wymienionymi hamulcami. Waze 60 kg, jezdze głównie XC, ale lubie sobie często poszaleć. Co byście wy wybrali? Zdaje sobie z tego sprawe ze wszyscy bedziecie pewnie mowic ze deore, ale czym sie te hamulce róznią ? (siła hamowania) Czy ona jest az tak zauwazalna ? Czy jak w Avidzie BB5 nacisne na lewą klamkę to postawi mi rower na przednie koło ? Pozdrawiam i czekam na wasze wypowiedzi
Paviarotti Napisano 24 Czerwca 2006 Napisano 24 Czerwca 2006 Ja bym sie chyba przychylał do Deore, bo to hydrauliki - modulacja lepsza itp. Cos tam sie kumpel skarzyl ze przy BB5 jest słaba modulacja - albo blokada kola albo w ogóle a 7ki dobre v-ki, ale tylko v-ki - zalet tarcz nie mają.
Sayman Napisano 24 Czerwca 2006 Autor Napisano 24 Czerwca 2006 Co to jest wogóle modulacja bo nie jestem zorientowany w tych nazwach P.S Czekam na więcej opinni ...
YogiSC Napisano 24 Czerwca 2006 Napisano 24 Czerwca 2006 wybralbym deore hydrauliczne mowie to jako wlasciciel avidow BB7 aby mechanik zaczal fajnie pracowac trzeba w niego wlozyc czyli kupic dobre klamki i komplet linek i pancerzy a wtedy cena przewyzsza spokojnie cene deore. DEORE 535 i nie ma co sie zastanawiac.
COOLoo Napisano 24 Czerwca 2006 Napisano 24 Czerwca 2006 Ja natomiast polece Avidy 7. Bardzo dobra modulacja z klamkami SD 7. Sila hamowania rowniez zabojcza. Chyba najlepsze (oprocz Avidow Ultimatow) V-ki na rynku. Przy takiej masie jaka posiadasz i stylu jazdy nawet bym nie spojrzal na strasznie ciezkie tarcze. pozdrawiam
krawiec91 Napisano 24 Czerwca 2006 Napisano 24 Czerwca 2006 Całkowicie się zgadzam z COOLoo, sam ważę 64 kilo, mam SD5, które spokojnie mi wystarczają, a nie jeżdzę tylko po parku Czy jak w Avidzie BB5 nacisne na lewą klamkę to postawi mi rower na przednie koło ? Nie wiem jak w Avidzie BB5, ale w Avidzie SD5 da się to zrobić. A SD7 od SD5 różnią się chyba tylko wagą i wymiennymi okładzinami, a nie calymi klockami.
jo_jacek Napisano 24 Czerwca 2006 Napisano 24 Czerwca 2006 Z przodu do niedawna mialem srama 9.0 v'ke i po zmianie z Alivio sila byla porazająca. mowilem sobie ze chyba nie moze nic lepiej hamowac. Nie potrzeba mi nic wiecej. Teraz mam z przodu tarcze Shimano Xt (ta sama budowa co 535) i teraz uwazam ze... no jednak wczesniej nie mialem w reku hamulca..
Hassasin Napisano 24 Czerwca 2006 Napisano 24 Czerwca 2006 Mój bloodbrother;D jeżdzi na BB5 i nie poleca(mimo to, że siła hamowania jest zaboójcza), mimo profesjonalnego serwisu i ostrożnej jazdy czesto tarcza ociera, (ostatnio nie mógł jechać ), ja przychylił bym sie od deore choć nie jestem przekonany do hydrauliki. Jedank mechaniczny to mechaniczny, na upartego samemu regulujesz, naprawiasz, a z hydrauliką jest większy problem
czaja188 Napisano 25 Czerwca 2006 Napisano 25 Czerwca 2006 Jedank mechaniczny to mechaniczny, na upartego samemu regulujesz, naprawiasz, a z hydrauliką jest większy problem A co to za problem wyregulowac hydraulike? To chyba nawet łatwiejsze niż w mechanikach A wracają do tematu to polecam Deore. Mam sam deore i nawet się nie spodziewałem ze bedzie tak przyzwoicie działał. :wink:
amoniak Napisano 26 Czerwca 2006 Napisano 26 Czerwca 2006 Ja mam V-ki srama 7 IMHO bardzo dobre hample syn ma mechanika shimano 465 na przodzie Jeździłem na rowerze z bb5 oraz kilka dni na rowerze hydraulikiem z jucy 5 no i w zeszłe wakacje miałem mozliwość potestowania kilku makrokeszy z wypożyczalni niektóre miały pseudotarczówki mechaniczne :035: z mojego punktu widzenia wygląda to tak na pewno dobre V-ki są lepsze niż pseudo tarczówki z makrokesza natomiast nie umywają się do przyzwoitych tarcz mechanicznych takimi są niewątpliwie BB5. Shimanowski sh 465 też jest niezły (troszkę upierdliwy w regulacji). Po dotarciu siła hamowania oraz modulacja pozostawia V-brejki daleko z tyłu. szczególnie dobrze to widać w trudnych warunkach pogodowych zimą i podczas deszczu jakość hamowania tarcz mechanicznych praktycznie się nie zmienia natomiast skuteczność v-ek drastycznie spada. A teraz parę słów o tarczówkach hydraulicznych. TO JEST TO i guzik minie obchodzi, że ważą 3 razy tyle co zestaw v-brakeów. W zamian dają miodną modulację i potworną siłę hamowania. Zresztą w dość niedalekiej przyszłości planuję zakup bb5 na przód. Imho sporo tańszy niż hydraulik i jakością hamowania aż tak bardzo nie odstaje od jucy 5
Sayman Napisano 26 Czerwca 2006 Autor Napisano 26 Czerwca 2006 Dzieki Amoniak. Sporo pomogło Kupie sobie BB5 na przód na razie i bedzie gitara A na tył dozbieram
kamiloo2 Napisano 28 Czerwca 2006 Napisano 28 Czerwca 2006 Posiadam Avidy SD7 i mogę je szczerze polecić. Siła hamowania w porównianiu do poprzednich hampli jest o niebo lepsza. Klamki mają świetną regulację siły hamowania. Są lekkie i bardzo dobrze leżą w palcach. Wczoraj mnie uratowały przed przejechaniem przechodnia... i to już nie pierwszy raz. Jedyne na co można narzekać to koszty użytkowania tych hamulców... Troche mnie zaskoczyła cena samych wymiennych okładzin dla tego modelu. Cena za dwie wymienne okładziny jedyne 39zł
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.