Skocz do zawartości

[Rower] jak przygotować do jazdy nowy rower?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Jeśli to złe miejsce na moje pytanie, to przepraszam - proszę o przeniesienie. Zamierzam kupić nowy rower, najtańszy romet bez przerzutek. Ceny w internecie są dużo niższe niż w lokalnych sklepach. Ale będę musiał go przygotowac do jazdy. Nie wiem jak to zrobić. Mam komplet płaskich kluczy, imbusów i śruvbokrętów. Czy to wystarczy? Bardzo proszę o szczegółową instrukcję co i jak posprawdzać, żeby mi się ten rower nie rozleciał w czasie jazdy? Szukałem w sieci takiej instrukcji ale nie znalazłem. Szczególnie interesuje mnie jak podokecać kierownicę i korbę, żeby nie było luzów. Wszelkie sugestie mile widziane.

 

Pozdrawiam.

 

Bombem, Alojzy Bombel.


Zapomniałem zapytać, co myślicie o http://www.mall.pl/rowery-miejskie-cruisery/arkus-orion-19-model-2014

Napisano

Youtube i lecisz , przydatne hasła to "jak złożyć rower" lub w obcym języku "How to assemble bike". Przykłady:

 

Wszystko jest zależne jak będzie złożony Romecik :) 

Napisano

Zwykle rower przuchodzi z odkręconym przednim kolem, wykreconymi pedałami (lub wkręconymi "od srodka"), skręconą w bok kierownicą i bez siodełka.

Wkładasz koło w widelec (czasem trzeba poluzowac hamulec lub spuścic trochę powietrza żeby opona przecisnęła się między klockami) i przykręcasz nakrętki na osi.

Wkręcasz pedały. Maja wybite literki P i L. ten z P idzie oczywiście na prawą stronę a z L na lewą (ma lewy gwint więc wkręcasz odwrotnie). Tanie pedały maja zwykle plaskie podfrezowania na klucz, więc wkręcasz plaskim kluczem. Lepiej aby był dość wąski bo szeroki moze nie podejść. Lepsze pedały mają otwór w osi pod imbus, ale ten romet chyba takich nie ma.

Ustawiasz kierownicę na wymaganą wysokość i dokręcasz tę śrubę na czubku sztycy aż się klin zaciśnie.Wkładasz sidelko, ustwiasz i dokręcasz jarzmo.

Sprawdzasz dzialanie przedniego hamulca ew. doregulowujesz. Pompujesz opony.

Bierzesz paragon, kartę gwarancyjną i rower i jedziesz do najblizszego punktu serwisowego Arkusa, żeby zrobili przegląd. O ile pamietam jest to wymagane aby honorowali potem gwarancję.

Przed wkręcaniem wszelkich śrub, nakrętek posmaruj gwinty smarem. Unikniesz problemów w przyszlości z odkręcaniem.

Napisano

Warto popuścić lekko łozyska kół tak, by uzyskać luz na konusach, który po zamknięciu dźwigni quick release znika. Wtedy zapewniamy sobie długą zywotność piast. Oryginalnie piasty dostarczane są przez producenta bez luzu by prawidłowo wycenrować koło w fabryce. Mało który sprzedawca wie o tym, że przed montażem w rowerze, koło na piastach kulkowyc z zaciskiem powinno mieć poluzowane łozysko. Odkąd wyczytałem tę informacie na stronie Sheldona Browna, cieszę się długotrwałaą eksploatacją piast na konusach bez jakiejkolwiek napraw przy rocznych przebiegach 5000km. Po roku otwarłem piastę deore hb-m530 i biały smar finish line teflon był nadal bialy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...