alojzybombel Napisano 6 Czerwca 2014 Napisano 6 Czerwca 2014 Witam! Jeśli to złe miejsce na moje pytanie, to przepraszam - proszę o przeniesienie. Zamierzam kupić nowy rower, najtańszy romet bez przerzutek. Ceny w internecie są dużo niższe niż w lokalnych sklepach. Ale będę musiał go przygotowac do jazdy. Nie wiem jak to zrobić. Mam komplet płaskich kluczy, imbusów i śruvbokrętów. Czy to wystarczy? Bardzo proszę o szczegółową instrukcję co i jak posprawdzać, żeby mi się ten rower nie rozleciał w czasie jazdy? Szukałem w sieci takiej instrukcji ale nie znalazłem. Szczególnie interesuje mnie jak podokecać kierownicę i korbę, żeby nie było luzów. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam. Bombem, Alojzy Bombel. Zapomniałem zapytać, co myślicie o http://www.mall.pl/rowery-miejskie-cruisery/arkus-orion-19-model-2014
TheGie Napisano 6 Czerwca 2014 Napisano 6 Czerwca 2014 Youtube i lecisz , przydatne hasła to "jak złożyć rower" lub w obcym języku "How to assemble bike". Przykłady: Wszystko jest zależne jak będzie złożony Romecik
Garlock Napisano 6 Czerwca 2014 Napisano 6 Czerwca 2014 Zwykle rower przuchodzi z odkręconym przednim kolem, wykreconymi pedałami (lub wkręconymi "od srodka"), skręconą w bok kierownicą i bez siodełka. Wkładasz koło w widelec (czasem trzeba poluzowac hamulec lub spuścic trochę powietrza żeby opona przecisnęła się między klockami) i przykręcasz nakrętki na osi. Wkręcasz pedały. Maja wybite literki P i L. ten z P idzie oczywiście na prawą stronę a z L na lewą (ma lewy gwint więc wkręcasz odwrotnie). Tanie pedały maja zwykle plaskie podfrezowania na klucz, więc wkręcasz plaskim kluczem. Lepiej aby był dość wąski bo szeroki moze nie podejść. Lepsze pedały mają otwór w osi pod imbus, ale ten romet chyba takich nie ma. Ustawiasz kierownicę na wymaganą wysokość i dokręcasz tę śrubę na czubku sztycy aż się klin zaciśnie.Wkładasz sidelko, ustwiasz i dokręcasz jarzmo. Sprawdzasz dzialanie przedniego hamulca ew. doregulowujesz. Pompujesz opony. Bierzesz paragon, kartę gwarancyjną i rower i jedziesz do najblizszego punktu serwisowego Arkusa, żeby zrobili przegląd. O ile pamietam jest to wymagane aby honorowali potem gwarancję. Przed wkręcaniem wszelkich śrub, nakrętek posmaruj gwinty smarem. Unikniesz problemów w przyszlości z odkręcaniem.
alojzybombel Napisano 6 Czerwca 2014 Autor Napisano 6 Czerwca 2014 A ten samr to może być taki telfonowy (z buteleczki:)) jak do smarowania łańcucha? Czy musi być taki gęściejszy?
GhostRider Napisano 6 Czerwca 2014 Napisano 6 Czerwca 2014 Warto popuścić lekko łozyska kół tak, by uzyskać luz na konusach, który po zamknięciu dźwigni quick release znika. Wtedy zapewniamy sobie długą zywotność piast. Oryginalnie piasty dostarczane są przez producenta bez luzu by prawidłowo wycenrować koło w fabryce. Mało który sprzedawca wie o tym, że przed montażem w rowerze, koło na piastach kulkowyc z zaciskiem powinno mieć poluzowane łozysko. Odkąd wyczytałem tę informacie na stronie Sheldona Browna, cieszę się długotrwałaą eksploatacją piast na konusach bez jakiejkolwiek napraw przy rocznych przebiegach 5000km. Po roku otwarłem piastę deore hb-m530 i biały smar finish line teflon był nadal bialy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.