Skocz do zawartości

[rower] zostać na kołach 26', czy przesiąśc się na 29'?


Fenrir

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak więc jw. nie mogę się zdecydować czy zostać przy moich 26-calowych kołach czy przesiąść się na 29er. Mam 185 cm wzrostu i jeżdzę na ramie 21', waże 100 kg, ale nie narzekam na jazdę, choć mogłoby by być lepiej. Rower głównie wykorzystuje do jazdy po asfalcie gdzie zawsze rozwijam duże prędkości, ogólnie na zjazdach i w lesie też lubie duże prędkości rozwijać i jeździć po bardziej "agresywnych" trasach, ale nie jeżdzę Enduro/DH/itp. tylko dla własnej przyjemności. W przyszłości mam zamiar startować w zawodach, także nie po to by wyciskać każdą sekundę i zajmować jak najlepsze miejsca, ale dla czystej rywalizacji i adrenaliny na bardziej niebezpiecznych trasach. Więc jaka opcja byłaby dla mnie najlepsza? Wizualnie najbardziej podoba mi się 650b, a nie 26' czy 29', ale niestety mój budżet jest ograniczony do kasy ze sprzedaży 26' (900-1100zł) + samemu nazbieranie 200-300zł + 500-600 od rodziców.

Napisano

1600 do 2000zł?

 

Czegoś dużo lepszego niż masz teraz nie znajdziesz. Tyle, że będzie miało hydrauliki zamiast mechaników i to koniec znacznych różnic.

 

Na swoje potrzeby właściwie powinieneś wziąć coś używanego. Tyle, że tam w większości jest koło 26.

 

Imho poprzymierzaj się do rowerów 27,5 i 29, zdecyduj co ci najbardziej leży, a potem poluj na używkę.

 

 

Napisano

A nie lepiej wsadzić koła 27,5 do 26' i trochę pozmieniać osprzęt po prostu? Nie wiem czy to nie bardziej opłacalne.

Napisano

Jeśli uda się to zrobić i koło wejdzie, to zmienisz przy tym wiele, bo geometria ramy została zaprojektowana pod koło 26", a nie większe

Napisano

Różnica powinna być raczej zauważalna, włożenie 27,5'' raczej nie jest dobrym pomysłem, chociaż nigdy sam nie próbowałem. Jeśli chodzi o zmianę roweru, to zgadzam się z przedmówcą, szukaj czegoś używnego, w tej cenie można znaleźć już coś z porządnym amorem i osprzętem ok. SLX,, więc nawet na zawodach można poszaleć.

Napisano

A nie lepiej zostać przy 26', będzie dorównywał 27,5 i 29' czy różnica jest naprawdę gigantyczna? Poza tym te pieniądze które mówiłem - będę miał dopiero za ok. 1 rok - 1,5 roku

Napisano

A nie lepiej wsadzić koła 27,5 do 26' i trochę pozmieniać osprzęt po prostu? Nie wiem czy to nie bardziej opłacalne.

 

W jakim celu?? Uważasz, że jak to zrobisz to będziesz szybciej jeżdził?? Niestety tak to nie działa.

 

Co do samego pomysłu to pomyśl jakie chcesz mieć opony i jak to wszystko będzie działać w błocie. Poza tym podniesie Ci się suport a to już jest nie fajnie. Generalnie głupota.

 

Co do plusów i minusów odnośnie wielkości koła to już powieść na ten temat idzie napisać. Poczytaj i wyciągnij wnioski.

 

 

Napisano

Przeróbka na 27,5" to po prostu bicie piany, nawet oryginalne sztywniaki na kołach 27,5 nie jeżdżą znacząco lepiej - to raczej takie niuansiki które wprawiony biker wychwyci, przesiadka na 29" jest wyraźnie zauważalna jeśli chodzi o komfort czy łatwość prowadzenia, ale bynajmniej nie w przyroście prędkości, do tego trzeba pracować nad kondycją ...

Napisano

tak sie sklada ze dopiero co robilem takie porownanie z kolega...

 

zdxgojffmub35b4yrwbm_1402340311.jpg

 

z racji wzrostu wybor byl oczywisty. ale jakbym mial wybor to bym bral 26" bo za te pieniadze kupisz duzo lepszy sprzet ;)

 

niestety nie napisze nic o roznicy w prowadzeniu 26 vs 29 poniewaz nie mam od kogo pozyczyc odpowiednio duzego 26" :/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...